Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wzrost obrotów przy włączonym nawiewie powietrza do kabiny.
Autor Wiadomość
loczek 
Forumowicz

Auto: OutlanderII 2,2DID177KM,manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-02-2014, 21:07   Wzrost obrotów przy włączonym nawiewie powietrza do kabiny.

Panowie.
Dlaczego w OII MIVEC 177 KM, jeśli załączam tylko nawiew czy to zimnego czy ciepłego powietrza, obrotomierz silnika wzrasta w górę z 600 do 900 obrotów, jest to dokuczliwe, ponieważ jest głosno z powodu większej pracy silnika, który jest na wyższych obrotach. Bez wentylacji jest cicho ale zaraz parują szyby.
Ten sam problem występuje przy załączonej klimatyzacji. Ale to rozumiem, klima wymaga wyższych obrotów silnika. Ale czy sama wentylacja także może powodować wzrost obrotomierza tak znamiennie w górę???

Proszę o odpowiedz.
 
 
emil_d 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 248
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 03-02-2014, 22:37   Re: Wzrost obrotów przy włączonym nawiewie powietrza do kabi

loczek napisał/a:
Panowie.
Dlaczego w OII MIVEC 177 KM, jeśli załączam tylko nawiew czy to zimnego czy ciepłego powietrza, obrotomierz silnika wzrasta w górę z 600 do 900 obrotów, jest to dokuczliwe, ponieważ jest głosno z powodu większej pracy silnika, który jest na wyższych obrotach. Bez wentylacji jest cicho ale zaraz parują szyby.
Ten sam problem występuje przy załączonej klimatyzacji. Ale to rozumiem, klima wymaga wyższych obrotów silnika. Ale czy sama wentylacja także może powodować wzrost obrotomierza tak znamiennie w górę???

Proszę o odpowiedz.


Obroty mogą wzrastać na skutek zwiększonego poboru prądu - sprawdź czy tak samo będzie jak wyłączysz radio i światła :)
_________________
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 03-02-2014, 22:45   

to nie wentylator, ale dodatkowe grzałki. Obciążenia radiem nawet nie zauważy. Światła też praktycznie niewiele podniosą.
loczek, to masz tylko na zimnym silniku? Na ciepłym już jest bez wzrostu obrotów? Jeśli tak - to tak jak pisałem: grzałki. Dzięki temu nawet przy zimnym silniku możesz mieć cieplej w kabinie.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
loczek 
Forumowicz

Auto: OutlanderII 2,2DID177KM,manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-02-2014, 23:26   

Kolego Rezon.
Obroty silnika wzrastają tylko po załączeniu wentylatora. Jeśli światła xenony świecą i radio gra to wszystko jest na niskich obrotach silnika i w kabinie jest przyjemnie. Wystarczy że wentylator jest włączony na pierwszy stopień wentylacji- 1- lub na auto to obroty silnika są od razu znacznie wyższe, co mnie bardzo irytuje..

Czy te grzałki można wyłączyć, ile tych grzałek jest?? Czy można połowę z nich wyłączy ???
 
 
markowoj 
Forumowicz
Markowoj

Auto: outlander 2.0 tdi 2008r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 55
Skąd: Łowicz
Wysłany: 04-02-2014, 00:32   

Rezon ma rację , zapomniał tylko dodać że dopiero załączenie wentylatora uruchamia grzałki bądź klimę w zależności co jest potrzebne. Obroty podnoszone są tylko na postoju , w czasie jazdy prądu starcza więc tego nie ma. Po uzyskaniu wymaganej temp.obroty też się stabilizują. Logiczne jak dla mnie. :D . pozdrawiam.
Grzałki nie są złe, bez nich , nawet w mniejszym samochodzie z dizlem trzeba by w kurtce zimą jeździć.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 04-02-2014, 06:56   

loczek napisał/a:
Czy te grzałki można wyłączyć, ile tych grzałek jest?? Czy można połowę z nich wyłączy ???
zawsze można odłączyć elektrycznie tj. odkręcając kable ;) innej możliwości producenci nie przewidują - nie tylko Mitsu tak ma
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 04-02-2014, 09:34   

Grzałki są OK bo momentalnie masz cieplej w aucie,czasami wystarczy zmniejszyć temperaturę na gałce ,ja tak mam ale wtedy jak wyjeżdżam z ciepłego garażu ,poza tym obroty rosną tylko jak auto stoi .
_________________

 
 
tomko 
Forumowicz

Auto: Outlander II ,09 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 118
Skąd: Bartenstein
Wysłany: 04-02-2014, 09:54   

loczek napisał/a:
..

Czy te grzałki można wyłączyć, ile tych grzałek jest?? Czy można połowę z nich wyłączy ???


ja bym odłączył 2 fajki od świec zapłonowych jak będzie pracowała połowa silnika to powinno być ciszej ;-) ))
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.