Outlander PHEV |
Autor |
Wiadomość |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 09-09-2013, 18:09 Outlander PHEV
|
|
|
Ciekawe ile mają już zamówień na Polskę ?
Klik |
_________________ glonojad rulezz |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 09-09-2013, 18:21
|
|
|
Nie sadze zeby bil rekordy sprzedazy na Wisla To dosyc droga wersja, nawet jak na Szwecje. W SE za wersje najbogatsza MMC zyczy sobie 220tys zl w przeliczeniu. Ale duzo o nim pisza w prasie bo ponoc ma spalac srednio 2-3l/100km w cyklu mieszanym |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
regon
Forumowicz

Auto: MO II, 2,4 - już nie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 419 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 09-09-2013, 19:52
|
|
|
powodzenia (zamówienia w Polsce hahaha). |
_________________
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 09-09-2013, 20:10
|
|
|
2 szt powinny być....:
- prezes MMC
- prezes STOEN-u
A przynajmniej dla Działów Marketingu powinni wziąć po sztuce |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 09-09-2013, 20:46
|
|
|
JCH napisał/a: | 2 szt powinny być....:
- prezes MMC
- prezes STOEN-u
A przynajmniej dla Działów Marketingu powinni wziąć po sztuce | Jesli chodzi o moc (209KW) to dane producenta sa niesamowite w odniesieniu do deklarowanego sredniego spalania. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 17-09-2013, 12:35
|
|
|
Ale paliwko to on wącha a nie pali. |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-10-2013, 09:11
|
|
|
http://moto.wp.pl/kat,551...,wiadomosc.html
Coś się dzieje w temacie.
Szkoda, że nie zrobią od razu wersji ASX-a PHEV bo OIII jest po prostu za duży. Można by ładować w domu, zajechać do pracy i z powrotem na prądzie. Jak ktoś ma dalej to kabel przez okno w pracy
Ale teraz patrzę jednak chyba skomplikowali konstrukcję i dołożyli jakąś skrzynię do tego silnika benzynowego (możne przekazywać moc bezpośrednio na przednie koła) co moim zdaniem jest tylko skomplikowaniem systemu i zwiększeniem wagi. Myślałem, że osiągnęli w końcu hybrydę bez połączenia silnika benzynowego z kołami... |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
|
|
|
 |
jero66
Nowy Forumowicz
Auto: OIII 2,2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2014 Posty: 27 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28-01-2014, 17:43
|
|
|
Jak spalanie podają z taką dokładnością jak w moim, to będzie palił ok. 7-8l |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 28-01-2014, 23:11
|
|
|
Cytat: | Jak spalanie podają z taką dokładnością jak w moim, to będzie palił ok. 7-8l |
To i tak niewiele. Jeśli spalanie będzie zbliżone do 2 litrów na pierwsze 100km, to mi by to pasowało. Do i z pracy mam 60km, czyli teoretycznie zaliczałbym ok 5km na benzynie, niech będzie nawet 10km, reszta to koszt energii elektrycznej do ładowania.
BTW norma nakazuje producentom podawać spalanie w trasie dla prędkości bodaj 80km/h, w mieście nawet nie wiem. Piszesz że twój kaszlak spala 7-8l. Pytanie, przy jakich prędkościach i w jakich warunkach (miasto, trasa czy mieszany)?
Tydzień temu poznałem osobę, która kilka tygodni temu kupiła OIII benzyna z CVT mając w garażu OII DID. (chyba rezon zastanawiał się, czy ktoś popełnił "se puku" z nowym OIII mając do czynienia z OII ) . Zapytana o spalanie, padła wartość 6-7L/100km. Czyli można jakoś zbliżyć się do danych katalogowych. O szczegóły nie pytałem, ale następnym razem może zapytam.
Tylko te dywagacje niech może przejdą do tematu o spalaniu OIII, jeśli już założyliście, bo na razie idzie to w ogólnym i tu w PHEV, a potem zrobi się bełbot. |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 28-01-2014, 23:38
|
|
|
Trik napisał/a: | Importer podał ceny |
Hm... dołożyć 58 tyś zł żeby byc "ekologiczy" ??? To trzeba być rzeczywiście maniakiem ekologii.
[ Dodano: 28-01-2014, 23:42 ]
Trik napisał/a: | reszta to koszt energii elektrycznej do ładowania. |
Zakładając że hybryda nic nie kosztuje w eksploatacji a zwykły zużywa 8l/100km zwrot inwestycji po 130 tys km . W rzeczywistości pewnie po 160-180 tyś . |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 29-01-2014, 11:19
|
|
|
W SE PHEV:y sprzedaja sie jak sqieze buleczki. Ale tutaj wszyscy maja hopla na punkcie ekologii. Glownie firmy kupuja jako sluzbowki. Rzad tez dotuje cene zakupu premia 20tys zl w przeliczeniu dla aut o njwiekszym wspolczynniku proekologicznym. A do takich zalicza sie tez PHEV. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 29-01-2014, 19:01
|
|
|
Tak sobie przeliczyłem. przy założeniu, że jedno ładowanie styknie mi na 55km dziennie (optymistycznie)
Uśredniony koszt (ze składnikami z rachunku) 1KWh z 6 miesięcy wyszedł mi 0,65pln x 12kWh pojemności baterii daje 7,8pln za ładowanie x 365 dni daje 2847 rocznie na ok. 20kkm
Plus koszty benzyny na pozostałe 10kkm. Niech będzie, że spali 10l/100km Pb98 po 5,7pln/l x 10Kkm to daje 5700pln.
W sumie 8547pln na 30Kkm. Aktualnie wydaję 12Kpln/30Kkm 3,5Kpln różnicy rocznie x 5lat =17500pln.
Przy niższym apetycie różnica będzie mniejsza.
A trzeba uwzględnić ryzyko uszkodzenia baterii. Chyba że MMC będzie dzierżawić/wypożyczać baterie za jakąś "drobną" opłatą miesięczną, to różnicy nie będzie w ogóle. albo będzie drożej. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 29-01-2014, 19:35
|
|
|
Lexus daje 10 lat gwarancji na elementy układu hybrydowego, na aku bodajże 5 lat. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|