Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] podkladki pod felgi
Autor Wiadomość
jan krupa 
Forumowicz
jano

Auto: mitsubishi pajero 3,2 did long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 35
Skąd: zawadzkie
Wysłany: 12-02-2014, 12:08   [3.2 DID] podkladki pod felgi

Witam
Podnioslem auto na sprezynach .Przeswit poprzeczny urosl do 290 mm .(o wiele mniej stresu w lekkim terenie) Zastanawiam sie teraz nad zwiekszeniem rozstawu kol ( podniosl sie srodek ciezkosci ) Mam dylemat czy zalozyc podkladki pod felgi czy nowe felgi z mniejszym ET np 13 lub 16 oryginalne mam 46.
Wiekszosc ludzi nie "chwali " podkladek. Co o tym sadzicie.
Jak na poszerzenie reaguja lozyska piast ?
_________________
j23k17s
 
 
michal77 
Forumowicz

Auto: L200 07"
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: islandia
Wysłany: 12-02-2014, 12:43   

ja też podnosiłem na sprężynach i prześwit mam teraz 350-360mm ale nie widze potrzeby jeszcze poszerzać rozstawu kół.auto dość stabilnie stoi i nie kiwa sie na boki.
ale jak chcesz to możesz poszerzyć ale ja bym zainwestował w nowe felgi żeby były płycej osadzone.
 
 
buszmen25811 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero 3.2 did 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 60
Skąd: oława
Wysłany: 12-02-2014, 19:50   

ja mam 40 mm od 2 lat i nic sie nie dzieje tylko lekkie bloto i uwalony po lusterka , a tak z ciekawosci jakie daliscie sprezyny bo ja podnioslem na podkladkach 50 mm ale nastepnego dnia sciagnelem bo strach bulo jezdzis taki byl niestabilny
 
 
michal77 
Forumowicz

Auto: L200 07"
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: islandia
Wysłany: 12-02-2014, 20:21   podkładki

ja zostawiłem orginalne tylko podkładki 25mm i starczyło.żeby wygladało po ludzku to jeszcze bym oponki zmienił na 33 cale i git :wink:
 
 
buszmen25811 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero 3.2 did 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 60
Skąd: oława
Wysłany: 12-02-2014, 20:37   

moje podkladki mialy 30mm ale ale samochode nie dalo sie jezdzic podkladki robiles czy kupiles ja zrobilep z tylu pod sprezyne a z przodu pod mcpearson chyba tak sie pisze
 
 
michal77 
Forumowicz

Auto: L200 07"
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: islandia
Wysłany: 12-02-2014, 20:55   podkładki

kupiłem cały zestaw.
był post na tym forum-podkładki pod sprężyny
tam masz zdjęcia zestawu i po lifcie.
 
 
buszmen25811 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero 3.2 did 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 60
Skąd: oława
Wysłany: 12-02-2014, 20:59   

czytalem i widzialem zdjecia musze jeszcze troche zanizyc wymiar wloze jeszcze raz i zobacze
 
 
jan krupa 
Forumowicz
jano

Auto: mitsubishi pajero 3,2 did long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 35
Skąd: zawadzkie
Wysłany: 13-02-2014, 09:02   

Ja zalozylem sprezyny OME do lekkiego liftu ( stare juz "siedzialy" )Moim zdaniem jest to optimum . Przeswit jest przyzwoity a nie trzeba jeszcze ingerowac w podwozie (przewody hamulcowe koncowki drazkow itd ) Aha zmienilem jeszcze opony .Zalozylem profil 75% Wszystko to dobrze wyglada i dobrze jezdzi tylko jak patrze z przodu to odnosze wrazenie jakby rozstaw kol byl za maly wzgledem nadwozia.
_________________
j23k17s
 
 
Flame_76 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi L200 (2009)
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 13 Lut 2014
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-02-2014, 21:54   

Witam,
Szerszy rozstaw zwykle skutkuje lepszą trakcją no i wyglądem, pod warunkiem oczywiście zachowania zdrowego rozsądku :wink:

Podkładki pod felgi, czy też inaczej mówiąc dystanse, to rozwiązanie i dobre i nie. Jeśli kupione np. na Allegro, gotowe, to istnieje ryzyko, że będą niskiej jakości powodując bicie (tak było w moim wypadku). Robione na zamówienie będą droższe, ale z gwarancją jakości. Dystanse będą miały wpływ na zużycie zawieszenia (przede wszystkim łożysk) głównie wtedy, gdy będą stalowe (piekielnie ciężkie - czasem o wadze drugiej felgi) oraz gdy auto będzie często i dużo jeździło w terenie (spore obciążenie i inny rozkład sił). A zatem jeśli dystanse, to najlepiej na zamówienie i aluminiowe. Pamiętać trzeba, ze szpilki też mają swoją długość i od pewnej grubości dystans musi już mieć własne szpilki.

Ja w swoim aucie założyłam felgi z innym niż fabryczne, ujemnym ET. Ale koła wystawały poza obrys auta, więc dołożyłam silikonowe poszerzenia. I teraz auto i wygląda dobrze, i jeździ dobrze, a i policyjne patrole drogówki mi nie straszne:-)))

W kwestii tuningowych felg do Mistubishi (zwłaszcza L200 i Pajero roczniki po 2000 roku) trzeba też pamiętać, że jest niestety kłopot z otworem centralnym. Czasem trzeba dorobić pierścienie centrujące, których nie ma w kompletach z felgami.
_________________
www.felgiterenowe.pl - felgi i opony do aut terenowych
 
 
jan krupa 
Forumowicz
jano

Auto: mitsubishi pajero 3,2 did long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 35
Skąd: zawadzkie
Wysłany: 14-02-2014, 09:13   

Noo.. jestem pod wrazeniem :)
Widze ze "siedzisz" w temacie.Swoim info potwierdzilas moje przemyslenia , jak rowniez informacje ludzi z ktorymi rozmawialem wczesniej ( przebudowuja auta terenowe ).
Dystanse to "cialo obce" miedzy felga a piasta (zawsze moze sie cos luzowac ,no i to dodatkowe obciazenie masy nieresorowanej ) Moje felgi nie sa w najlepszej kondycji, planowalem je regenerowac ,teraz jeszcze plus dobre (drogie) dystanse aluminiowe ...
Nowe felgi z odpowiednim ET beda chyba lepszym rozwiazaniem
_________________
j23k17s
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 14-02-2014, 13:02   

Flame_76 napisał/a:
Szerszy rozstaw zwykle skutkuje lepszą trakcją no i wyglądem
no i niestety mają wpływ na łożyska i przeguby :-X Wcześniej miałem założone felgi aluminiowe z ET -20 mimo fajnego wyglądu zostawiłem je w garażu (do sprzedania https://plus.google.com/photos/112089567644128023987/albums/5680482394893766673/5680482399042600930?banner=pwa&pid=5680482399042600930&oid=112089567644128023987) a złożone są fabryczne. Zbyt często musiałem wymieniać łożyska. Co do dystansów to, jak zwykle zdania są podzielone i więcej jest na "-" np.wytrzymałość szpilek i tak jak napisał jan krupa jest to ciało obce . Raczej poszedł bym w kierunku innych felg. Tak abstrakcyjnie->> jedziemy przez błoto w parę samochodów z oryginalnymi felgami. Robią koleiny, a my jadąc z tyłu, na innym np z dystansami rozstawie, ścinamy boczną krawędzią opony istniejące koleiny poszerzając je :rolleyes: ->> dodatkowa praca dla układu jezdnego i silnika :shock:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Milo3211 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 12
Skąd: CCH
Wysłany: 10-03-2016, 09:04   

Witam serdecznie,

Przepraszam za "odgrzanie kotleta" ale wertuje post po poście i ten mi wydał się najbardziej pomocny,
Jeśli mogę się was poradzić? Będę niezmiernie wdzięczny:
Mam Pajero III 2003r felgi oryginalne 16" ET46
Chciałbym założyć stalowe felgi z trochę większym odsadzeniem, z oponką Copera AT 265/75/16
Puki co jeździ się przyjemnie lepiej niż na wcześniejszych geolandarach, ale do meritum w tygodniu standard autko pracuje a w weekendy jeździmy na wycieczkę w teren,
Chcę by wyglądał agresywniej i tu nie mam pojęcia jaką felgę kupić,
16x7J ET 20 czy może ET 10 nie chcę przesadzić by potem nadkola nie szukać w bagnie jak na coś najadę lub piasty gonić po ulicy bo się coś rozsypie :D :D

Znalazłem oryginalne felgi 15 z oponą 33"x12,5" z Pajero II tylko czytałem ze nie uda się ich zamontować bez przerobienia zacisku hamulcowego ale niewiem teraz czy nie przesadzę z rozmiarem opon i czy nadkoli nie wygnę

Może macie już z doświadczenia wybrany ideał :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.