[CY2A 1.5] Kłopot z cewką |
Autor |
Wiadomość |
wysoki80
Nowy Forumowicz
Auto: Lacer 2008 - 1,5 (109KM)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2014 Posty: 2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 14-02-2014, 09:57 [CY2A 1.5] Kłopot z cewką
|
|
|
Ostatnio mój Lancer na LPG nagle zatrzymał się na trasie i koniec.
musiałem go holować i okazało się że rozerwało cewkę na świecy.
mechanik powiedział , że to przez LPG za duże temperatury na cewkach
pytanie : Czy jeździć nim dalej na gazie ?? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-02-2014, 15:00
|
|
|
Może wypadało by sprawdzić czy dobrze wyregulowane. Wyższe temperatury oznaczają prawdopodobnie zbyt ubogą mieszankę co może być bardzo niebezpieczne dla silnika... |
|
|
|
 |
george2
Mitsumaniak
Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-02-2014, 15:20
|
|
|
Jeżdzić dalej na gazie i pilnować stanu świec zapłonowych tzn.wymieniać je częściej niż to przewiduje instrukcja.
Cewka mogła mieć też wadę produkcyjną i dlatego padła.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 23-02-2014, 15:27
|
|
|
george2 napisał/a: | Jeżdzić dalej na gazie i pilnować stanu świec zapłonowych tzn.wymieniać je częściej niż to przewiduje instrukcja.
Cewka mogła mieć też wadę produkcyjną i dlatego padła. |
Zacznij od poczytanie tego tematu: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37991
Naprawdę warto.
Po przeczytaniu tematu, który odpowie Ci na pewno na niektóre dylematy, polecam użytkownika RalfPi , który ma sporą wiedzę i doświadczenie z instalacją LPG.
Swoją drogą cewka też mogła być wadliwa. Czytałem też o świecach, że była seria czy partia (jakoś tak ) w Lancerach X z wadą.
Powodzenia. |
|
|
|
 |
george2
Mitsumaniak
Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-02-2014, 18:49
|
|
|
Wiadomo jak znosi lancer stosowanie gazu (częsta i kosztowna regulacja luzu zaworowego) ,ale jak już ktoś zamontował to oprócz regulacji instalacji, bardzo ważny jest stan świec. Już niewielkie odchyłki od wartości fabrycznych mogą spowodować zwiększenie energii iskry potrzebnej do zapalenia mieszanki i w konsekwencji do uszkodzenia cewki.Autami na gaz przejechałem circa 200 tys kilometrów (regulacja luzów zaworowych mechaniczna) i nie miałem nigdy problemów z cewkami zapłonowymi,a jeżdziłem renówkami (znane problemy z cewkami w różnych modelach) tylko pilnowałem świec i tyle.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|