Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Hubeeert
05-05-2014, 18:27
Instalacja wodorowa
Autor Wiadomość
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 09-02-2014, 17:00   

Myszon napisał/a:

Kluczową rolę odgrywa tlen którego jest za mało w mieszance stechiometrycznej ustalonej przez koncerny dawno temu(14.7 : 1).

Kurna... aż oplułem kawą monitor :shock:
Jednym zdaniem się chłopie zdyskwalifikowałeś.
Zamilcz i wstydu oszczędź :evil:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Myszon 
Forumowicz

Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 09-02-2014, 17:26   

Jeśli się gdzieś mylę to mnie w tym uświadom.
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 09-02-2014, 18:04   

Myszon... zacznij od chemii i fizyki na poziomie szkoły średniej
stosunek 14.7:1 wynika nie z uzgodnień koncernów tylko z chemii a konkretnie z udziałów molowych poszczególnych składników paliwa do jego zupełnego spalenia - czystego i teoretycznego.
Trochę teorii:
http://www.zss.lublin.pl/...%20spalania.pdf
http://pl.wikipedia.org/wiki/Współczynnik_nadmiaru_powietrza

W rzeczywistości czyste spalanie nie zachodzi więc stosuje się różne konstrukcje silników by proces ten regulować do jak najbardziej zbliżonego do teoretycznego (wtryskiwacze, wielopunktowe wtryski, czas wtrysku, konstrukcja tłoka i komory spalania, turbo, zmienne fazy rozrządu etc..)

Do regulacji składu mieszanki w silniku służy sonda lambda:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda

Jak wpływają na spalanie różne lambdy poczytasz tutaj:
http://www.mototechnika.r...liki/sonda.html

Wiec to nie jest prosta sprawa bo odchylenia w jedna i druga stronę są niekorzystne.
Przestańmy w końcu pisać bzdury.
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
Myszon 
Forumowicz

Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 10-02-2014, 17:58   

Racja. W rzeczywistości czyste spalanie nie zachodzi.
Szkoła średnia nie ma tu nic do rzeczy bo było to dawno temu w warunkach laboratoryjnych przedstawione i przy innym składzie benzyny niż ona ma dziś.
Dzisiejsze konstrukcje są dopracowane.Wtryskiwacze,lambdy,sterowanie.
Pytanie ile jest najnowszych aut w Polsce w stosunku do starszych.
Auta starsze nie są konstrukcjami doskonałymi.Wtryskiwacze leją paliwo strumieniem jak z kranu pod małym cienieniem a dzisiejsze cisną mgiełkę pod dużym ciśnieniem.Brak przepływomierza i drugiej lambdy chocby.Gdyby nie katalizator to byś zobaczył ile niedopalonych węglowodorów wylatuje z tłumika.A węglowodory to nic innego jak części paliwa które powinny się spalic.
Paliwo ma w sobie tyle składników ,że mieszanina tego nie spala się jednakowo szybko i całkowice w różnyc warunkach.
Musi w cylindrach odparować co w starszych samochodach np z przebiegiem 300kkm nie sądzę ,iż ma miejsce w każdych warunkach ze względu na stan silnika i jego podzespołów.Na wejściu do cylindra odparowuje tylko 1/3 cześć paliwa.
Na Pełne spalanie ma wpływ mnóstwo czynników takich jak :jakoś paliwa,stan silnika,prędkość przepływu pow.współczynnik ilości powietrza o którym wspominałeś,gęstość i temp powietrza i inne.
Myślisz,że w starszych autach jest to tak wszystko dograne ja w szwajcarskim zegarku?
Auta nowe maja czujników więcej i na pewno są lepsze.Dokładniej zbierają informacje które są potrzebne to tego aby dodać dobra dawkę paliwa do istniejących warunków.
Nie będę tego tłumaczył.Można wszystko odszukać jeśli kogoś to interesuje.
Opisane jest to w linku który zamieściłem wyżej ale trzeba go przeczytać.
Przykładowo porównując stare z nowymi można zauważyć wzrost mocy na korzyść nowych przy tym samym spalaniu i pojemności.Oczywiście ulepszona konstrukcja,ale też pełniejsze spalanie i niższa emisja.
Przy przyspieszaniu gwałtownym jak wciśniesz pedał i samochód nie przyspiesza jakbyś tego chciał a paliwo leje się strumieniami do cylindrów następuje pełniutkie spalanie a z komina siwo? albo czarno jak w dieslu?Takich momentów jest dużo podczas jazdy.
Sprawa do przemyślenia.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24363
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-02-2014, 13:23   

swinks_UK napisał/a:
Jednym zdaniem się chłopie zdyskwalifikowałeś.
No racja. Bo jak długo można jeździć na 22:1 (jak np.: Toyota Carina E albo silnik GDI). Są takie silniki, jednak to
gulgulq napisał/a:
stosunek 14.7:1 wynika nie z uzgodnień koncernów tylko z chemii a konkretnie z udziałów molowych poszczególnych składników paliwa do jego zupełnego spalenia
jest dla nas biblią
 
 
Myszon 
Forumowicz

Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 05-05-2014, 16:21   

Zgodnie z zapowiedziami kupiłem cele.

Niezbędne zbiorniki też już mam.
Do zamówienia mam jeszcze części elektryczne.
Myślę,że niedługo się przekonamy o działaniu hho.

Będąc z kumplem na szrocie w Łodzi po zbiorniki do hho trafiliśmy na gościa obok w zakładzie elektrycznym który jeździ na tej instalacji vw transporterem od roku.
Co do oszczędności to mówił ,że ich brak.Natomiast jego kolega też założył i na zbiorniku robi teraz o 200km więcej.
Zapytałem więc czy używa jakiegokolwiek emulatora którym obcina dawkę paliwa.Kręcił i nie odpowiedział jednoznacznie ale wynikało ,że nie.Nie zdziwił mnie w takim razie fakt braku oszczędności.
Jego instalacje rozpoznałem od razu gdy otworzył maskę.Był to dobry produkt ze strony hho power.
Z jego plusów zapamiętałem takie fakty jak brak spadku mocy pod obciążeniem takim jak klimatyzacja czy przyczepka..W jego przypadku było to dobre jak twierdził bo jeździ z lawetą po auta do Niemiec.Skoro nie zdemontował to znaczy ,że mu pasuje.Opowiedział jeszcze inne historie o hho ale nie będę się rozpisywał.
Jak będzie u mnie?
Zobaczymy.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-05-2014, 18:27   

No i bomba.
Temat zostanie otwarty za miesiąc/dwa jak zamontujesz i pojeździsz.
Żeby otworzyć odezwij się do mnie via PW.
Na razie zamykam bo nie mam ochoty na powtórkę z poprzednich awantur.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.