Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Drążek stabilizatora
Autor Wiadomość
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 09-03-2014, 08:35   

Trik -dzięki (kliknięte) za upewnienie mnie, że może być trochę zamieszania z tymi elementami :lol: poszedł mail do ASO- zobaczymy czego się dowiem.
_________________

 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 15-03-2014, 22:55   

http://www.mitsubishicars.../specifications
Tu znalazłem szczegół odnośnie stabilizatora: tylny GT ma 18mm a RA 20mm, przedni ES 20mm, GT 21mm a RA 22mm
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 16-03-2014, 09:40   

Trik- dzięki; te same dane są na tej stronie do Sportbacka. Wynikałoby, że niższe wersje mają drążek 20 mm i brak drążka z tyłu, a wyższe 21 mm i dodatkowo z tyłu 18 mm. Trzeba się upewnić czy na nasz rynek było tak samo - dalej czekam na odpowiedź z ASO. Ale jeśli tak, to wymiana przedniego drążka na grubszy nie ma sensu- tył musiałby zostać bez zmian (czyli bez drążka), a to nie jest dobry pomysł.
_________________

 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 16-03-2014, 09:55   

W środę będę w ASO, jeśli na podnośniku będzie jakiś Lancer w wersji wyższej od Invite to postaram się zmierzyć. Zastanawia mnie jednak jedno, Skoro w sedanie Invite jest stabilizator z tyłu (gumy stabilizatora i końcówkę drążka stabilizatora już wymieniałem) to czemu na tej stronie brakuje tej informacji. Tak samo na japancars.ru na rysunkach stabilizator ogólnie występuje w niskich wersjach. Pewnie to kwestia bajery marketingowej, żeby wyższe wersje sprzedawać. :?: :wink:
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 16-03-2014, 20:03   

Trik napisał/a:
Pewnie to kwestia bajery marketingowej


trudno powiedzieć, ale trochę zamieszania jest.

Edit :

no i sprawdziłem w swoim Lancerze stabilizatory :
przód 20 mm , tył 18 mm- czyli jednak w niższych wersjach jest tylny (chyba, że w pierwszych rocznikach był, a teraz już nie ? albo na amerykański rynek jest bez ? ). Wygląda, że tylny jest grubszy dopiero od wersji RA, a przód wiadomo- wyższe wersje i diesel.
Jeśli mocowania by pasowały, to w takim razie wygląda na to, że można by wymienić przód na sztywniejszy (grubszy) drążek, skoro tył jest taki sam.
_________________

 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 19-03-2014, 20:12   

Tez sprawdziłem. Do wersji Invite są stabilizatory grubości przód 20 i tył 18 mm. Zmierzyłem tez dzisiaj stabilizatory w OII DID. przód 22 tył 21mm. Teraz tylko trzeba się upewnić, czy końcówka drążka stabilizatora ma takie samo jarzmo :twisted: do wersji cienkiej i do grubszej. I będziesz mógł wymieniać na grubsze.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-03-2014, 20:20   

No ale co chcecie uzyskać? Wymiana stabilizatora z przodu na grubszy spowoduje większą podsterowność..... Ja bym zaczął od tyłu co powinno bardziej zbalansować samochód do tego układ kierowniczy powinien zyskać na precyzyjności. Nadsterowność łatwiej jest kontrolować ESP niż podsterowność.... Te z OII wyglądają ciekawie jeśli pasują bo jest +3 z tyłu i +2 z przodu więc w to bym celował :mrgreen:

[ Dodano: 19-03-2014, 20:24 ]
Uwex - to, że w USA nie ma stabilizatora to nic dziwnego... Tam się nie przywiązuje uwagi do przyczepności na zakręcie, tendencji do mega podsterowności (wręcz jest pożądana bo jak coś jest nadsterowne to jest "unsafe") czy bujania....
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 19-03-2014, 20:37   

krzychu napisał/a:
...z OII wyglądają ciekawie jeśli pasują...


no właśnie - jeśli by pasowały, (a na razie nie mogę się dowiedzieć) , bo zgadzam się z Tobą, że jeśli robić to raczej kompleksowo i przód i tył. Wtedy nie ma obaw, że będą się działy niespodzianki w prowadzeniu auta.
A co do zawieszeń aut dla amerykańców- wiadomo- oni lubią miękko :D
_________________

 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-03-2014, 20:47   

Uwex - nie wiem jak w praktyce, ale widzę to tak. Patrzysz po allegro kto ma OII do rozbiórki, dzwonisz i pytasz o cenę drążka z gumami. Daleko szukać;

http://allegro.pl/drazek-...4025331203.html
http://allegro.pl/drazek-...3997081848.html

A to nawet BB jest... Podjedz, przymierz kupuj lub nie...

A może mają też Lancera do rozebrania? Może ktoś może przymierzyć jeden do drugiego?
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 20-03-2014, 08:32   

krzychu- po wpisie Trik-a n.t. drążków w O II też poszperałem w necie i o ile przedni mógłby pasować, to niestety tylny jest inny. Podchodzę do tematu na luzie- nic na siłę i dopóki nie będę pewien co i jak. Więc na razie etap rozpoznawczy i szukanie pewnych informacji. Bo stabilizacja zawieszenia to nie tylko drążki- muszą też pasować n.p. końcówki (montaż łączników). Kupić i przymierzać nie mama zamiaru- potem co z tym zrobić jak nie przypasuje. Na razie temat wisi- jak będą jakieś nowości to napiszę. :)
_________________

 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-03-2014, 08:35   

fargo napisał/a:
U mnie z tyłu jest drążek 21mm, wiem bo już gumy zmieniałem :rolleyes:


Według strony powinien być 18mm?

[ Dodano: 20-03-2014, 08:36 ]
Uwex - Pozostaje poszukać tyłu od RA i zobaczyć czy pasuje.

A łączniki można sprawdzić po numerach może są wprost te same?

Łączniki przednie stabilizatora w Lancerze, Outlanderze i ASX-ie są te same.
Tylne według IC chyba też chociaż może być błąd bo niektóre zdjęcia mają mocowania w tą samą stronę, a na niektórych są obrócone o 90 stopni...
 
 
fargo 
Mitsumaniak


Auto: 2.0 GTS '08 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 347
Skąd: KrakówNH
Wysłany: 20-03-2014, 09:21   

krzychu napisał/a:
Według strony powinien być 18mm?


Nie szukałem samemu tych gum, kupiłem w ASO po VINie więc nie było pomyłki, były od ręki to znaczy że występują w innym modelu europejskim, cena ok 30 zł/szt :rolleyes:
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-03-2014, 09:35   

fargo - a bo masz GTS, a na stronie jest GT. Więc pewnie to samo jest w Instale czyli ten grubszy zestaw. Zmierzysz jaki masz z przodu?

Czyli Inform, Invite ma przód: 20 tył: 18
Instyle ma przód 21 lub 22 tył: 21?

Dobrze to odczytuję?
Ostatnio zmieniony przez krzychu 20-03-2014, 16:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
fargo 
Mitsumaniak


Auto: 2.0 GTS '08 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 347
Skąd: KrakówNH
Wysłany: 20-03-2014, 15:47   

krzychu napisał/a:
Zmierzysz jaki masz z przodu?


Przód też 21mm :rolleyes:
 
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 21-03-2014, 11:31   

:shock: jakoś mi to nie pasuje- oba jednakowe ? dziwne by to było i jeszcze bardziej gmatwa temat :lol:
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.