[2.5] Wymiana zbiornika paliwa |
Autor |
Wiadomość |
beny2011
Forumowicz
Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-02-2014, 17:35 [2.5] Wymiana zbiornika paliwa
|
|
|
Witam,
Ponieważ ruda przeżarła mi część zbiornika paliwa, zakupiłem używkę, oczywiście "niecieknącą", ale jest już pospawana. Zabezpieczona podkładem i polakierowana.
Ale mam kilka wątpliwości:
1. Czy dam radę sam wymienić zbiornik?
Jak się wlezie pod autko to widze, że są 4 śruby do odkręcenia + przewody paliwowe (mam gumowe, bo jakiś czas temu zmieniłem przy przeglądzie) i mocowanie wlewu paliwa.
Czy jest coś jeszcze na co miałbym zwrócić uwagę?
2. Znalazłem jakiś schemat zbiornika paliwa i nad zbiornikiem są narysowane jakieś przewody paliwowe powyginane i podłączone do czegoś ... niestety nie bardzo widzę, czy w zbiorniku, czy tylko na nim leżą, ale ja nie mam otworów na górze zbiornika aby coś takiego podłączyć. Zbiornika jeszcze nie odkręcałem, więc nie wiem jak jest w moim galloperku, ale sugerując się schematem może coś jest na rzeczy.
Wymieniał ktoś z was może samodzielnie zbiornik?
Jakieś wskazówki, porady, itp. mile widziane.
Z góry dziękuję za pomocne informacje.
Galloper 2,5 TD. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 24-02-2014, 18:22
|
|
|
beny2011 napisał/a: | nad zbiornikiem są narysowane jakieś przewody paliwowe powyginane i podłączone do czegoś ... niestety nie bardzo widzę, czy w zbiorniku, czy tylko na nim leżą, ale ja nie mam otworów na górze zbiornika aby coś takiego podłączyć. | W części ładunkowej pod dywanikiem masz otwór,dość duży, rewizyjny do podglądnięcia i do odkręcenia od baku wężyków paliwowych i czujnika poziomu paliwa |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
warlock76
Nowy Forumowicz
Auto: pajero I '91 V6 3.0 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 9 Skąd: Lidzbark Warminski
|
Wysłany: 25-02-2014, 06:57
|
|
|
Po prostu odkrec zbiornik, opusc troche na lewarku aby miec dostep do przewodow paliwowych i je spokojnie odkrecic oraz zapamietac ktory do czego. Po odkreceniu przewodow zdejmujesz zbiornik czyscisz rame jak ja jeszcze masz mozna zakonserwowac przy okazji i zakladasz nowy zbiornik.
Pozdrawiam
PS. Najpierw zlej paliwo |
|
|
|
 |
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 05-03-2014, 18:20
|
|
|
jawaldek, Mowa o Pajero I więc dodam, ze otwór rewizyjny jak już go tak nazwałeś ma Pajero z roku 90-91, wczesniejsze wersje nie maja żadnego wglądu od strony bagażnika.
Wężyki o które pytasz to układ odpowietrzający zbiornik paliwa. są one przymocowane do zbiornika i demontaż jest prosty tak jak koledzy wyżej napisali.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 05-03-2014, 20:08
|
|
|
ppkss4_ napisał/a: | Mowa o Pajero I więc dodam, ze otwór rewizyjny jak już go tak nazwałeś ma Pajero z roku 90-91, | czegoś nie doczytałem ?? bo z postu nie wynika że jest to "I" W moim drugim Miśku-92 rok (przynajmniej tak ma w papierach ), jest otwór rewizyjny |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 371 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 06-03-2014, 22:55
|
|
|
jawaldek napisał/a: | ppkss4_ napisał/a: | Mowa o Pajero I więc dodam, ze otwór rewizyjny jak już go tak nazwałeś ma Pajero z roku 90-91, | czegoś nie doczytałem ?? bo z postu nie wynika że jest to "I" W moim drugim Miśku-92 rok (przynajmniej tak ma w papierach ), jest otwór rewizyjny |
Waldku, za bardzo martwisz się prysznicem
Odpowiadasz w dziale Miśki 1
[ Dodano: 06-03-2014, 22:55 ]
jawaldek napisał/a: | ppkss4_ napisał/a: | Mowa o Pajero I więc dodam, ze otwór rewizyjny jak już go tak nazwałeś ma Pajero z roku 90-91, | czegoś nie doczytałem ?? bo z postu nie wynika że jest to "I" W moim drugim Miśku-92 rok (przynajmniej tak ma w papierach ), jest otwór rewizyjny |
Waldku, za bardzo martwisz się prysznicem
Odpowiadasz w dziale Miśki 1 |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-03-2014, 10:24
|
|
|
ppkss4_ Rander tak w sumie to macie racje po co się "wpieprzać" i coś ewentualnie podpowiadać niech ludkowie sobie szukają i poszukują A Obydwaj, jak widać z ilości postów, nie macie zbyt dużego wkładu w informowanie Ale w zwracaniu uwagi to tak Nie macie nic konstruktywnego do dodania to klawiaturę od siebie trzymajcie z daleka. Adam złośliwości Ci nie brak a i dodatkowo wykorzystując nasze prywatne rozmowy na forum jest ....dopisz sobie sam.[/b] |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 09-03-2014, 20:53
|
|
|
jawaldek, Dziekuje za słowa krytyki. Moja odpowiedź jest z własnego doświadczenia. Posiadam Miśka z 91 roku I generacji i miał otwór do zbiornika w bagażniku. z racji na krytyczny stan nadwozia kupiłem Miśka z 89 roku (tak twierdził właściciel a dowodu nie widziałem) i nie ma otworu w bagażniku. To tyle z mojej strony i jak widać ilość postów nie świadczy o braku wiedzy.
NIE WIEM - PYTAM,
NIE WIEM - NIE UDZIELAM ODPOWIEDZI.
P.S. Sam dokładniej czytaj w jakim dziale udzielasz odpowiedzi...
pozdrawiam |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 10-03-2014, 13:36
|
|
|
ppkss4_ napisał/a: | Posiadam Miśka z 91 roku I generacji i miał otwór do zbiornika w bagażniku | ->> ppkss4_ napisał/a: | kupiłem Miśka z 89 roku (tak twierdził właściciel a dowodu nie widziałem) i nie ma otworu w bagażniku | wiesz to musiał bym iść do wróżki aby mieć wiedzę o wymianie nadwozia. Masz jeden post więcej i nie myli się tylko ten co nic nie robi po co krzyczysz pisząc z dużej litery. Mamy dwa Miśki krótkiego 2,5 i długiego 2,8 stąd moja odpowiedź. Nie wytykamy czyiś błędów a doradzamy ppkss4_
pisząc że nie w tym dziale dałem odpowiedź dużo pomogłeś oj dużo gratulacje
Ciekawe czy czytając te wszystkie posty zaczynające się od uwagi że nie w tym dziale beny2011 poradził sobie z wymianą zbiornika ? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
beny2011
Forumowicz
Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-03-2014, 23:04
|
|
|
Dzięki wszystkim za wskazówki.
Podczas wymiany u kolegi na kanale okazało się, że smok ze starego nie pasuje do odnowionego zbiornika i koniec końców pojechałem do specjalisty i mi zamontował (przespawał smoka).
Przyznaję, że wymierzyłem zbiornik tyle ile się da bez kanału i nie wiedziałem, że zbiornik do TD ma dwa różne wejścia. Mój stary ma zintegrowany smok ze wskaźnikiem poziomu paliwa, a nowy ma oddzielnie i ma dwa otwory. Tak więc i tak by se sam nie poradził - nie mam spawarki/lutownicy coby pospawać/polutować rurki do smoka.
Więc odpukać w nielakierowane na razie nie cieknie
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za rady.
PS. A z tym otworem rewizyjnym to nie ma w Galloperze (przynajmniej moim). I mam teraz zagwozdkę, czy Galloper to trochę PI czy trochę PII ... bo sam już nie wiem |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 17-03-2014, 06:46
|
|
|
Bo inny jest i zbiornik i ssak od wersji na resorach i inny od wersji na sprężynach. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
beny2011
Forumowicz
Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-03-2014, 20:08
|
|
|
No więc teraz będę miał zbiornik sprężynowy na resorach
Swoją drogą to chyba nic nie zmienia w samej konstrukcji zbiornika, więc po co japońce tyle kombinowali...???... |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 02-05-2014, 16:54
|
|
|
A czy można podmienić zbiornik do Pajero od Carismy na ten plastikowy - czy pompka od benzyniaka Cari 1.6 nie będzie za mocno wyrzucać paliwa? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 03-05-2014, 10:27
|
|
|
Zbiornk od wersji sprezynowej jest szerszy od resoroweji nie wjdzie miedzy resory. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
beny2011
Forumowicz
Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-06-2014, 14:39
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Zbiornk od wersji sprezynowej jest szerszy od resoroweji nie wjdzie miedzy resory. |
No nie wiem, ale jak mierzyłem zbiorniki to różniły się tylko w miejscu montowania smoka. Resorak miał pionowo smok, a spręzyniak bardziej płasko i oddzielnie miał czujnik poziomu paliwa.
dłogość, szerokość i wysokość zbiornika była taka sama, no może nie co do milimetra, ale prawie identycznie.
Z resztą stoi na resorach więc chyba się zmieścił.
Pozdrawiam, |
|
|
|
 |
|