Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
POTRZEBNY CUDOTWÓRCA problem z walkiem 2.5 tdi
Autor Wiadomość
dziki2311 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero I 2.5tdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 5
Skąd: Złoty Stok
Wysłany: 18-01-2014, 20:19   POTRZEBNY CUDOTWÓRCA problem z walkiem 2.5 tdi

Witam, jestem tu nowy wiec proszę o wyrozumiałość, mam problem z moim Pajero (jedynka 90r) 2.5 TDI, wymieniłem wałek rozrządu ze starego na używany oryginalny ale w dobrej kondycji, po wstępnym dokręceniu jarzm walka, obraca się on swobodnie a po dokręceniu na max nawet nie drgnie, zdemontowałem go, pomierzyłem na czopach stary i nowy, mikrometr na jednym i drugim walku wskazał 29,94mm-29,96mm, wszystkie wymiary obydwu wałków sa takie same (oczywiście poza znacznym wytarciem krzywek starego walka) bardzo mnie to zdziwiło wiec sprawdziłem prostość wałków w tokarce na kłach, obydwa walki idealnie proste, wiec jeszcze raz zdemontowałem nowy wałek z jeszcze większa ostrożnością i starannością ale nic to nie zmieniło, po dokręceniu na max (oczywiście z czuciem) walkiem nie da się obrócić tak jakby był nad wymiarowy, zrezygnowany postanowiłem zamontować stary wałek i tu szok, po dokręceniu śrub starym walkiem również nie da się obrócić, POMOCY!!!!!!! może coś przeoczyłem, jarzm walka raczej nie przemieniłem, pierwszego i ostatniego nie da się pomylić a środkowe są konsekwentnie oznaczone od strony kola pasowego numerami 2,3 i 4 i ich także nie sposób pomylić ponieważ odlewy pasują tylko w jedna stronę, a jarzma są ustalane na tulejach prowadzących, POMOCY!!!!!!!
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 18-01-2014, 21:39   

Przykręć tylko zewnetrzne stopki i oczewiscie daj oleju na bieżnie i sprawdz czy sie obraca , jak bedzie dobrze to nastepną i tak po koleji wyeliminujesz co jest nie tak

Przykręcałeś wałek z dzwigienkami :?:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
dziki2311 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero I 2.5tdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 5
Skąd: Złoty Stok
Wysłany: 19-01-2014, 11:19   

Tak, za pierwszym razem demontując wałek odkręciłem jarzma i ściągnąłem je razem z ośką dźwigienek, a później jak wystąpiły problemy to odkręciłem jarzma od ośki ponieważ myślałem ze to one przeszkadzają, będę próbować dalej zgodnie z twoimi wskazówkami
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 19-01-2014, 11:29   

dziki2311 napisał/a:
za pierwszym razem demontując wałek odkręciłem jarzma i ściągnąłem je razem z ośką dźwigienek, a później jak wystąpiły problemy

Tak nie powinno sie robić :!: najpierw oś z dzwigienkami odkręcasz i potem podpory wałka , potem montując w odwrotnej kolejności :D
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
dziki2311 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero I 2.5tdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 5
Skąd: Złoty Stok
Wysłany: 19-01-2014, 12:14   

Jak wystąpiły problemy z obróceniem wałka to zrobiłem tak jak piszesz tj. najpierw założyłem podpory wałka i po dociągnięciu właściwą siłą której kolwiek podpory ( prócz pierwszej od strony koła pasowego) wałek nie obraca się. Sprawia takie wrażenie jakby wałek był po prostu za duży choć to nie możliwe bo przecież jeździłem wcześniej na tym wałku. Czy w tym modelu podkłada się coś pod podpory? Coś jakby regulacja ? ( chociaż w żadnym innym aucie nie spotkałem się z czymś takim)
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 19-01-2014, 12:19   

Obejrzyj dobrze wszystkie podpory od wewnatrz czy przypadkiem nie ma zadnych wgnieceń lub odkształecnia przedewszystkim bieżnie i oba wałki
dziki2311 napisał/a:
Czy w tym modelu podkłada się coś pod podpory? Coś jakby regulacja ?

Nie
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
dziki2311 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero I 2.5tdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 5
Skąd: Złoty Stok
Wysłany: 19-01-2014, 20:48   

Wymyłem jarzma i głowice, oglądałem jarzma ze wszystkich stron, potem gniazda w głowicy myśląc ze zrobił się tzw "drucik" z aluminium wskutek zużycia i podszedł gdzieś pod wałek, ale nic nie znalazłem, wałek wymyty, posmarowany świeżym olejem włożyłem w głowice, pozbliżałem jarzma, pierwsze jarzmo dociągnąłem właściwie a jeśli dociągnąłem którekolwiek inne jarzmo wałek staje, (nawet ostatnie jarzmo którego nie sposób pomylić ponieważ ma specjalny odlew z kanałem olejowym). Nie chcę się chwalić ale od paru ładnych lat siedzę w mechanice i robiło się czasem rzeczy beznadziejne ale takie coś nigdy mi się nie przytrafiło, przecież stary wytarty wałek który przejechał 280tys km został zdemontowany i potem zamontowany na swoje stare miejsce i nie pasuje, nie rozumie. Zdemontowany wałek i zamontowałem same jarzma, dociągnąłem je wszystkie właściwie, znalazłem stary sworzeń tłokowy o sr30mm i sprawdziłem czy pasuje w gniazda walka, pasował jedynie w pierwsze gniazdo od strony kola pasowego, tak wiec wziąłem długi rozwiertak 30mm i rozwierciłem wszystkie gniazda na nowo (w gnieździe nr 2,3,4i5 rozwiertak zebrał dość dużo), kontrola sworzniem, wszedł ciasno, wałek wszedł idealnie, po zagrzaniu silnika jedynie regulacja zaworów i silnik pracuje perfekt, nie mam pojęcia o co chodziło ale najważniejsze ze TEMAT ZABITY!!!!!!! Bardzo dziękuje za pomoc.
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-01-2014, 11:38   

Właściwy moment dokręcania ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.