Przesunięty przez: Hubeeert 21-03-2007, 01:57 |
[C5X 88-92] Problem ze skrzynią biegów jak przymrozi |
Autor |
Wiadomość |
promil69 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2007, 21:30 [C5X 88-92] Problem ze skrzynią biegów jak przymrozi
|
|
|
Witam. Tak jak w temacie. Gdy jest przymrozek to zauważyłem, że biegi "wchodzą" cięzej niz zawsze, czy to normalne..?? Może juz czas wymienic ojel w skrzyni?? Po przejechaniu paru kilometrów jest ok-i. |
|
|
|
 |
yossarian1983 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2007, 22:20
|
|
|
Jak dla mnie to nomalne - nizsza temp = bardziej gesty olej i dlatego jest ciezej, a jak sie rozgrzeje to wraca do normy. Zmiana oleju troche pomaga ale jesli nie ma innych problemow ze skrzynia i nie nadszedl jeszcze czas wymiany (jaki to czas to sa rozne zdania ale zazwyczaj tak jak rozrzad 90 tys. km) to spokojnie mozesz tak zostawic.
Pzdr. |
|
|
|
 |
PiotrekSL4
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 347 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 23-02-2007, 22:29
|
|
|
Hej. Jesli moge podpiąć się po post to prosilbym o pomoc w mojej sprawie. Lancer- techniczne-"Help, Czy mój Misiek traci sprzęgło?"
Z góry dzięki i pozdrawiam |
_________________ Wspomnienie...
 |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 24-02-2007, 15:42
|
|
|
Te opory to tak jak ci pisalyossarian1983, jezeli wlejesz do skrzyni syntetyka napewno bedzie mniej wrazliwy na niska temp. ja osobiscie uzywam polskiego hipola i jest ok ale faktycznie na dystansie 1 km
opory sa wyczuwalne potem juz jak na syntetyku jezeli masz syntetyk to go wymien bo oznaczac to moze ze jest juz przepracowany i lapie wiecej wilgoci |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-02-2007, 14:22
|
|
|
u siebie tez zauważyłem cięższe "wchodzenie" biegów połączone ze zgrzytnięciem przy szybszej zmianie na zimno..
cięgna do regulacji?jak?
olej raczej nie..?
będę wdzięczny za odpowiedz |
|
|
|
 |
Meteo [Usunięty]
|
Wysłany: 25-02-2007, 20:45
|
|
|
bear007 napisał/a: | u siebie tez zauważyłem cięższe "wchodzenie" biegów połączone ze zgrzytnięciem przy szybszej zmianie na zimno..
cięgna do regulacji?jak?
olej raczej nie..?
będę wdzięczny za odpowiedz |
Przy ujemnych temperaturach to normalne ze skrzynia pracuje inaczej niz przy dodatnich temperaturach . Co do regulacji ciegien ..... Jak masz w domu np WD-40 to popsikaj je tym - biegi powinny zaczac lepiej dzialac |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-02-2007, 21:40
|
|
|
inaczej ale nie pozgrzytując docisk i całą resztę kompletu stosunkowo niedawno wymieniałem..czy ten model po prostu tak ma??
jeżdżę nim ponad 2 lata i od samego początku tak jest--lewarek bardzo precyzyjnie pracuje (co mi sie bardzo podoba) i nie ma jakiegoś "polotu" jak w lanosach, że jakby sie nie popchnęło jakiś bieg wleci i cały drążek lata na wybojach-NIE.
Tylko zgrzyta przy szybszej zmianie..szczególnie 2 i 3 przełożenie..
są synchronizowane?? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21959 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-02-2007, 21:58
|
|
|
bear007 napisał/a: | 2 i 3 przełożenie..
są synchronizowane?? | No a jak? Ten typ tak ma moim zdaniem. Wielu ten problem ma. Poszukaj na forum. Wymieniałeś olej? W razie czego ma być taki i żaden inny (wiem z autopsji ): syntetyk 75W 90 API GL-4. |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2007, 09:30
|
|
|
no nie wymieniałem..okey podziękował bardzo |
|
|
|
 |
|