[Cari 1.6] Szarpanie na niskich obrotach |
Autor |
Wiadomość |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 27-01-2014, 17:19 [Cari 1.6] Szarpanie na niskich obrotach
|
|
|
Czesc Wam,
Pierwszy problem z glowy, pora wziac sie za drugi. Auto szarpie na niskich obrotach, typowo, jak tocze sie na dwojce I chce podjechac do przodu. Dzieje sie to mniej wiecej do 2000 obrotow, powyzej nie ma problem. Jakies pomysly, gdzie szukac przyczyny? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 27-01-2014, 18:07
|
|
|
Na pierwszy rzut sprawdz poduszki silnika i skrzyni |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-01-2014, 18:46
|
|
|
Sprawdź układ wysokiego napięcia na obecność przebić |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 27-01-2014, 23:10
|
|
|
No właśnie przewody lub fajkocewki w pierwszej kolejności. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 28-01-2014, 10:45
|
|
|
Dzieki za pomoc
A myslicie, ze warto podlaczyc do komputera diagnostycznego?
W jaki sposob sprawdzic uklad wysokiego napiecia? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-01-2014, 11:07
|
|
|
Wykręć i obejrzyj świece, czy wszystkie są suche i ładnie wypalone. Jeśli któraś będzie okopcona czarną sadzą, to może świadczyć, że ten cylinder niedomaga. W takiej sytuacji warto dokładnie obejrzeć przewody lub fajki czy nie ma na nich jasnego nalotu co mogło by świadczyć o przebiciu w tym miejscu. Napisz też kiedy były wymieniane świece zapłonowe i przewody czy też fajki.
Jeśli kontrolka silnika nie świeci się na pracującym silniku, to raczej nie ma żadnych błędów i raczej nic ciekawego się nie dowiesz po podłączeniu pod komputer. Możesz z ciekawości sprawdzić, czy nie ma zapisanych błędów w pamięci komputera, łatwo to zrobić samemu za pomocą kawałka drucika którym mostkuje się piny 1 i 4 w złączu diagnostycznym, następnie po włączeniu zapłonu kontrolka silnika zacznie mrugać. Tu masz opisane jak to zrobić
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
http://forum.mitsumaniaki...p=985146#985146 |
|
|
|
 |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 28-01-2014, 13:18
|
|
|
No kiedy byly wymieniane to niestety nie wiem, bo dopiero co kupilem samochod.. Kontrolka sie nie swieci, pytam tylko, bo zastanawialem sie nad sonda lambda, a nie wiem, czy mozna inaczej ja zdiagnozowac |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-01-2014, 13:59
|
|
|
Najlepiej zrosic przewody i cewki delikatnie wodą, odpalic silnik i zaobserwować, dobrze widać po zmroku |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 28-01-2014, 23:03
|
|
|
Daro, gdyby to była sonda to miał byś wieksze spalanie, ubytek mocy i spaliny by były nie takie jak potrzeba no i swiecil by sie check.
większośc przyczyn szarpania związane jest z układem zapłonowym tak jak mówił robertdg po zmroku sprawdzić czy nie ma przebić na przewodach i cewkach. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 18-02-2014, 17:22
|
|
|
Po przejrzeniu okazalo sie, ze jakims cudem szczelina w swiecach byla powiekszona z 9mm do nawet 13 mm, po usunieciu tego problem praktycznie sie rozwiazal |
|
|
|
 |
mwitek
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 112 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-12-2014, 14:10
|
|
|
Czyli jednoznacznie wina świec,
piszesz 0,9 a w polecanych świecach NGK NGK BKR6E-11 jest 1,1
W każdym razie u mnie problem identyczny. Za godzinkę będę miał wymienione świece to się okaże czy to to.
Edyta:
Już po wymianie. Problem jakby zniknął. Przejechałem co prawda dopiero 5 km od mechanika, ale sprawdziłem sytuacje przy których na starych świecach przerywało - teraz luz, malina wszystko śmiga.
[ Dodano: 12-01-2015, 10:56 ]
Miesiąc po wymianie świec i znów czuje to szarpanie. Co prawda w mniejszym stopniu i raczej przy nie rozgrzanym silniku, jak się rozgrzeje jest lepiej.
Czy to znów wina świec? Po miesiącu? świeczki NGK.
Fachowiec jak wymieniał dokręcał bez klucza dynamometrycznego. To aż tak istotne? |
|
|
|
 |
|