Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Kierownica skręca przy przyśpieszaniu/zwalnianiu
Autor Wiadomość
greenboy 
Nowy Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2014
Posty: 4
Skąd: Kutno
  Wysłany: 31-01-2014, 13:06   [EAxx] Kierownica skręca przy przyśpieszaniu/zwalnianiu

witam potrzebuje pomocy. Jezdże galem od ponad 3 miesięcy wymieniłem górne wahacze na nowe wszystko było dalej ok. lecz jadąc wczoraj z pracy puściłem pedał gazu przy ok 80km/h i kierownicą szrpło w lewo samo z siebie. dziś patrzyłem dalej czy tak się dzięję . i jest to samo puszczam gaz lub dodaje to kierownica sama skacze w lewo. trzymając gaz płynnie wszystko jest ok. nawet na luzie hamując kiera szerpie w lewo (taki skok). byłem u mechanika powiedział żę maglownica i wszystko ok, byłem u drugiego stwierdził że dolne wahacze są wywalone (nie powiem bo czasami już stuknie na nierównościach , miałem to wymienić w tym miesiącu ale licho było z kasą ) . pomózcie co to może być ,czemu sie przyjrzeć żeby nie naprawiać metodą prób i błedów czyli wymienie to , a jak nie to , to tamo... a kazdy mechanik mówi co innego. Dzieki za z góry za podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez robertdg 02-02-2016, 08:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-01-2014, 13:19   

greenboy, może po prostu prawy zacisk hamulcowy Ci trzyma cały czas i dlatego auto ściąga.
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
greenboy 
Nowy Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2014
Posty: 4
Skąd: Kutno
Wysłany: 31-01-2014, 14:01   

zaciski nie trzymają , wtedy raczej cały czas by ściągało . a tu jest po prostu po puszczeniu gazu gwałtowny skok kierownicy w lewo i to nie zawsze. jak mu się zawidzi . 5x puszcze gaz na 3ce to na te 5x , z 2x bujnie kierą . kolejne 5 i już 3x, a nie raz wcale ;/ . dopiero od wczoraj takie coś się dzieję ,nigdy wcześniej takie coś nie miało miejsca.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 31-01-2014, 14:20   

Sprawdz sworznie dolnych wahaczy, jak sa zapieczone albo mają luz to takiego efektu mozna sie spodziewac
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 31-01-2014, 14:46   

Zdejmij pasek od wspomagania i się przejedz maglownica lub pompa może być winna
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 01-02-2014, 00:26   

Wygląda na spory luz z którejś strony, prawdopodobnie lewy dolny banan.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 01-02-2014, 02:22   

Ja mam walniętego prawego banana to faktycznie szarpie kierownicą, ale za to przy rozpędzaniu idzie raczej prosto. Sprawdzę to jak będę jechał do warsztatu na wymianę. Tak sobie myślę że może zbieżność? U mnie jak była skrajnie źle ustawiona to aż kierownice z ręki wyrywało :) Ale pewnie to mechanik by zobaczył.
 
 
greenboy 
Nowy Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2014
Posty: 4
Skąd: Kutno
Wysłany: 01-02-2014, 08:24   

banany mają luz , dziś zamówie oba . jeśli to nie pomoże to sprawdzę zbieżność ew. tak jak pisał milo , zdjemę pasek i sprawdzę czy winna nie jest pompa lub sama maglownica.
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 01-02-2014, 14:30   

Po zmianie bananów tak czy siak by się zbieżność przydała.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 01-02-2014, 20:07   

Ja mam wymieniony banan prawy i kierownica już jest ok. Prosto przyśpiesza i prosto hamuje. Regulacja zbieżności nie była potrzebna. Wjechałem tylko na stację kontrolnie czy wszystko ok, było ok.
 
 
greenboy 
Nowy Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2014
Posty: 4
Skąd: Kutno
Wysłany: 04-02-2014, 07:29   

Tak jak większość z was obstawiała - dolny prawy banan był bardzo wyekspoatowany. wymieniłem oba , obyło się bez zbieżności , nie ściąga , kiera nie szarpię wszystko ok. Dzieki za pomoc , temat do zamknięcia . pozdro
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-02-2014, 08:42   

Lepiej jednak podjechać na płyte geometrtczną sprawdzić czy aby napewno zbieznośc zbytnio nie uciekła, dobre stacje diagnostyczne mają takie cudeńka, najeżdzasz i już wszystko wiadomo, nie kierownica musi być krzywa, czy też szarpać.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Turbo 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 8
Skąd: Opole
Wysłany: 04-02-2014, 09:31   

Sprawdz co masz do wymiany w zawieszeniu, jesli tylko te banany to je wymien, sprawdz czy masz luzy na drazkach lub koncowkach, jesli tak to wymien. Na koniec pojedz gdzies na geometrie, jeśli zawieszenie będzie w porządku to już niech tam się martwią czy będzie autko prosto jechać ;P
 
 
paslas 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 23
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-02-2016, 21:58   [EA5A/W 2.5] Wyrywanie kierownicy

Mam bardzo nietypowy problem. Podczas jazdy, zawsze przy przyspieszaniu i zwalnianiu wyrywa kierownice w prawą stronę. Jadę np. na 4 z odpuszczonym gazem i jest ok, wcisnę pedał gazu i jest mocne szarpnięcie kierownicy (w prawą stronę), gdy cały czas przyspieszam jest ok, gdy tylko odpuszczę pedał gazu znów szarpnięcie- bardzo mocne jakby ktoś z boku złapał za kierownicę i szarpną w swoją stronę. Bez względu na nawierzchnię, prędkość, obroty- pojedyncze szarpnięcia zawsze w prawo.
Całe zawieszenie z przodu nowe i sprawdzone jeszcze raz, przeguby są całe, luzu na łożysku brak, płyn do wspomagania pod max. Pomyślałem, że blokuje hamulec z prawej strony i dlatego są drastyczne szarpnięcia, zacisk trochę dzwoni po dziurach ( obstawiam luźne prowadnice) ale wszystko delikatnie ciepłe jak i z lewej strony. Może ktoś z Was miał taki dziwny przypadek.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-02-2016, 22:22   

Auto nie było walone w prawy przód?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.