Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Komputer automatu - Sigma '91 - co to za wersja?
Autor Wiadomość
misiu_wisi 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 15
Skąd: Kraków
  Wysłany: 21-02-2014, 20:43   Komputer automatu - Sigma '91 - co to za wersja?

Mam chyba nietypowy problem z moją Sigmą (91, 24v), bo nie znalazłem odpowiedzi nawet po całkiem dogłębnym przestudiowaniu działu technicznego Sigma.
Od jakiegoś czasu skrzynia chodzi w trybie awaryjnym, co samo w sobie nie jest wcale nietypowe ;) . Ale chcąc temu zaradzić postanowiłem wymienić najprawdopodobniej walnięty komputer skrzyni (mam sprawny z innej sigmy z 95r.), a tu zonk! ten z mojej Sigmy ma wejścia na trzy wtyki i to jeszcze w innym kształcie niż ten sprawny... To jakiś inny model tych komputerów? Skąd taki wziąć? W necie nic nie znalazłem. Może ktoś z szanownych forumowiczów zajmuje się naprawą tych kompów albo poda namiary ewentualnego sprzedawcy?
Jeśli to coś pomoże, to jutro mogę zamieścić zdjęcie tego kompa i podać jego numery.
Pozdrawiam
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 21-02-2014, 21:00   

Dokładnie. Bodajże do 11.1992 były komputery z trzema wtyczkami, a później z dwoma. A jakie dokładnie są objawy? Zapytaj może Sławka(nick: Slaw ) może będzie coś miał :D
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
Ostatnio zmieniony przez angelos 21-02-2014, 23:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 21-02-2014, 22:43   

angelos napisał/a:
Dokładnie. Bodajże do 11.1992 były komputery z dwoma wtyczkami, a później z trzema. A jakie dokładnie są objawy? Zapytaj może Sławka (nick: Slaw ) może będzie coś miał :D


Do 91.11 (model 91) były starszego typu z 3 wtyczkami. Od 91.12 (model 92-) były już 2 wtyczkowe.
Dla bardzo zdeterminowanych można - przerobić wiązkę dolutowując wtyczki z wersji 92 bo sygnały są w sumie podobne - czujnik temperatury jest nieco inny w tych 91.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
misiu_wisi 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-03-2014, 16:00   

Panowie,
dzięki za porady. Komputer na trzy wtyczki sprawny zdobyłem po jakimś czasie szukania, ale nie rozwiązało to do końca problemu.
Po podłączeniu nowego kompa zdarzyło się, że skrzynia 'załapała' podczas jazdy i przełączała biegi normalnie, ale po chwili wróciła w tryb awaryjny, nadal więc nie wiem, czym to jest spowodowane? Wygląda to na jakieś zaśniedziałe styki przy samj skrzyni, które czasem łapią kontakt... Ma ktoś pomysł co z tym robić? Może telefon do jakiegoś magika-hobbysty na Dolnym Śląsku, który zna się na rzeczy i się zajmie? Bo w 'normalnych' warsztatach to albo natychmiast odmawiają albo rzucają jakieś śmieszne kwoty za regenerację całej skrzyni (a po co regenerować, jak sama skrzynia jest ok?). Także odechciewa się żyć :p
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 31-03-2014, 16:56   

misiu_wisi napisał/a:
Panowie,
dzięki za porady. Komputer na trzy wtyczki sprawny zdobyłem po jakimś czasie szukania, ale nie rozwiązało to do końca problemu.
Po podłączeniu nowego kompa zdarzyło się, że skrzynia 'załapała' podczas jazdy i przełączała biegi normalnie, ale po chwili wróciła w tryb awaryjny, nadal więc nie wiem, czym to jest spowodowane? Wygląda to na jakieś zaśniedziałe styki przy samj skrzyni, które czasem łapią kontakt... Ma ktoś pomysł co z tym robić? Może telefon do jakiegoś magika-hobbysty na Dolnym Śląsku, który zna się na rzeczy i się zajmie? Bo w 'normalnych' warsztatach to albo natychmiast odmawiają albo rzucają jakieś śmieszne kwoty za regenerację całej skrzyni (a po co regenerować, jak sama skrzynia jest ok?). Także odechciewa się żyć :p


Nie chcę cię martwić ale problem może być mechaniczy. Te skrzynie po pewnym przebiegu po prostu wymagają serwisu. Jeżeli np. był zalewany olej niespełniający norm to ten czas sie skraca.

Na początek to może sprawdź błedy.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=22855
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 31-03-2014, 19:04   

misiu_wisi napisał/a:
Panowie,
dzięki za porady. Komputer na trzy wtyczki sprawny zdobyłem po jakimś czasie szukania, ale nie rozwiązało to do końca problemu.
Po podłączeniu nowego kompa zdarzyło się, że skrzynia 'załapała' podczas jazdy i przełączała biegi normalnie, ale po chwili wróciła w tryb awaryjny, nadal więc nie wiem, czym to jest spowodowane?


Tryb awaryjny jak sama nazwa wskazuje moze być spowodowany awarią.
Diagnostyka, diagnostyka i diagnostyka raz jeszcze się kłania. Czytanie błędów JEST opisane. Odczytaj i podaj kody - wtedy da się coś powiedzieć.

Podejrzewam że skrzynia się po prostu ślizga na którymś z biegów.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
misiu_wisi 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-04-2014, 13:00   

Błędy zczytałem już wcześniej, skrzynia nie dawała żadnego sygnału, więc optymistycznie uznałem, że to musi być komp. Niestety z nowym kompem na złączu dalej cisza, nic nie mryga... (inne styki dają sygnał, więc to nie wina złącza czy diody).
Co z tym fantem można zrobić? Próbować coś samemu czy oddać do fachowca? Jak ktoś zna w dolnośląskim speca od sigm to proszę o kontakt...
W ostateczności myśle o podmianie automatu na wyciągnięty z 12V z 1995r., czy to dałoby się zrobić bez wielkiego kombinowania?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 02-04-2014, 13:45   

Jeste pewien ze dobra wtyczka?? Jesli na obu komputerach nie daje znaku zycia sprawdz bezpieczniki. Myslalem ze na pierwszym komputerze nie dawal znaku zycia, a na drugim zmienia biegi ale np. 1 na 3 albo 2 3 4. Sigmowa skrzynia ogolnie jest z okresu przejsciowego czyli czesciowo sterowania jest hydraulicznie - jazda w przod, luz, wsteczny. Natomiast przelaczanie biegow i modulacja cisnienia sa juz porednio sterowane komputerem. Ergo - bez komputera masz jazde do przodu na 3 biegu i wsteczny oraz neutral. Jesli ktos nie zna Mitsu z tamtego okresu wiele nie wymysli. Proponowalbym sciagniecie schematow z forum i sprawdzenie zasilania oraz masy na wtyczkach od skrzyni.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
misiu_wisi 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-04-2014, 16:18   

Dzięki za szybką odpowiedź!
Wtyczka dobra, robiłem wszystko według wątku odczytywanie błędów, czyli 'PIN 6 - komputer automatycznej skrzyni biegów' no i jak napisałem nic nie świeci...
Na nowym kompie skrzynia zaskoczyła do tej pory dwa razy (przełączał biegi i działał overdrive), a tak to po staremu, tylko 3 bieg. I jeszcze jedno - komp mocno się grzeje. Normalnie to bym tego nie zauważył, ale w trasie poza miastem (30 km) poczułem dziwny swąd - raczej nie przepalonej elektroniki, coś innego. Możliwe, że jest jakieś zwarcie na instalacji czy coś?
Bezpieczniki oczywiście sprawdzę, chodzi o te w nogach kierowcy po lewej stronie
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 03-04-2014, 17:35   

misiu_wisi napisał/a:
Dzięki za szybką odpowiedź!
Wtyczka dobra, robiłem wszystko według wątku odczytywanie błędów, czyli 'PIN 6 - komputer automatycznej skrzyni biegów' no i jak napisałem nic nie świeci...
Na nowym kompie skrzynia zaskoczyła do tej pory dwa razy (przełączał biegi i działał overdrive), a tak to po staremu, tylko 3 bieg. I jeszcze jedno - komp mocno się grzeje. Normalnie to bym tego nie zauważył, ale w trasie poza miastem (30 km) poczułem dziwny swąd - raczej nie przepalonej elektroniki, coś innego. Możliwe, że jest jakieś zwarcie na instalacji czy coś?
Bezpieczniki oczywiście sprawdzę, chodzi o te w nogach kierowcy po lewej stronie


A czy lampki O/D OFF i PWR/ECO w ogóle się świecą teraz? Nawet jeśli jest tryb awaryjny powinny się świecić. Tak - bezpieczniki do zasilania komputera skrzyni biegów są dwa nr 7 i 18.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
misiu_wisi 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-04-2014, 19:04   

Bezpieczniki sprawdziłem, są w porządku.
Lampki zawsze świeciły się normalnie, mogę przełączać z ECO na PWR i wył/wł O/D (oczywiście wtedy nic się nie dzieje;)) Pozostaje chyba sprawdzić wtyki przy skrzyni?
Jest jakaś przyczyna grzania się kompa, czy to jest normalne?

[ Dodano: 15-04-2014, 15:10 ]
mała aktualizacja w temacie:
przy skrzyni nie było czasu na razie pogrzebać, za to objawiła się kolejna ciekawostka - z podłączonym nowym komputerem zaczął jeździć na... jedynce. Natomiast stary komp dalej uczciwie w trybie awaryjnym. Czyli chyba jednak jakiś problem mechaniczny skrzyni... I jeszcze jedno - automat z kombiaka '95 12V nada się tu na części albo podmianę? Były jakieś różnice między skrzyniami z 12V a 24V?
 
 
kwazar1 
Forumowicz

Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 21-08-2014, 09:47   

Cześć

Problem ze skrzynia dalej aktualny? Jaki masz numer na tym kompie z dwoma wtyczkami?
_________________
Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 
 
 
misiu_wisi 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-10-2014, 20:29   

Sorry za spóźnioną odpowiedź, ale problem nadal niestety aktualny. Akurat nie mogę sprawdzić nr kompa, ale był wyciągnięty z rocznika 93 - jeśli to coś da.
Póki co Misiek więcej stoi i się kurzy niż jeździ...
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
  Wysłany: 08-10-2014, 20:38   

Rozkręcałeś ten sterownik? Kondesatory w porządku są? W moim jak wbił się awaryjny tryb, po prostu kondesator się wylał na płytki i też był swąd niesamowity w kabinie. Ale dałem dobremu elektronikowi sterownik i wymienił kondesatory pomostkował kablami ubytki i jest do tej pory ok. No ok do końca nie jest bo stoi już tzry tygodnie z pękniętą głowicą.
 
 
kwazar1 
Forumowicz

Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 10-10-2014, 07:55   

Pytałem się o kompa z dwoma wtyczkami, bo sam szukam do mojego Galanta. Też mam, miałem, trudno określić problem ze skrzynią. Źle przełączała biegi, po nagrzaniu wsteczny nie działał itp. Zmieniłem skrzynię, stan idealny. Założyłem, oczywiście nowy olej, filtr. Próba. Pierwszy, drugi, trzeci, czwarty chwila jazdy i tryb awaryjny. Nie wiedziałem co jest, zamieniłem pyty sterowania, to samo. Urlop się skończył więc już nie grzebałem. Nacisnąłem OD i tak przez 1,5 miesiąca jeździłem na trzech biegach. Przełączała normalnie, w górę jak i w dół. Dwa dni temu jechałem w Bieszczady i myślę sobie spróbujemy, włączyłem OD wskoczył 4-ty bieg i jeździ normalnie. Żadnego trybu awaryjnego, zmienia w górę w dół. Nie wiem co się stało, podejrzewam, że coś było przytkane. Może u Ciebie będzie podobnie. Pojeździj z wyłączonym nadbiegiem, mi pomogło.
_________________
Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.