Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.0] skrzynia biegów - zgrzytająca 2
Autor Wiadomość
Marek81
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2014, 02:41   [3.0] skrzynia biegów - zgrzytająca 2

Witam. Zamierzam kupić pajero 3.0 V6. I zauważyłem, że przy energicznej jeździe skrzynia zgrzyta przy przełączeniu z 1 na 2. Pozostałe biegi działają normalnie. Robiąc podwójne wysprzęglenie z między gazem wchodzi ładnie. Więc na bank pierścień synchronizatora. Czy to poważna usterka i ile ze względu na nią można zbić z ceny? Ile kosztuje naprawa i czy wymiana pierścienia gwarantuje usunięcie usterki? Pozdrawiam
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 07-02-2014, 16:03   

Marek81 napisał/a:
Robiąc podwójne wysprzęglenie z między gazem wchodzi ładnie.

Może sprzęgło zapowietrzone jak kilka razy wciśniesz to lepiej biegi wchodzą
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
kdf 
Forumowicz


Auto: Pajero I '89 2.5TDI automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 31
Skąd: Jarocin
Wysłany: 08-02-2014, 16:13   

Stawiał bym raczej na synchronizator II biegu, a przełączanie biegów z podwójnym wciskaniem pedału sprzęgła było znane jak tylko stworzono pierwszą niesynchronizowaną skrzynię biegów.
 
 
Marek81
[Usunięty]

Wysłany: 09-02-2014, 01:02   

Jeździłem już pojazdami bez synchronizowanej skrzyni i dlatego niemal pewny jestem, że to synchronizator. Jeździć się da ale jednak wolałbym normalnie zmieniać biegi.
Ile jednak kosztuje jego wymiana? Takie rzeczy naprawiałem w skrzyni fiata 125p jednak ta w pajero jest o wiele większa co za tym idzie cięższa i raczej moimi metodami jej nie wyjmę. Generalnie to nie wiem jak jest zawieszona i jak się do tego zabrać. Mając garaż z kanałem w 125p wystarczyło odkręcić wał od skrzyni, dzwon skrzyni od silnika, poprzeczkę od podłużnic na której wspierała się skrzynia i pacjent wyjęty. A w pajero?
 
 
ppkss4_ 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 102
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 13-02-2014, 22:22   

Marek81 napisał/a:
Jeździłem już pojazdami bez synchronizowanej skrzyni i dlatego niemal pewny jestem, że to synchronizator. Jeździć się da ale jednak wolałbym normalnie zmieniać biegi.
Ile jednak kosztuje jego wymiana? Takie rzeczy naprawiałem w skrzyni fiata 125p jednak ta w pajero jest o wiele większa co za tym idzie cięższa i raczej moimi metodami jej nie wyjmę. Generalnie to nie wiem jak jest zawieszona i jak się do tego zabrać. Mając garaż z kanałem w 125p wystarczyło odkręcić wał od skrzyni, dzwon skrzyni od silnika, poprzeczkę od podłużnic na której wspierała się skrzynia i pacjent wyjęty. A w pajero?


Z podobnym problemem jeżdżę już 3ci rok, kilka razy miałem się brać za wymianę synchronizatora ale stwierdziłem, ze chyba nie warto bo nie wiem w jakim stanie są tryby. Nie wiem od jak dawna byl problem zgrzytającej 2ki przed kupnem. po rozgrzaniu oleju w skrzyni zgrzyt ustępuje. Czesto ruszam z 2ki więc bez zgrzytu ruszam, gorzej bywa z redukcja 3/2 ale to kwestia wyczucia sprzegłą i wciśnięcia biegu. Częsci do skrzyni powinny pasować od pajero 2.5 TD po 90 roku, skrzynie mają te same przełozenia, reduktory. Róznice sa tylko w obudowie sprzęgła i wałku napędzającym skrzynie ( ilość zębow). w chwili obecnej już sie nie martwię tym problemem ponieważ kupiłem druga skrzynie, w sobote odbiór a niebawem większa modyfikacja.

aby wyjąć skrzynie spuść olej z reduktora, ściagnij wały napędowe, od góry odkręć lewarki zmiany biegów i od reduktora, rozepnij instalacje elektryczna, wypnij linkę od licznika, odkręć wysprzęglik. Pozniej śruby od belki/ podpory skrzyni biegow a z tym moze być rożnie ( u mnie odkręciłem 3 na 8 a reszta była zgnita). Skrzynia opadnie ale aby nie nadwyrężać poduszek silnika podeprzyj ja w okolicy reduktora i masz dostęp do wszystkich śrub. Bez odpowiedniego sprzętu bądz pomocy drugiej osoby nie polecam wyciągać skrzyni z racji na KG.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.