Sprzęgło do Pinin-a 1,8 |
Autor |
Wiadomość |
mcgregor
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16-11-2009, 20:47 Sprzęgło do Pinin-a 1,8
|
|
|
Mam pytanie szczególnie do Gene który już mi kiedyś pomógł z radiem w pininie a mianowicie kończy mi się sprzęgło w tym aucie w związku z tym;
a) szukałem i dzwoniłem z ogłoszeń na allegro i mają tylko do GDI - czy to jest to samo???
b) moje auto ma przejechane 110 tys. czy czeka mnie wymiana kompletu czy tylko tarczy sprzęgła
c) mój mechanik narzekał strasznie na wymianę tego sprzęgła twierdząc że będzie z tym kupe roboty 2 x więcej niż standartowo - ma rację ???
d) dlaczego orginalny komplet w serwisie jest tak cholernie drogi (2 tys zł) skoro do np. BMW 3 z 2005 roku kosztuje 560 zł również w serwisie BMW - tego nie rozumię
e) może ktoś ma namiar na sprzedawcę właściwego dla mnie sprzegła
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
postrzepiony
Forumowicz
Auto: PAJERO PININ 1,8 MPI + BRC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 50 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 06-10-2010, 00:00
|
|
|
Witam, odgrzebuję stary temat. Czy znalazłes sprzęgło dla siebie ? Pozdrawiam |
|
|
|
 |
mcgregor
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-10-2010, 20:53
|
|
|
Tak znalazłem bo okazało się że sprzegło jak wiele innych części do tego samochodu są dostepne w każdym sklepie z częsciami do Mitsu. Problem polega na tym aby znać nr części z katalogu Mitsu (w serwisie Ci nie pomogą ) a wtedy dowiesz się że np wspomniane sprzęgło jest takie same jak w Galancie, którymś Hyundaiu, L200 i wiele innych modelach. Nie ma tylko w opisie częsci że jest do Pinina bo to bardzo egzotyczny model na naszych drogach. Jak chcesz konkretnie wiedzieć jaki nr katalogowy ma Twoje sprzęgło przeslij mi swój VIN auta a ja Ci podan numery katalogowe częsci (Docisk, Tarcza, Łożysko). Aha za całe kompletne sprzęgło zapłaciłem bodajże 250-270 zł co w porównaniu do tych z allegro jest kilkakrotnie tańsze ale Ci co nie wiedzą o tym to płacą taką cenę.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
postrzepiony
Forumowicz
Auto: PAJERO PININ 1,8 MPI + BRC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 50 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 08-10-2010, 21:12
|
|
|
A jakiej firmy masz to sprzęgiełko ?
Numery części znalazłem sobie na ruskich stronach tylko, że do mojego auta np. z firmy Exedy napisął mi gość ( jakiś Angol z Exedy UK ), że mogą być dwa rodzaje i nie bardzo wiem, czy można zastosować obydwa, czy będę wiedział jak rozbiorę
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
ku1bek7
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2014 Posty: 4 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 05-02-2014, 16:22
|
|
|
Witam, czy jest ktoś zorientowany i mógłby pomóc w sprawie sprzegła do pajero pini 1,8 mpi? czy to prawda z tym ze pasują od innych modeli? jesli tak to od jakich i czy nie wpłynie to na żywotnośc sprzegła? |
|
|
|
 |
postrzepiony
Forumowicz
Auto: PAJERO PININ 1,8 MPI + BRC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 50 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 05-02-2014, 16:40
|
|
|
Komplet, czyli docisk, tarcza, łożysko kupowałem Exedy czyli Daikin Cluth. Patrz po nr na ruskiej stronie. Jeśli chcesz inaczej musisz wysyłać do firm handlujących sprzęgłami zapytania z nr VIN. Znalazłem tak swoje, prawie 200 zł taniej niż najtańsza oferta na alledrogo. |
|
|
|
 |
cezare
Forumowicz
Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: kraków
|
Wysłany: 05-02-2014, 17:52
|
|
|
czemu nie podacie JAKIE ? to sprzegło .. jaki model - każdy się tajniaczy .. niechże to zostanie na forum.. czasem jest później tak - że zapytany na PRV user odpowiada "nie pamiętam" .. piszcie piszcie. |
|
|
|
 |
ku1bek7
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2014 Posty: 4 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 05-02-2014, 18:14
|
|
|
ale jakiej ruskiej stronie? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
shagger
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin GDI 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2014 Posty: 41 Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-02-2014, 09:57
|
|
|
Witam!
Żeby nie zakładać nowego tematu pozwolę zadać pytanie tu gdyż też mam problem ze sprzęgłem(chyba).
Od tygodnia jestem posiadaczem Pinina 1,8 GDI. Powiem tak - jak go kupiłem to nic nie wyczułem podczas jazdy ani ruszania - wiadomo inne auto, inaczej pracuje sprzęgło itp.
podczas drogi powrotnej do domu(jakieś 300 km) zauważyłem że auto podczas spokojnej jazdy ze stałą prędkością dziwnie się zachowuje tak jak by lekko poszarpuje - nie utrzymuje stałej prędkośći tylko jakby lekko przyspiesza lub lekko zwalnia - po prostu nie jedzie płynni. Podczas ruszania z pierwszego biegu też czasami potrafi szarpać autem ( sprzęgło puszczam normalnie jak dziesiątkach aut jakimi jeździłem). Dodam odrazu że szarpanie autem nie jest absolutnie związane z pracą jednostki napędowej. Raczej jest to jakiś problem z przeniesieniem napędu.
Spotkał ktoś podobne objawy w Pininie?
podobno w tych autach z GDI jest dwumas? Czy to prawda? Może to jego wina? |
|
|
|
 |
krzych641
Nowy Forumowicz
Auto: Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lut 2014 Posty: 9 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-02-2014, 10:17
|
|
|
mam Pinina 1.8mpi jakieś pół roku też są takie objawy, sam nie wiem czy ten typ tak ma, uznałem że tak ma być ale jak ktoś chce coś doradzić to posłucham
a Pinin to ogólnie fajny samochodzik ja mam wersję 3 drzwi |
|
|
|
 |
shagger
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin GDI 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2014 Posty: 41 Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-02-2014, 11:17
|
|
|
To nie jest normalne i na pewno tak nie ma być. Może ktoś wie jak to jest z GDI czy ma dwumas czy nie i czy może to on jest przyczyną takiego zachowania auta. |
|
|
|
 |
cezare
Forumowicz
Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: kraków
|
Wysłany: 06-02-2014, 18:05
|
|
|
shagger napisał/a: | zauważyłem że auto podczas spokojnej jazdy ze stałą prędkością dziwnie się zachowuje tak jak by lekko poszarpuje |
wg mnie nie dwumas'a - szarpanie a bicie to 2 różne stany ... no i logiką = dwumas przy ruszaniu ale nie przy jeździe na biegu ze stałą prędkością obrotową ...
pisałem o tym ale wszyscy cisza - mam to samo - jadę 2-2,5tys obrotów autostrada i nagle jakby dostawał dopalacz delikatny a później nie.. a jadę ze stałą prędkością obrotową. i przy ruszaniu czasem na jedynce jak szarpnął to na lodzie bezcenne .. dziś wymieniłem fajki - i chyba się uspokoiło - ale przejechałem dopiero 30km - więc dam znać..po jakichś paru setkach czy to się objawi ponownie czy nie ..
PININ to moja pierwsza terenówka z wałem napędami etc..mój Mechanik na szczęście sam ma zliftowanego samuraia na wielkich mudowych oponach - stąd też mu zadawałem różne tego typu pytania szukając dziury w całym ... a on rozbrajająco powtarza zawsze "ale Paweł, to jest terenówka ... " np samo puszczenie sprzęgła i hamowanie biegami - tu mam wrażenie ze jak zrobię to na jedynce to się rozpłaszczę o przednią szybę.. i jeszcze te dźwięki z napędów - osobówki jechały gładko i to jeszcze przednionapędowe ... i co przychodzę do niego "Paweł, ale zrozum .. to jest terenówka - tu musi być takie hamowanie - jakbyś ze stromego zbocza jechał .. musi mocno hamować " .. etc etc ... czuję się czasami jak niezły shizofrenik.. |
|
|
|
 |
shagger
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin GDI 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2014 Posty: 41 Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-02-2014, 20:53
|
|
|
No ale nikt chyba nie powie że tak ma być. Przecież musi być jakaś przyczyna takiego zachowania auta. Trzeba ją tylko znaleźć i usunać. Ma ktoś jeszcze podobne objawy albo pomysł co to może być i jak to zwalczyć? |
|
|
|
 |
cezare
Forumowicz
Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: kraków
|
Wysłany: 07-02-2014, 12:05
|
|
|
shagger : mi się poprawiło .. dziś kolejne 50km i już nie szarpie - przyczyna - 2 ostatnie fajki od cewek miały mocno zardzewiałe sprężyny + w jednej kompletnie skorodowany zapatynowany przewód miedziany .. z urwanym wręcz czpieniem..
powód : jak ktoś myje silnik myjką ciśnieniową czy w ogóle myje, to w GDI trzeba później przedmuchać kanały świec .. inaczej się zbiera woda ( niby są tam uszczelki - no ale u mnie widać było typowe objawy skorodowanej miedzi z pręta głównego fajki - fajka od środka cala zielona od patyny !!!! ) ... |
|
|
|
 |
|