 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wymiana skrzyni biegów GALANT 2,0 GLS 16 V Kombi 98 r. |
Autor |
Wiadomość |
Mateusz25
Forumowicz Matthew
Auto: GALANT 2,0 GLS 1998 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 47 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 05-02-2014, 01:14 Wymiana skrzyni biegów GALANT 2,0 GLS 16 V Kombi 98 r.
|
|
|
Zakupiłem już skrzynkę po remoncie, po oględzinach, widać że robili w niej chyba wszystko.
Jej numer seryjny to:F5M422F7N2WR7995
Proszę o wskazówki dotyczące jej wymiany oraz doboru sprzęgła do mojego Gala - czy rzeczywiście najlepsze jest EXIDY.
Czy wbrew pozorom nie jest to zadanie aż tak trudne jak niektórzy piszą i odradzają.
Sądząc po budowie skrzyni i mocowaniach nie wydaje mi się to aż tak karkołomne, proszę jednak o sprostowanie jeśli się mylę.
Potrzebuję również informacji o siłach z jakimi należy dokręcić samą skrzynię, docisk jak również w jaki sposób ocenić czy ta zakupiona przeze mnie będzie lepsza niż ta na której teraz jeszcze śmigam ( uszkodzony i szumiący mechanizm różnicowy, problemy z wbiciem 3 oraz wstecznego ).
Interesuje mnie również to czy wymieniając skrzynie i sprzęgło dobre będzie wymienienie gum sanek.
Z góry dzięki za cenne informacje. |
_________________ Mam nadzieję pokochać tę furę. |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 05-02-2014, 06:08
|
|
|
Mateusz25 napisał/a: | po oględzinach, widać że robili w niej chyba wszystko. | W takim razie musiała kosztować fortunę
Mateusz25 napisał/a: | czy rzeczywiście najlepsze jest EXIDY. | Tego nie wiem, ale EXEDY wytrzymało 260 tys w moim. I to te mniejsze.
Mateusz25 napisał/a: | w jaki sposób ocenić czy ta zakupiona przeze mnie będzie lepsza niż ta na której teraz jeszcze śmigam | Póki nie zamontujesz i nie zrobisz próby drogowej to się nie dowiesz... |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-02-2014, 09:41
|
|
|
1. Będziesz potrzebował podpórke pod silnik, albo wieszak do silnika
2. Demontujesz akumulatorz i plastyki komory filtra powietrza
3. Spuszczasz olej ze skrzyni, odkrecasz boczną osłonę skrzyni
4, Odkręcasz lewy przegub, podnosisz auto z lewej strony, zabezpieczasz, demontujesz koło, odkręcasz zacisk hamulcowy, demontujesz widelec amortyzatora, odkręcasz albo dolny wahacz albo górny sworzeń wahacza odchylasz zwrotnice, demontujesz kompletną półoś (możesz to samo zrobić z lewą ale jezeli będziesz miał pomocnika do demontazu to nie jest konieczne, po odkręceniu nakrętki półosi przy piaście upewnij się, że przegub da się wybić, w przeciwnym razie będziesz musiał demontowac cała zwrotnicę z półosią)
5. Odpinasz linki, przewody elektryczne, demontujesz rozrusznik, wysprżeglik z przewodem, luzujesz poduszki wzdłużne, odkręcasz osłonę koła zamachowego
6. Zabezpieczasz silnik albo do góry albo od dołu tak aby nie spadł i musi to być pewne zebezpieczenie, np coś takiego http://allegro.pl/belka-d...3941362296.html
7. Luzujesz śruby laczące skrzynie i silnik oraz poduchę skrzyni na podłużnicy, demontujesz belke wzdłużną z poduszkami pod skrzynią,
8. Jezeli już masz zdemontowane wszelkie kabelki, linki i osprzęt do czystego demontażu skrzyni, Podpierasz skrzynie, odkręcasz śrube poduchy przy podłużnicy, odkręcasz śruby mocujące skrzynie i silnik, demontujesz skrzynei z auta odpowiednio regulując sobie wysokość zawieszenia silnika
Problemy jakie możesz napotkać:
Po demontazu półosi sprawdź czy pasuje ona do drugiej/nowej skrzyni - może nie pasowac wieloklin i będą Ci potrzebne przeguby z kielichami/przegubami wewnętrznymi
Do demontazu kielichów ze skrzyni bedziesz potrzebował coś ala łom/łyżka monterska
Zanim zaczniesz coś rwać na siłe, obejrzyj kilka razy czy aby napewno wszystkie niezbędne śrubik są wykręcone, etc
Powodzenia |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
figi
Forumowicz
Auto: Colt CC4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 42 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 05-02-2014, 13:08
|
|
|
Dodałbym również, że trzeba pamiętać o tulejkach, które odpowiednio "centrują" skrzynie. Czasem przy demontażu zostają na silniku a czasem zostają na skrzyni. Warto ich nie zgubić.
Jeżeli będziesz wymieniał sprzęgło trzeba tarcze też odpowiednio wycentrować specjanym "kołkiem" (czasem dostaje się taki w pudełku jak kupujesz komplet sprzęgła, ale pewnie jeszcze częściej nie)
Ostatnia rzecz z drobnych o jakich warto pamiętać to posmarować wałek na którym pracuje łożysko wyciskowe smarem nie zapiekającym się (niemetaliczna baza) bardzo cienko i wykonać pare ruchów łożyskiem po czym zebrać nadmiar, który wypchało łożysko.
W manualu znajdziesz też miejsca gdzie do widelca co pcha łożysko trzeba napchać smaru a gdzie go lekko przesmarować.
Manual do skrzyni np. tu:
http://www.mivec.co.nz/te...rbox_Manual.pdf
Przyda Ci się też manual od auta gdzie będzie reszta "momentów" dokręcania. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 05-02-2014, 14:54
|
|
|
robertdg napisał/a: | odkręcasz zacisk hamulcowy, demontujesz widelec amortyzatora, odkręcasz albo dolny wahacz albo górny sworzeń wahacza |
Nie trzeba wystarczy odkręcić dolny wahacz prosty od karoserii odciągnąć koło i przegub ładnie wychodzi nie trzeba nawet nakrętki półosi odkręcać Sprawdzone kilka razy juz wyciagłem skrzynie
Tak samo z drugiej strony wystarczy odkręcić dolny wahacz prosty od karoserii odciągnąć koło i włożyć przegub jest szybciej mniej roboty i wygodniej zdecydowanie
Mateusz25 napisał/a: | Proszę o wskazówki dotyczące jej wymiany oraz doboru sprzęgła do mojego Gala - czy rzeczywiście najlepsze jest EXIDY.
Czy wbrew pozorom nie jest to zadanie aż tak trudne jak niektórzy piszą i odradzają. |
W sklepie mi powiedzieli że to badziew sprzęgło EXEDY ori siedziało EXEDY teraz mam AISSIN
Najwiecej problemu będziesz miał przy odkręceniu poduszki tylnej skrzyni biegów tej na sankach
[ Dodano: 05-02-2014, 15:24 ]
Mateusz25 napisał/a: | Jej numer seryjny to:F5M422F7N2WR7995 |
Skrzynia biegów jest z 1999 r zobacz jaki masz nr swojej skrzyni bo mogą nie pasować przeguby wewnętrzne po 1998 miały 27 zębów |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 05-02-2014, 19:00
|
|
|
I ja niebawem zrzucam skrzynie biegów, po raz kolejny... Za pierwszym razem myślałem że 2 godziny i skrzynia na dole. Mam wąski kanał i w dwie osoby ciężko trochę. W sumie demontaż skrzyni, wymiana łożyska na wałku sprzęgłowym i ponowny montaż tak na spokojnie i z zadawaniem pytań tu na forum na które milo dzielnie i na bieżąco udzielał trafnych odpowiedzi:) Robota nie jest najprzyjemniejsza ani najwygodniejsza ale później efekt piorunujący Fakt że najgorzej jest z tylną poduszką, wiele niecenzuralnych słów może zostać wypowiedzianych lub wykrzyczanych. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 05-02-2014, 20:46
|
|
|
Łysy88 napisał/a: | Fakt że najgorzej jest z tylną poduszką |
Ale i na to jest sposób po dłuuugim odkręcaniu w łapie należy wyciąć kawałek wzmocnienia i cieszyć się łatwym montażem |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 05-02-2014, 21:49
|
|
|
robertdg napisał/a: | Do demontazu kielichów ze skrzyni bedziesz potrzebował coś ala łom/łyżka monterska |
O jakich kielichach mowa? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-02-2014, 23:16
|
|
|
arturj123 napisał/a: | robertdg napisał/a:
Do demontazu kielichów ze skrzyni bedziesz potrzebował coś ala łom/łyżka monterska
O jakich kielichach mowa? |
Tzw. przeguby wewnętrzne . |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 05-02-2014, 23:17
|
|
|
deejay napisał/a: | arturj123 napisał/a: | robertdg napisał/a:
Do demontazu kielichów ze skrzyni bedziesz potrzebował coś ala łom/łyżka monterska
O jakich kielichach mowa? |
Tzw. przeguby wewnętrzne . |
U mnie same wyszły...
[ Dodano: 06-02-2014, 13:01 ]
milo napisał/a: | Łysy88 napisał/a: | Fakt że najgorzej jest z tylną poduszką |
Ale i na to jest sposób po dłuuugim odkręcaniu w łapie należy wyciąć kawałek wzmocnienia i cieszyć się łatwym montażem |
Najgorsze jest to że ja tego nie zrobiłem... |
|
|
|
 |
Turbo
Nowy Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2013 Posty: 8 Skąd: Opole
|
Wysłany: 06-02-2014, 22:49
|
|
|
Szczerze to zaśmiałem się jak przeczytałem, że trzeba zacisk odkręcić ;o nigdy w życiu przy demontażu skrzyni biegów nie bylo takiej potrzeby. Ostatnio miałem okazje wymieniać sprzęgło w galancie i Milo dobrze mówi, wahacz prosty i półośka wychodzi apropo poduszki, z nią się chyba najdłużej bawiłem A ogólnie dużo roboty nie ma, mi to zajelo 3h. |
|
|
|
 |
Mateusz25
Forumowicz Matthew
Auto: GALANT 2,0 GLS 1998 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 47 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 07-02-2014, 01:55
|
|
|
Sprawdziłem numery skrzyni z tabelą - skrzynia została wyprodukowana w 98 roku, więc teoretycznie półosie powinny pasować w wielokliny mechanizmu różnicowego.
Za tę ,,przyjemną" robotę będę się zabierał za jakieś 2 tygodnie, przygotowuję sobie jeszcze warunki, żeby nie stanąć z robotą, bo w planie mam jeszcze oczyszczenie wszystkich napotkanych syfów ( trochę rdzy itd, choć strasznie to nie wygląda )
Najchętniej podczas wymiany skrzyni i pręgła potruł bym wam trochę i pewnie tak będzie bo w przednio napędówce będę robił to pierwszy raz.
W każdym razie dziękuwa za te wszystkie info, bo wiele mi to pomaga.
Powiedzcie mi jeszcze tylko , czy liczba zębów wieloklinu na piaście koła jest taka sama jak w wejściu półosi w skrzyni biegów ( wejście półosi w mechanizm różnicowy , lewa,prawa strona skrzyni biegów ) |
_________________ Mam nadzieję pokochać tę furę. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 07-02-2014, 06:28
|
|
|
Mateusz25 napisał/a: | Powiedzcie mi jeszcze tylko , czy liczba zębów wieloklinu na piaście koła jest taka sama jak w wejściu półosi w skrzyni biegów ( wejście półosi w mechanizm różnicowy , lewa,prawa strona skrzyni biegów ) |
Raczej nie bo nie spotkałem się z różnymi piastami, natomiast z różnymi przegubami tak. Ale nich ktoś mnie poprawi jeśli się mylę. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-02-2014, 08:22
|
|
|
Turbo napisał/a: | Szczerze to zaśmiałem się jak przeczytałem, że trzeba zacisk odkręcić ;o nigdy w życiu przy demontażu skrzyni biegów nie bylo takiej potrzeby. | Wszystko zalezy od tego jak rozpinasz przegub od zwrotnicy, przy niedostatecznym odchyleniu zwrotnicy przegub może nie mieć miejsca na wyjście bo zasłaniał go będzie zacisk, kazdy zrobi jak woli/jak mu wygodniej.
Uzębienie piasty jest takie same, rózniły się uzebienia wewnątrz skrzyni przełom 98/99 była zmiana, dlatego radze sie upewnic zanim sie zrzuci skrzynie, po wyciagnieciu półosi przymierzyć czy wieloklin przeguby wewnetrznego spasuje do drugiej skrzyni |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 07-02-2014, 15:55
|
|
|
Turbo napisał/a: | A ogólnie dużo roboty nie ma, mi to zajelo 3h. |
Dobre klucze i niecałe 2 godziny i skrzynia na stole jak się 3 razy już wyciągało
Mateusz25 napisał/a: | Powiedzcie mi jeszcze tylko , czy liczba zębów wieloklinu na piaście koła jest taka sama jak w wejściu półosi w skrzyni biegów |
Do czego Ci to jest potrzebne
robertdg napisał/a: | rózniły się uzebienia wewnątrz skrzyni przełom 98/99 była zmiana |
Do 98 r było 25 zębów po 98 było 27 zębów |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
|
|