Ktora wersja lepsza ?? |
Autor |
Wiadomość |
kar00l
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9DID/ 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2014 Posty: 9 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 08-02-2014, 18:44 Ktora wersja lepsza ??
|
|
|
Witam Wszystkich mam pytanie odnosnie silnika 1.9 DID ktory lepszy mniej awaryjny i czym sie roznia chodzi mi o 102 km i o 115 km |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 09-02-2014, 16:14
|
|
|
1.9 DID 102 km 215 Nm
1.9 DID 115 km 265 Nm
Obie jednostki zasilane Bosch EDC 15 C 3 commonrail |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 09-02-2014, 17:35
|
|
|
różnią się turbiną |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 09-02-2014, 19:44
|
|
|
ponoc wersja 120 konna tego silnika w renault lagunie uchodziła za awaryjną, turbiny padały. to wszystko ten sam silnik różni się jedynie turbiną. |
|
|
|
 |
ustas
Mitsumaniak

Auto: Carisma DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2008 Posty: 84 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-02-2014, 13:48
|
|
|
Nie mam doświadczenia z wersją 115km. Natomiast wersją 102km jeździłem 7 lat i przejechałem 160tyś. km. Żadnej awarii nie miałem.Turbina nie daje oznak zużycia. Auto przy stanie licznika 240tyś zawsze osiągało prędkość fabryczną ,czyli 190km/h (dane z gps). Spalanie do 6.5l miasto (Warszawa), 4.5-6l trasa w zależności od stylu jazdy. Oleju od wymiany do wymiany nie brała nic.Olej catrol magnatec 5w40.Szczerze polecam. |
_________________ Tomek
 |
|
|
|
 |
kar00l
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9DID/ 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2014 Posty: 9 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 10-02-2014, 17:00
|
|
|
mam cari 102km z przebiegiem 250k |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 10-02-2014, 23:55
|
|
|
A ja mam Cari 115KM i lepiej się zbierała niż 105 dlatego ją wziąłem. Spalanie wychodzi praktycznie tak samo więc lepiej mieć więcej mocy. |
|
|
|
 |
ustas
Mitsumaniak

Auto: Carisma DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2008 Posty: 84 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-02-2014, 09:06
|
|
|
115km wiadomo lepiej się zbiera. Podobno chiptuning na 150km przy zdrowym silniku nie jest problemem. Wersję 102km bezpiecznie można do 130km podciągnąć.A jak turbina ze zmienną geometrią łopatek się spisuje w wersji 115km? |
_________________ Tomek
 |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 11-02-2014, 09:12
|
|
|
rasiak1980 napisał/a: | ponoc wersja 120 konna tego silnika w renault lagunie uchodziła za awaryjną, turbiny padały. to wszystko ten sam silnik różni się jedynie turbiną. |
panewki sie obracaly, wal sie zacieral - wszystko przez interwał wymian oleju 30tys km., w carismie i s/v40 jest 15tys km i wiekszy filtr oleju i nic sie nie dzieje |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 12-02-2014, 15:32
|
|
|
własnie ostatnio szukałem filtru oleju i katalogowo dobrało mi taki mały, dosłownie połowa wielkości z carismy GDI ale poszukałem na stronie producentów i kupiłem większy z tymi samymi parametrami, bo spotkałem się z opinią ze własnie lepiej tam większy zakładać. w sumie patrząc na ten katalogowy filtr i interwał wymiany co 30 tyś chciało by się tym filtrem puknąć w głowę takiego konstruktora co to wymyślił |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 12-02-2014, 16:46
|
|
|
po volvo s/v40 dobieraj filtr indeksy
Filtron OP538
Knecht OC313
Bosch 0 451 103 260 |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Batmanikus
Mitsumaniak CHORY ALE NATCHNIONY

Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 530 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 12-02-2014, 17:47
|
|
|
Tylko nie w intercarsie. Tam się roi od błędów. Zwróciłem im uwagę na kilka błędów, olali mnie i dalej każdy kto chce kupić na przykład filtr do Carismy 1.6 dostanie zupełnie inny... |
_________________ www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem
Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009) |
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 13-02-2014, 17:52
|
|
|
moja cari 115 przejechała juz prawie 100000km odkąd ją mam(3,5) roku i wymieniłem tylko zawór upustowy turbiny za 70 zł na allegro a pozatym nie mam żadnych problemów z turbiną i silnikiem więc nie wiem skąd te wszystkie aluzję że padają turbiny a auto ma już prawie 260000 km najechane. |
|
|
|
 |
|