Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Szarpanie na niskich obrotach
Autor Wiadomość
Daro 
Mitsumaniak


Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 208
Skąd: Stara Miłosna
Wysłany: 27-01-2014, 17:19   [Cari 1.6] Szarpanie na niskich obrotach

Czesc Wam,

Pierwszy problem z glowy, pora wziac sie za drugi. Auto szarpie na niskich obrotach, typowo, jak tocze sie na dwojce I chce podjechac do przodu. Dzieje sie to mniej wiecej do 2000 obrotow, powyzej nie ma problem. Jakies pomysly, gdzie szukac przyczyny?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 27-01-2014, 18:07   

Na pierwszy rzut sprawdz poduszki silnika i skrzyni :)
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-01-2014, 18:46   

Sprawdź układ wysokiego napięcia na obecność przebić
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 27-01-2014, 23:10   

No właśnie przewody lub fajkocewki w pierwszej kolejności.
_________________

 
 
Daro 
Mitsumaniak


Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 208
Skąd: Stara Miłosna
Wysłany: 28-01-2014, 10:45   

Dzieki za pomoc

A myslicie, ze warto podlaczyc do komputera diagnostycznego?
W jaki sposob sprawdzic uklad wysokiego napiecia?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-01-2014, 11:07   

Wykręć i obejrzyj świece, czy wszystkie są suche i ładnie wypalone. Jeśli któraś będzie okopcona czarną sadzą, to może świadczyć, że ten cylinder niedomaga. W takiej sytuacji warto dokładnie obejrzeć przewody lub fajki czy nie ma na nich jasnego nalotu co mogło by świadczyć o przebiciu w tym miejscu. Napisz też kiedy były wymieniane świece zapłonowe i przewody czy też fajki.
Jeśli kontrolka silnika nie świeci się na pracującym silniku, to raczej nie ma żadnych błędów i raczej nic ciekawego się nie dowiesz po podłączeniu pod komputer. Możesz z ciekawości sprawdzić, czy nie ma zapisanych błędów w pamięci komputera, łatwo to zrobić samemu za pomocą kawałka drucika którym mostkuje się piny 1 i 4 w złączu diagnostycznym, następnie po włączeniu zapłonu kontrolka silnika zacznie mrugać. Tu masz opisane jak to zrobić
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
http://forum.mitsumaniaki...p=985146#985146
 
 
Daro 
Mitsumaniak


Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 208
Skąd: Stara Miłosna
Wysłany: 28-01-2014, 13:18   

No kiedy byly wymieniane to niestety nie wiem, bo dopiero co kupilem samochod.. Kontrolka sie nie swieci, pytam tylko, bo zastanawialem sie nad sonda lambda, a nie wiem, czy mozna inaczej ja zdiagnozowac
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-01-2014, 13:59   

Najlepiej zrosic przewody i cewki delikatnie wodą, odpalic silnik i zaobserwować, dobrze widać po zmroku ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 28-01-2014, 23:03   

Daro, gdyby to była sonda to miał byś wieksze spalanie, ubytek mocy i spaliny by były nie takie jak potrzeba no i swiecil by sie check.
większośc przyczyn szarpania związane jest z układem zapłonowym tak jak mówił robertdg po zmroku sprawdzić czy nie ma przebić na przewodach i cewkach.
_________________

 
 
Daro 
Mitsumaniak


Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 208
Skąd: Stara Miłosna
Wysłany: 18-02-2014, 17:22   

Po przejrzeniu okazalo sie, ze jakims cudem szczelina w swiecach byla powiekszona z 9mm do nawet 13 mm, po usunieciu tego problem praktycznie sie rozwiazal
 
 
mwitek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-12-2014, 14:10   

Czyli jednoznacznie wina świec,

piszesz 0,9 a w polecanych świecach NGK NGK BKR6E-11 jest 1,1 :D

W każdym razie u mnie problem identyczny. Za godzinkę będę miał wymienione świece to się okaże czy to to.

Edyta:

Już po wymianie. Problem jakby zniknął. Przejechałem co prawda dopiero 5 km od mechanika, ale sprawdziłem sytuacje przy których na starych świecach przerywało - teraz luz, malina wszystko śmiga.

[ Dodano: 12-01-2015, 10:56 ]
Miesiąc po wymianie świec i znów czuje to szarpanie. Co prawda w mniejszym stopniu i raczej przy nie rozgrzanym silniku, jak się rozgrzeje jest lepiej.

Czy to znów wina świec? Po miesiącu? świeczki NGK.

Fachowiec jak wymieniał dokręcał bez klucza dynamometrycznego. To aż tak istotne?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.