Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Most z blokadą i most bez blokady - poskładać w kup
Autor Wiadomość
zunmen 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 46
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 05-02-2014, 18:13   [2.8 TD] Most z blokadą i most bez blokady - poskładać w kup

Witam
Czy można poskładać z 2 mostów jeden a dokładnie chodzi mi o to że mam kompletny most 4.900 z blokadą i chce kupić most 5.285 ale bez blokady.
Czy można przełożyć talerz i atak z mostu bez blokady do mostu z blokadą ??
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 05-02-2014, 20:49   

Można ale musisz tez zmienić półosie, bo różnią się długością.
I musisz mieś most przedni tylny z tym samym przełożeniem.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
zunmen 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 46
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 06-02-2014, 09:44   

Odnośnie półosi to które będą pasować po takiej zmianie od 4.900 czy od 5.285 ??

[ Dodano: 06-02-2014, 10:40 ]
Drążąc temat ( dla potomnych ) Obudowy ( pochwy ) mostów w 2.5 i w 2.8 są inne
2.5 i 3.0v6 mają takie same obudowy
2.8 i 3.5v6 mają takie same obudowy
W czym tkwi różnica ?? Długość półosi , jakieś zewnętrzne mocowania ??
Czy kupując kompletny most od 2.5 będzie ona pasował do 2.8 czy trzeba coś przerabiać ?? np. mocowania ?? Czy rozstaw pod sprężyny jest taki sam i wachaczy ??
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 06-02-2014, 10:49   

Most bez blokady ma półosie równe a z blokada ma jedna krótsza jedną dłuższą.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
zunmen 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 46
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 06-02-2014, 11:03   

A różnice w obudowach między 2.5 a 2.8 ??
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 06-02-2014, 13:02   

w obudowie od 2,5 i 3,0 jest 10 śrub do przykręcenie bebechów a w 2,8 i 3,5 jest ich 12.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
zunmen 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 46
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 06-02-2014, 19:02   

Ale same "bebechy" są takie same ?? Można przełożyć bebechy od 2.5 do obudowy główki od 2.8 ??

[ Dodano: 11-02-2014, 06:44 ]
Panie Zbyszku podpowie Pan coś jeszcze ??
Nie chce się pakować w koszta i robić tego metodą PiB :)
 
 
Robert09 
Forumowicz


Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-05-2015, 15:44   

Tym razem utknąłem na dobre. Kupiłem most tylny z blokadą w stanie - jak zapewniał sprzedający - idealnym. W moim miśku był most bez blokady :cry: i w dodatku okrutmie wyjący. Niestety okazało się, że kupiony most z blokadą nie posiada ABS -u. Nie można przełożyć samej przekładni, gdyż półosie są różnej długości (z blokadą jedna dłuższa druga krótsza). Nie chciałbym pozbywać się ABS -u ale też byłoby dobrze założyć most z blokadą, który posiadam. Może któryś z kolegów próbował motać mosty i coś doradzi.
_________________
...że boki zrywać
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 19-05-2015, 21:10   

przełóż wszystko d starej pochwy, przełóż koronki od ABS na półosie od mostu z blokadą.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Robert09 
Forumowicz


Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-05-2015, 06:48   

Dzięki za zainteresowanie. Byłoby super, jednak półośki od mostu z blokadą (bez ABS)mają inną konstrukcję, w miejscu gdzie powinny ewentualnie znaleźć się koronki, jest ślizg uszczelniacza (tak twierdzi Leszek z Pielgrzymowic) bo rozważałem takie rozwiązanie. Wygląda to tak, że nie będzie miejsca na półosi aby założyć koronkę i pierścień zabezpieczający.
Możliwe że jestem w błędzie i jakimś sposobem da się to pogodzić.

[ Dodano: 23-10-2015, 08:03 ]
Póki co, skończyło się na wymianie łożysk wałka atakującego, tulei rozprężnej, uszczelniacza i poskładaniu starego mostu. Radość trwała tylko tydzień. Po tygodniu most zawył ze zdwojoną głośnością. Całą robotę o d... potłuc. Skończy się prawdopodobnie poszukiwaniem kolejnego mostu ale konkretnego z blokadą. Na różnych aukcjach mają ludziska mosty ale nikt nie pisze czy z ABS-em czy nie, tak jakby nie miało to znaczenia.
_________________
...że boki zrywać
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-10-2015, 09:45   

Panowie
Podepnę się do tematu, u nie most też zaczął wyć, na razie jest to początek i nie jest jeszcze bardzo uciążliwy, ale trzeba zacząć się rozglądać za podmianką
Moje pytanie jest takie, znajomy ma most bez blokady i ABS-u, ale z małym przebiegiem
przełożenie wygląda na takie jak moje 4.900
W związku z tym czy da się przełożyć samą przekładnię i spiąć z blokadą ?
Nie chcę pozbywać się blokady w moście ani ABS-u

Pozdrawiam
_________________
Artur
 
 
Robert09 
Forumowicz


Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-01-2016, 14:40   

Temat mostu powrócił. Może ktoś podpowie, czy most od Pajero Sport 4,900 da się przełożyć do Pajero Long (oryginalnie 4,900). Z góry dziękuję z odpowiedź.
_________________
...że boki zrywać
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.