Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silniki benzynowe bez turbo, kompresorów w Polsce
Autor Wiadomość
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 26-02-2014, 13:42   

wojzi napisał/a:
Jak Cię stać to zazdroszczę. Nie sądzę w każdym razie by każdego czy nawet 10 % mieszkańców Wawy było na to stać.


Nie zrozumiałeś kontekstu. Chodziło bardziej o przejaskrawienie w kontekście wydalanych zanieczyszczeń. Zmieńmy to jednak na jakiegoś taniego dwusuwa, na którego stać każdego. Są to samochody, proste, tanie - marzenie uczestniczących w tym wątku. Teraz wyobraź sobie, że pod Twoim oknem codziennie smrodzi takich kilkaset tysięcy. Wolisz sobie kupić maskę pegazkę, czy jednak lepiej jakby większość jeździła nowszymi, cichymi i wyposażonymi w katalizatory samochodami?

Jak ktoś mieszka na wsi, czy w powiedzmy w prowincjonalnym miasteczku to mu spaliny nie przeszkadzają bo się rozwieją. W miastach jest trochę inaczej a jakby nie patrzeć to właśnie w miastach żyje większość społeczeństw.

Edit mkm: Usunąłem "porównanie smogu". Od Twojego cytatu zaczyna się temat wydzielony z tego wątku: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85774
Ostatnio zmieniony przez mkm 28-02-2014, 15:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 26-02-2014, 13:42   

tomek84 napisał/a:
jak Cię nie stać, to będzie scenariusz kubański

swoją drogą, to chętnie bym odwiedził

No weź, sam, chętnie pojadę :mrgreen:
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 26-02-2014, 13:56   

mjsystem napisał/a:

No weź, sam, chętnie pojadę :mrgreen:


bilety trochę drogie, bo trzeba kilka przesiadek (choć i za "grosze" można polecieć)
Kolega za 1400 PLN w dwie strony był w Peru

póki co skupiam się na bardziej oklepanych i tańszych kierunkach
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
irekmiecz 
Mitsumaniak


Auto: hultaj ix20 był MSS 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 470
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-02-2014, 14:01   

W rodzinie ktoś ma kupionego nowego z salonu Golfa V 1.4/122KM z końcówki 2008r. i niestety przy przebiegu niespełna 70tyś. km. musiał wymieniać mechanizm odpowiadający za zmienne fazy rozrządu. Gdy ostatnio się spotkaliśmy na pytanie o auto jak się sprawuje odpowiedział " miało się nie psuć " (bardzo wymowne) i wspominał o innych pomniejszych awariach. A na pewno nie zaliczę go do tych którzy katują auta.
Osobiście z zadowoleniem użytkujemy Hyundaia ix20 1.6 MPi . Podobne zużycie paliwa co poprzednik Space Star-a 1.3 przy większym komforcie podróżowania. Nie szukając sportowych osiągów na dzień dzisiejszy wybierał bym dla siebie jednak silnik bez turbo. Lecz jak będzie za czas jakiś to nie wiem, możliwe że zmienię zdanie lub nie będę miał takiego wyboru.
Hyundai też przymierza się do wprowadzenia uturbionych benzyniaków http://www.hyundai-blog.c...es-transmission (ta stronka ma prawie rok).
_________________
http://www.siemanko.eu/
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 26-02-2014, 14:42   

A ja Wam mówię, że wszystko wróci.
Na gaźniki już teraz patrzy się coraz częściej, bo z nowymi materiałami i technologią otwierają się przed nimi nowe możliwości.
Nad dwusuwowym dieslem pracują przynajmniej 2 koncerny zaraz się dowiemy, że i dolnozaworowe przy innym paliwie będą super :wink:

Na razie droga jest prosta - jak największa moc z litra, jak najmniejsze zużycie paliwa (odkąd się ekologia i ekonomia wkradła) i jak najlepsze osiągi.

Pierwsze produkowane diesle miały kilkadziesiąt litrów pojemności i kilkanaście koni :wink:

Wspomniany Mercedes "beczka" miał z 3litrów diesla pod koniec lat 70-tych 80KM.
Na przełomie wieków już 136KM, a w chwili obecnej 204KM :wink:
O osiągach nie ma co wspominać, bo jak się młodemu człowiekowi powie, że jeszcze nie tak dawno auto jak do 100km/h rozpędzało się 13sek to był dobry wynik to się po głowie puka, bo teraz 7 - 8 sekund na nikim wrażenia nie robi :D
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 26-02-2014, 14:54   

Może i wróci ale nowsze, lepsze....i droższe. Taki nowoczesny gaźnik pewnie będzie się psuł jeszcze bardziej niż wtryski a dwusuw diesel też będzie miał jakieś bolączki ;) Nie wyobrażam sobie, aby to powróciło w wersji sprzed lat. Za powrót do mocy i osiągów z tamtych lat dziękuję bardzo.
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 26-02-2014, 15:03   

viader napisał/a:
Nie wyobrażam sobie, aby to powróciło w wersji sprzed lat.

Absolutnie nie to miałem na myśłi - na to szans już nie ma i bardzo dobrze.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-02-2014, 18:41   

cns80 napisał/a:
Dwie Octawki i jedna Fabia, które się jeszcze nie zepsuły ale kulturę pracy po 170-180 tys km mają zbliżoną do wolnossącego diesla z 2,5 razy takim przebiegiem. Do tego trzeba było robić rozrząd nadprogramowo bo ślizgi łańcucha postanowiły zastrajkować, a w drugiej pompa oleju dawała za słabe ciśnienie (i nawet ASO nie bardzo wie dlaczego). Fabia bezawaryjna, ale jak wspomniałem kultura pracy :roll:

To są jednorazowe samochody.

Czyli jednak 170-180kk..
Kumpel z pracy ma Mazdę 626 - przebieg jakieś 180kkm - lat 15 - samochodu ;)
Kultura pracy jak w Tarpania, albo Ursusie :P (przynajmniej z zewnątrz - w środku całkiem całkiem...

Podsumowując - tak jak napisał viader - silniki z turbiną użytkowane prawidło przejeżdżą spokojnie 200-300kkm, co dla przeciętnego użytkownika powinno wystarczyć.
Co do Kuby, to byłem ostatnio na preznetacji o tym kraju i rozmawiałem z Kuzynką i jej Narzeczonym, którzy byli tam miesiąc.. Ja bym chyba nie pojechał (ten brak "luksusu", który kojarzy się z wakacjami zwyczajnie mnie odstrasza).
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 26-02-2014, 19:33   

RalfPi napisał/a:
tak jak napisał viader - silniki z turbiną użytkowane prawidło przejeżdżą spokojnie 200-300kkm

I serwisowane zgodnie ze sztuką, jutro zrobię fotkę tłoka Mazdy 5 w dieslu, po przebiegu 140tkm. Autko od klienta z Niemiec już po kapitalnym remoncie. Nowe silniki nie są tak kiepskie jak się je pisze, tylko trzeba o nie dbać. Jak wspomniany kowalski jeździł wcześniej Gulfem trójcą w tedeiku i olej wymienił jak mu ktoś powiedział, że się jednak wymienia co 10, a nie sto tysięcy, wskakuje do nowoczesnej turbawki to traktuje go jak poprzednie auto. Warsztaty z duchem czasu nie idą i nie sprawdzają elementów, których wcześniej się nie dotykało a dziś są standardowymi czynnościami serwisowymi (np. wtryskiwacze, wymiana podkładek pod nimi, sprawdzanie szczelności i wydajności).
Co do wspomnianego Gaźnika to amerykanie stosują je nadal w serii NASCAR, gdzie wolnossaki OHV 5.8L V8 osiągają po 700 kucyków na Pb 98, a w najszybszej serii Sprint Cup wtrysk MPI wszedł dopiero na sezon 2012.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10745
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 26-02-2014, 23:28   

Piękna dyskusja.... ale kal ktoś napisał, koncerny nie spia i na częsciach każdy musi zatobić
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
pancure 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 38
Skąd: Radzionków
Wysłany: 27-02-2014, 13:13   

Jeździł ktoś z was Lexusem z hybrydą? Jak wygląda tam sprawa z awaryjnością?
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 27-02-2014, 14:46   

pancure napisał/a:
Jeździł ktoś z was Lexusem z hybrydą? Jak wygląda tam sprawa z awaryjnością?

http://www.autocentrum.pl/lexus/
Tyle wiemy co i Ty 8)
RalfPi napisał/a:
Podsumowując - tak jak napisał viader - silniki z turbiną użytkowane prawidło przejeżdżą spokojnie 200-300kkm

To se ne wrati. Tego już nie zobaczysz. :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.