 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.0] skrzynia biegów - zgrzytająca 2 |
Autor |
Wiadomość |
Marek81 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2014, 02:41 [3.0] skrzynia biegów - zgrzytająca 2
|
|
|
Witam. Zamierzam kupić pajero 3.0 V6. I zauważyłem, że przy energicznej jeździe skrzynia zgrzyta przy przełączeniu z 1 na 2. Pozostałe biegi działają normalnie. Robiąc podwójne wysprzęglenie z między gazem wchodzi ładnie. Więc na bank pierścień synchronizatora. Czy to poważna usterka i ile ze względu na nią można zbić z ceny? Ile kosztuje naprawa i czy wymiana pierścienia gwarantuje usunięcie usterki? Pozdrawiam |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 07-02-2014, 16:03
|
|
|
Marek81 napisał/a: | Robiąc podwójne wysprzęglenie z między gazem wchodzi ładnie. |
Może sprzęgło zapowietrzone jak kilka razy wciśniesz to lepiej biegi wchodzą |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
kdf
Forumowicz

Auto: Pajero I '89 2.5TDI automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2010 Posty: 31 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 08-02-2014, 16:13
|
|
|
Stawiał bym raczej na synchronizator II biegu, a przełączanie biegów z podwójnym wciskaniem pedału sprzęgła było znane jak tylko stworzono pierwszą niesynchronizowaną skrzynię biegów. |
|
|
|
 |
Marek81 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-02-2014, 01:02
|
|
|
Jeździłem już pojazdami bez synchronizowanej skrzyni i dlatego niemal pewny jestem, że to synchronizator. Jeździć się da ale jednak wolałbym normalnie zmieniać biegi.
Ile jednak kosztuje jego wymiana? Takie rzeczy naprawiałem w skrzyni fiata 125p jednak ta w pajero jest o wiele większa co za tym idzie cięższa i raczej moimi metodami jej nie wyjmę. Generalnie to nie wiem jak jest zawieszona i jak się do tego zabrać. Mając garaż z kanałem w 125p wystarczyło odkręcić wał od skrzyni, dzwon skrzyni od silnika, poprzeczkę od podłużnic na której wspierała się skrzynia i pacjent wyjęty. A w pajero? |
|
|
|
 |
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 13-02-2014, 22:22
|
|
|
Marek81 napisał/a: | Jeździłem już pojazdami bez synchronizowanej skrzyni i dlatego niemal pewny jestem, że to synchronizator. Jeździć się da ale jednak wolałbym normalnie zmieniać biegi.
Ile jednak kosztuje jego wymiana? Takie rzeczy naprawiałem w skrzyni fiata 125p jednak ta w pajero jest o wiele większa co za tym idzie cięższa i raczej moimi metodami jej nie wyjmę. Generalnie to nie wiem jak jest zawieszona i jak się do tego zabrać. Mając garaż z kanałem w 125p wystarczyło odkręcić wał od skrzyni, dzwon skrzyni od silnika, poprzeczkę od podłużnic na której wspierała się skrzynia i pacjent wyjęty. A w pajero? |
Z podobnym problemem jeżdżę już 3ci rok, kilka razy miałem się brać za wymianę synchronizatora ale stwierdziłem, ze chyba nie warto bo nie wiem w jakim stanie są tryby. Nie wiem od jak dawna byl problem zgrzytającej 2ki przed kupnem. po rozgrzaniu oleju w skrzyni zgrzyt ustępuje. Czesto ruszam z 2ki więc bez zgrzytu ruszam, gorzej bywa z redukcja 3/2 ale to kwestia wyczucia sprzegłą i wciśnięcia biegu. Częsci do skrzyni powinny pasować od pajero 2.5 TD po 90 roku, skrzynie mają te same przełozenia, reduktory. Róznice sa tylko w obudowie sprzęgła i wałku napędzającym skrzynie ( ilość zębow). w chwili obecnej już sie nie martwię tym problemem ponieważ kupiłem druga skrzynie, w sobote odbiór a niebawem większa modyfikacja.
aby wyjąć skrzynie spuść olej z reduktora, ściagnij wały napędowe, od góry odkręć lewarki zmiany biegów i od reduktora, rozepnij instalacje elektryczna, wypnij linkę od licznika, odkręć wysprzęglik. Pozniej śruby od belki/ podpory skrzyni biegow a z tym moze być rożnie ( u mnie odkręciłem 3 na 8 a reszta była zgnita). Skrzynia opadnie ale aby nie nadwyrężać poduszek silnika podeprzyj ja w okolicy reduktora i masz dostęp do wszystkich śrub. Bez odpowiedniego sprzętu bądz pomocy drugiej osoby nie polecam wyciągać skrzyni z racji na KG. |
|
|
|
 |
|
|