Webasto dla ubogich |
Autor |
Wiadomość |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 17-02-2014, 22:20
|
|
|
robertdg napisał/a: | Podawanie czasu nagrzania się silnika bez parametrow startu/pracy to jak podawanie długości przyrodzenia mierząc go wraz z kręgosłupem |
dobre ,trzeba poczekać trochę ponoć ma być jeszcze mroźno |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 18-02-2014, 22:01
|
|
|
Jak będzie mroźno to jeszcze coś mogę nakręcić. Tymczasem -2 stopnie, po całonocnym parkowaniu, lekko podbijam obroty do 2 tys. Silnik bez obciążenia, i bez ogniska pod spodem. Czas filmu - obiecane 5 min. http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-02-2014, 22:23
|
|
|
Miśki szybko się rozgrzewają, obecna Carisma i poprzednia GDI rozgrzewają się w podobnym czasie jak zaprezentował Witek vel Mysza. Często ludziom posiadającym LPG przy minusowych temperaturach auta rozgrzewają się dłużej szczególnie podczas jazdy z powodu montażu parownika w miejscu gdzie owiewa go pęd powietrza. W takiej sytuacji warto albo przenieść parownik w jakieś osłonięte miejsce lub, jeśli przeniesienie nie jest możliwe, okryć go jak i zasilające go węże z płynem chłodniczym jakimś materiałem izolującym. Na pewno to przyspieszy rozgrzewanie się auta jak i przełączanie się na LPG. |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 18-02-2014, 22:27
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Miśki szybko się rozgrzewają, | dużo innych aut ma podobnie, warunkiem jest sprawny termostat. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-02-2014, 22:38
|
|
|
Ale zaraz, zaraz my pisaliśmy o wolnych obrotach. To robi wbrew pozorom ogromną różnicę.
A to że miśki szybko się nagrzewają świadczy o tym, że mają małą sprawność. Nowoczesne oszczędne diesle bez wspomagania np. spalinami nie rozgrzeją się przy bardzo niskich temperaturach. |
|
|
|
 |
ell
Forumowicz
Auto: Galant EA2W 2.0 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-02-2014, 02:42
|
|
|
Owczar napisał/a: | Co? Nie obraz się, ale chyba z ogniskiem pod silnikiem. Nawet podczas jazdy nie rozgrzewa się w 5min. |
Podczas jazdy przy zimnym starcie po nocnym postoju, bez wkręcania na wysokie obroty mam taki sam czas nagrzania silnika co Witek vel Mysza. Przy niedawnych mrozach -10 do -15 nagrzewał się niewiele dłużej (może 2min). |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 19-02-2014, 06:44
|
|
|
Owczar napisał/a: | Nowoczesne oszczędne diesle bez wspomagania np. spalinami nie rozgrzeją się przy bardzo niskich temperaturach. | To prawda. W chłodne dni miałem na serwisie mnóstwo rozżalonych klientów, którzy chcieli oddawać na gwarancję swoje nowe tedeiki, bo marźli w środku. Są to silniki o dużej sprawności, które bez dogrzewania (webasto o którym klient nawet nie wie że jest, coś jak w rover 75 diesel, dogrzewa silnik w mrozy paląc dodatkowe paliwo. Tłumaczę klientowi by zmienił styl jazdy na bardziej dynamiczny, na niższych biegach i wyższych obrotach, na co klient mówi że będzie mu wtedy więcej palić... No i o to chodzi, bo ciepło skądś się musi brać. Na to oni uparcie, że to nowy samochód i to wada, i że nie darują i że to i tamto... Ale brak grzania w zimę, to nie wada, a cecha produktu Niestety, Polacy nie potrafią dobrać auta do przeznaczenia. Diesel tak - na trasy. Benzyna - na miasto. To tak w skrócie.
Silniki benzynowe mają mniejszą sprawność i oddają więcej energii na sposób ciepła niż diesel. W połączeniu z dobrze zaprojektowanym układem chłodzenia mamy takie efekty, że wolę stare mitsu niż nowego dyzelka... |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 20-02-2014, 08:21
|
|
|
Owczar napisał/a: | Niestety, Polacy nie potrafią dobrać auta do przeznaczenia. Diesel tak - na trasy. Benzyna - na miasto. To tak w skrócie.
|
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23644 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-02-2014, 08:36
|
|
|
Witek vel Mysza napisał/a: | Tymczasem -2 stopnie, po całonocnym parkowaniu, lekko podbijam obroty do 2 tys. Silnik bez obciążenia, i bez ogniska pod spodem. Czas filmu - obiecane 5 min. http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be | Mało miarodajne, odpal i puśc go na biegu jałowym tak jakby to było wykonane zdalnie, nikt przeciez nei bedzie odpalał zdalnie i leciał do auta aby go trzymać na ~1800rpm, 60°C osiągnięte po około 3:20min. Masz racje Twój samochod Galant serii EA2 na postoju rozgrzewa się do temp. roboczej (okolic 90°C) w 5minut przy temp. zewn. -2°C, zapomniałeś jednak dodać, że stymulujesz go pedałem gazu (w pierwszym poście gdzie to napisałeś) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 20-02-2014, 20:06
|
|
|
Nie problem podłączyć podbijacz obrotów ze starego siłownika centralnego zamka czy też podciśnieniowy siłownik z elektrozaworem.
Jak będę miał chwilę to nakręcę, pewnie z minuta dłużej wyjdzie... |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
bouncy1
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2013 Posty: 19 Skąd: strzelce opolskie
|
Wysłany: 20-02-2014, 20:14
|
|
|
Dobra dobra, teoria teorią ale w praktyce jak wydam 40groszy dziennie na benzynę więcej to nie zbankrutuję, a nie musze drapać szyb ani marznąć a jak pochodzi sobie 10min to już jest elegancko nagrzany i odmrożony, poza tym na jałowym szybciej mi się na gaz przełącza niż jak jade (może przez to że nie wieje po reduktorze jak pisaliście wczześniej) to wychodze na zero bo jade od razu na gazie Ogólnie to teraz zawsze odpalam z pilota jak podchodze do auta, jest tak jakby wygodniej i z klasą |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23644 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-02-2014, 20:41
|
|
|
bouncy1 napisał/a: | Dobra dobra, teoria teorią ale w praktyce jak wydam 40groszy dziennie na benzynę więcej to nie zbankrutuję, a nie musze drapać szyb ani marznąć a jak pochodzi sobie 10min | Podepnij komputer i sprawdź uśrednione spalanie w czasie 10min, tych 40 groszy to Ci braknie , może jakbyś tak pomnożył przez 3 do 4 razy to by wystarczyło |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
bouncy1
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2013 Posty: 19 Skąd: strzelce opolskie
|
Wysłany: 20-02-2014, 21:00
|
|
|
Może i masz racje ale, za wygodę się płaci. Tak jak pisałem, używam tego za każdym razem jak wsiadam do auta więc wydaje mi się że jest to przydatne jak ktoś lubi niestandardowe rozwiązania |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 22-02-2014, 07:16
|
|
|
bouncy1, może się nie znam, le Twoje rozwiązanie ma dla mnie kolosalną wadę... na którą jak dotąd nikt nie wpadł...
W aucie z a/t by jej nie było (generalnie Gal z a/t ma dużo mniej wad ;P)
Czy przy dużych mrozach zostawiasz auto na hamulcu ręcznym? czy może stawiasz auto na ulicy na "luzie" i bez ręcznego?
Przymarzł Ci kiedyś ręczny? |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 22-02-2014, 08:16
|
|
|
Ja zawsze zaciągam ręczny, w mróz czy nie mróz. Jak przymarza to coś jest nie tak i trzeba naprawić. W galu przymarzają mi zamki przednich drzwi, ale nie nigdy nie ręczny! polaff, nie powielaj proszę mitów z dużego Fiata. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
|