Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Owczar
19-01-2014, 21:07
Szcześliwy posiadacz galanta
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-01-2014, 10:46   

zimn napisał/a:
przy okazji czy paski firmy SUN warte są uwagi ?
Tak, to japoński oryginał.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-01-2014, 10:48   

Cytat:
przy okazji czy paski firmy SUN warte są uwagi ?

Bardzo dobre paski, tylko jest problem z dostępnością, a jak już są dostępne to sporo obecnie kosztują :| .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
zimn 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W AT @LPG '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 58
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-02-2014, 17:49   

Długo mnie nie było i pewnie niedługo znowu nie będzie ale puki jestem to autko przeszło kilka zabiegów mianowicie wymiana:

- oleju silnikowego na Mobil ESP 5W30
- filtra oleju na OC230
- oleju w skrzyni na Transmax Z (zeszło 9,5 litra)
- filtru paliwa firmy TOKO
- rozrząd pasek SUN rolki KOYO
- pompa wody GMB
- kable NGK
- świece PFR7G 4364
- paski klinowe CONTI i BOSCH
- tarcze hamulcowe na przód MIKODA (nacinane i nawiercane) + klocki TEXTAR
- tarczo-bębny TRW + klocki TRW + szczęki TRW
- banany firmy NTY (oryginały czekają wysyłkę do olkusza)

Podczas wymiany wstawiona została podkładka pod filtr oleju umożliwiająca połączenie czujników temperatury i ciśnienia oleju, jak będę miał chwilę to wyfrezuje sobie zaślepkę w która wejdą zegary (w miejscu gdzie normalne jest radio) Na dniach wkręcę też światła dzienne. Zrobiłem sobie już automat do nich teraz tylko zostało ładnie zrobić jego włącznik.

Tyle wymian w tym miesiącu reszta pomysłów za 30 dni :/

Powstał też problem, odpiąłem akumulator na czas grzebania w instalacji i po resetowały się komputery. Wolne obroty już zaprogramowałem natomiast mam problem z instalacją gazową. Gdyż przy dodaniu gazu (na luzie) gaśnie. to znaczy obroty wskakują ale przy spadaniu nie zatrzymują się na jałowych tylko silnik gaśnie. Przy benzynie wszytko działa wzorowo.

Mam instalację tartarini niestety nie mogę znaleźć konkretnie modelu
na komputerze jest napisane E3 10R-02-6097 i napis eTAde-S.
Gdzie mogę znaleźć informację jaki konkretnie jest to model instalacji i czy kwestę regulacji jestem w stanie przeprowadzić sam czy muszę jechać do warsztatu?

czy jest to popularne TEC99

Dodam też że pomysł chłodnicy oleju w skrzyni nie upadł, wymyśliłem sobie ze wyfrezuje sobie podstawę pod filtr oleju i zepnę z nią elektrozawór (coś jak podstawka do relokacji filtra oleju) i za pomocą elektrozaworu zdecyduje czy olej ma krążyć w małym obiegu (przez filtr oleju z pominięciem chłodnicy) czy w dużym przez cały układ.
_________________
Galant 2,5 @ 160 HP AT kombi
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 16-02-2014, 19:51   

zimn napisał/a:
- tarcze hamulcowe na przód MIKODA (nacinane i nawiercane)

To nie do końca dobry pomysł.
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 16-02-2014, 19:58   

sveno napisał/a:
zimn napisał/a:
jako że radio jest już w podsufitce
poka poka.


poka poka
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
zimn 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W AT @LPG '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 58
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-02-2014, 22:04   

z tarczami mikoda to świadomy wybór (podobnie jak z niby niemieckimi bananami). wybrałem wersje nawiercaną i nacinaną z pełną świadomością ze mają tendencje do pękania, na pewno wytrzymają pare miesięcy a w tedy szarpnę się na coś konkretniejszego.


co do radia w podsufitce to chyba ze zdjęciami poczekam aż ładnie zabuduje zegary i będę mógł się pochwalić całością

zostaje jeszcze kwestia LPG gdzie szukać oznaczeń pozwalających mi zidentyfikować model instalacji. jutro spróbuje jeszcze wydobyć włącznik/ tą niby centralkę może na niej będą jakieś oznaczenia
_________________
Galant 2,5 @ 160 HP AT kombi
 
 
zimn 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W AT @LPG '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 58
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-02-2014, 12:15   

nie może być za pięknie :/

mechanik przy wymianie zawieszenia urwał dwie śruby z prawej strony w aluminiowych sankach. no cóż sanki do wyjęcia otwory rozwiercę na stołówce i wstawię szpilki.
trzeba będzie tylko dorobić dwu średnicowe.
_________________
Galant 2,5 @ 160 HP AT kombi
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-02-2014, 12:35   

zimn napisał/a:
mechanik przy wymianie zawieszenia urwał dwie śruby z prawej strony w aluminiowych sankach
Pewnie obie mocujące tuleję banana?
 
 
zimn 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W AT @LPG '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 58
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-02-2014, 14:14   

dokładnie te, dostałem właśnie zdjęcia jedna ukręcona druga wykręciła się z gwintem.

tak sobie rozmyślam czy wstawić tam szpilki i łapać wahacz nakrętką czy może są jakieś gotowe rozwiązania z tulejami i "regenerować" oryginalny gwint. muszę trochę pomyśleć co będize lepsze bo sanek jest jak na lekarstwo a ponownie rozwiercanie przy kolejnej wymianie może już za mocno osłabić materiał.
_________________
Galant 2,5 @ 160 HP AT kombi
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 21-02-2014, 14:41   

To Cie trochę rozczaruje, tuleja banana nie jest przykręcana do sanek tylko do podwozia.
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 21-02-2014, 15:10   

radek79 napisał/a:
jak zalejesz pełen syntetyk to filtron będzie ciekł, przetestowane na sobie kilka razy

Miałem i nigdy mi się nie zdarzyło, może za słabo dokręcony był, ale mówię o silniku 2.5.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 21-02-2014, 15:15   

zimn napisał/a:
Powstał też problem, odpiąłem akumulator na czas grzebania w instalacji i po resetowały się komputery. Wolne obroty już zaprogramowałem natomiast mam problem z instalacją gazową. Gdyż przy dodaniu gazu (na luzie) gaśnie. to znaczy obroty wskakują ale przy spadaniu nie zatrzymują się na jałowych tylko silnik gaśnie. Przy benzynie wszytko działa wzorowo.



Mam instalację tartarini niestety nie mogę znaleźć konkretnie modelu

na komputerze jest napisane E3 10R-02-6097 i napis eTAde-S.

Gdzie mogę znaleźć informację jaki konkretnie jest to model instalacji i czy kwestę regulacji jestem w stanie przeprowadzić sam czy muszę jechać do warsztatu?

Pojeżdzij troszkę na benzynie, i sprawdz pozniej LPG, miewałem podobnie po odpięciu akumulatora na sekwencji Stag z Valtekami. Teraz mam inne wtryski i nie mam tego kłopotu, byś może jest to kwestia ustawienia instalacji. U mnie pomagała ptrzejażdzka na PB , jak się ułozył to i na LPG chodził bezbłędnie.
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
zimn 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W AT @LPG '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 58
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-02-2014, 19:09   

prawda jest taka ze programowanie obrotów odbyło się na parkingu a potem auto przejechało jakieś 700m do warsztatu gdzie teraz jest dalej pieszczone. pewnie jak trochę sobie pojeździ to się nauczy jak nie to będę myślał.

co do banana to najpierw trzeba odkręcić jakąś taką blachę a potem dostajemy się do cukierka banana i te śruby od cukierka puściły i na pewno były wkręcone w aluminium.
_________________
Galant 2,5 @ 160 HP AT kombi
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-02-2014, 19:53   

arturj123 napisał/a:
To Cie trochę rozczaruje, tuleja banana nie jest przykręcana do sanek tylko do podwozia.
Nie pamiętam jak w metalowych sankach, ale w aluminiowych śruby mocujące tuleje bananów są wkręcone w aluminium, czyli w sanki.
zimn napisał/a:
najpierw trzeba odkręcić jakąś taką
Nie trzeba.
 
 
zimn 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W AT @LPG '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 58
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-04-2014, 22:21   

jako że nareszczie pojawiło się trochę wolnego postanowiłem sobie znowu podłubać.
Odkręciłem przedni zderzak i zabezpieczyłem przed korozją pas przedni. Przy okazji pomalowałem miskę skrzyni i silnika. Pojawiły się niestety nowe problemy:
pierwszy z nich to cieknąca chodniczka oleju (pewnie umarła uszczelka) a drugi bardziej mnie martwiący to stukanie przy zmianie kierunku jazdy. Kiedy np parkuję i poprawiam wtedy przy ruszaniu słychać pojedyncze stuknięcie. stuknięcie pojawiaja się zwykle kiedy poruszam też kierownicą. Najgorsze jest to ze nie mogę dojść co to stuka szarpałem za wahacze i drążki i nic jak jeżdżę po wybojach też cisza.


PS. obiecane zdjęcia z panelu w podsufitce.

Cała operacja wyglądała tak :
-rozebranie auta i wlutowanie wtyczki łączącej płytkę w panelu przednim (nie samym panelem)a płytą "główną"
-oryginalne jest 16 pinów, wybrałem taśmę 20 żyłową i co cztery żyły sygnałowe dawałem masę żeby zminimalizować zakłócenia
-w podsufitce wycięte zostało oczko na blokadę panelu i taśmę z wtyczkami
-od strony wewnętrznej jako wzmocnienie został wykorzystany oryginalny przód radia
-dodatkowo zrobione jest wzmocnienie (z zaślepek śledzi w obudowie PC) skręcone z osłoną podświetlenia kabiny zapobiegające nadmiernym ruchom podsufitki
-całość skręcona czeka na jakąś ładną ramkę lub fartuch co by nie pobrudzić podsufitki

-wycięte otwory na kable i blokadę panelu
http://zapodaj.net/dade35bf990a8.jpg.html
-panel zamontowany (brakuje jakiejś ramki któar optycznie wygładzi przejście z podsufitki)
http://zapodaj.net/6c4671679c222.jpg.html
-panel z przodu jak widać wymaga małej renowacji
http://zapodaj.net/8912a27184cde.jpg.html
_________________
Galant 2,5 @ 160 HP AT kombi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.