Moje poszukiwania Lancera |
Autor |
Wiadomość |
tomaszek00
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer (w planach)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-03-2014, 15:46 Moje poszukiwania Lancera
|
|
|
Witam serdecznie,
Forum śledzę od miesiąca i przyszedł czas stracić dziewictwo i napisać pierwszy post. W tym temacie będę się dzielił wrażeniami z poszukiwań Lancera i nie ukrywam - bardzo liczę na Wasze komentarze:)
Czego szukam:
1. Po zwertowaniu całego forum odrzuciłem Diesla.
2. Skłaniam się ku silnikowi 1.6 DOHC 5 MT ale 1.8 też jest na tapecie.
3. Szala 60 do 40% jest dla Sedana
To co znalazłem:
Cytat: | Wyprodukowany w 2010, kupiony w 2011 w polskim salonie Mitsubishi.
Jestem pierwszym właścicielem. Stan idealny, co potwierdza niski przebieg samochodu.
Regularnie serwisowny, mozliwosc sprawdzenia w dowolnej stacji diagnostycznej. Dorzucę komplet opon zimowych.
Sprzedaje z powodu częstych wyjazdów za granicę.
Przebieg 36 000km |
Typ 2:
Cytat: | MITSUBISHI LANCER SPORTBACK 1,8 moc 140KM
*WERSJA - INVITE -
*CZUJNIKI PARKOWANIA TYŁ
*AUTOMATYCZNA KLIMATYZACJA
*2 x ELEKTRYCZE SZYBY
*ELEKTRYCZNE LUSTERKA
*TELEFON + KLAWIATURA ŁĄCZNOŚĆ PRZEZ BLUETOOTH
*8 x PODUSZEK POW
*CZARNY PERŁOWY METALIK
*16" FELGI ALUMINIOWE
I INNE.
KUPIONY W POLSKIM SALONIE MITSUBISHI |
I teraz pierwsze pytanie z prośbą o pomoc - zakładając, że mam budżet 40 000 zł. Co byście polecili jako wersję wyposażenia i jak wersję hatchback/sedan z tych dwóch wyżej prezentowanych?
Czy silnik 1.8 gdzie 90% czasu stoję w korkach (hamulec/gaz) nie jest zbyt dużym brakiem ekonomii?[/quote] |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 07-03-2014, 15:55
|
|
|
Sedan jest lżejszy - ma lepszego buta.
Sportback jest w mojej opinii praktyczniejszy (takie niby kombi - możesz złożyć siedzenia - nie jedną rzecz już woziłem (ostatnio 400kg paneli podłogowych)).
Budżet 40kzł, to bardzo duży budżet - do miasta lepszy będzie mniejszy motor - 1.6 117KM, to chyba optimum
1.5 jest troszkę słaby, a 1.8 pali.. ile pali (mi dychę LPG).
Rozważ opcję zakupu samochodu z opcją LPG (wzmocniona głowica i gniazda zaworów).
Wersja Inform jest najsłabsza. Ja mam Invita (drugie oczko) i sobie chwalę.
Oczywiście samochód z nakładkami na progach i na 18'' felgach wygląda świetnie, ale komfort prowadzenia jest niższy (szczególnie przy jeździe po dziurach).
Lancer jest bezawaryjny i duża większość użytkowników (95% ?) sobie chwali. Ja chwalę sobie bardzo i z ręką na sercu mogę Lancera polecić.
Kup raczej młodszego niż starszego. Sprzedającego pytaj o wszystko... i w nic nie wierz. Jak nie znasz się na samochodach to samemu nie kupuj!
Lepiej kupić za miesiąc niż jutro
PS I witaj na Forum |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-03-2014, 16:20
|
|
|
tomaszek00, ponieważ nowy, salonowy Invite 1.6 kosztuje 59000, to czy mając w kieszeni 2/3 ceny nowego nie rozważałeś jakiegoś kredytu/leasingu itp i kupna nówki sztuki? Zyskujesz przede wszystkim znaną historię auta oraz 3-letnią gwarancję... |
|
|
|
 |
tomaszek00
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer (w planach)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-03-2014, 18:05
|
|
|
Luk napisał/a: | tomaszek00, ponieważ nowy, salonowy Invite 1.6 kosztuje 59000, to czy mając w kieszeni 2/3 ceny nowego nie rozważałeś jakiegoś kredytu/leasingu itp i kupna nówki sztuki? Zyskujesz przede wszystkim znaną historię auta oraz 3-letnią gwarancję... |
Cześć, w tych 40 000 mamy 20 000 kredytu (a raczej będziemy mieć) więc sam rozumiesz...
Mój pierwszy dzień poszukiwań kończy się tak:
+ do oglądnięcia mam 2 powyższe samochody
+ ofert z Polski (tylko takie rozważamy) jest około 40 więc w tym uniwersum bedziemy się poruszać.
To co mnie martwi:
-bardzo ciężko będzie mi znaleźć 1.6 z tempomatem (czy to w ogóle jest możliwe)?
- szala zaczyna się przechylać w stronę Sportbacka;)
- zaczął mnie martwić wystający tłumik z tyłu - czy to tylko wrażenie estetyczne czy może jest trudność w pokonywaniu sporych krawężnikow?
Znalazłem jeszcze taką hm...dość dziwną ofertę z Krakowa:
Cytat: | Pilnie sprzedam auto jak w opisie.
Pilnie sprzedam auto jak w opisie.
MITSUBISHI LANCER X 1.8 MIVEC 143 KM WERSJA INTENSE
* DATA REJESTRACJI: 05.2010
* KOMPLET KLUCZY
* SILNIK TO JEDNOSTKA BENZYNOWA 1798 CM3 O MOCY 143 KM
* SKRZYNIA MANUALNA 5-CIO BIEGOWA
SPECYFIKACJA WYPOSAŻENIA :
ABS
ESP
Sportowe zawieszenie (1.8)
koła aluminiowe 16''
Przedni spojler w kolorze nadwozia
Listwy progowe w kolorze nadwozia
Czujniki parkowania
Nagłośnienie Rockford Fosgate, zmieniarka 4CD i 9 głośników
Zestaw głośnomówiący Bluetooth
Sterowanie radiem i systemem głośnomówiącym w kierownicy,
Tapicerka materiałowa i fotele typu Intense
SENSOR DESZCZU
OBRĘCZE KÓŁ 16 CALI
4 X EL.SZYBY
SKŁADANE ORAZ REGULOWANE LUSTERKA BOCZNE Z FUNKCJĄ PRZECIWOŚLEPIENIOWĄ
FOTEL PRZEDNIE LEWY REGULOWANY
ABS , KONTROLA TRAKCJI
MULTIFUNCYJNA SKÓRZANA KIEROWNICA
WSTECZNE LUSTERKO Z FUNKCJĄ PRZECIWOŚLEPIENIOWĄ
KLIMATYZACJA AUTOMATYCZNA
WEJŚCIE AUX
RADIO CD ODTWARZA FORMAT MP3
FUNKCJA DEZAKTYWACJI PODUSZKI PASAŻERA
SYSTEM ISOFIX
SKŁADANE TYLNE FOTELE
Samochód posiada kratkę i jest zarejestrowany jako ciężarowy.
Obecnie na samochodzie jest zastaw bankowy (auto kredytowane) ale bank wystawi promesę w momencie gdy znajdzie się chętny do zakupu samochodu.
Zainteresowanych proszę o kontakt mailowy.
Odpowiadam na smsy |
Samochód wygląda fajnie na tym osobliwym zdjęciu i ma dobre wyposażenie. Martwią mnie procedury bankowe związane z kupnem tego samochodu i homologacja ciężarowa. Czy w czymś ona przeszkadza?
[ Dodano: 07-03-2014, 18:08 ]
RalfPi napisał/a: | Rozważ opcję zakupu samochodu z opcją LPG (wzmocniona głowica i gniazda zaworów). |
Chyba nie:( gaz mnie bardzo odrzuca. Poza tym obecnie nie ma ofert Lancera z gazem kupionym w polskim salonie. |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-03-2014, 18:56
|
|
|
Cytat: | w tych 40 000 mamy 20 000 kredytu (a raczej będziemy mieć) więc sam rozumiesz... |
Ok, jasne.
Jeżeli chodzi o tłumik, to oczywiście nie zahacza on o nic, a jedynie jest bardziej widoczny.
Co do ogłoszenia, to po pierwsze chyba wersja Intense powinna mieć koła 18"..? A po drugie, to jeżeli teraz jest to wersja ciężarowa, to trzeba zobaczyć jakie zmiany zostały wprowadzone, oprócz kratki (podłokietnik, pasy na środkowym siedzeniu). Sama zmiana homologacji na osobowy jest banalna, ale może się okazać, że z powodu braku np. pasów na środkowym siedzeniu, rejestracja będzie tylko na 4 osoby, chyba że zamontujesz brakujące elementy (może być tak, że dostaniesz wszystko do ręki i będzie trzeba tylko przykręcić).
Ogłoszenie jest o tyle ciekawe, że jeżeli ktoś chce pilnie sprzedać auto w kredycie, to być może pogorszyła mu się sytuacja materialna i każdy miesiąc jest dla niego istotny. Jak to w życiu, czyjaś krzywda jest szansą dla Ciebie |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 07-03-2014, 19:56
|
|
|
tomaszek00 napisał/a: | bardzo ciężko będzie mi znaleźć 1.6 z tempomatem | Czy to istotny argument skoro:
tomaszek00 napisał/a: | 90% czasu stoję w korkach | Ja bym sobie darował tempomat, gdyby był fajny Lancerek bez tegoż |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
tomaszek00
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer (w planach)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-03-2014, 21:44
|
|
|
JCH napisał/a: | tomaszek00 napisał/a: | bardzo ciężko będzie mi znaleźć 1.6 z tempomatem | Czy to istotny argument skoro:
tomaszek00 napisał/a: | 90% czasu stoję w korkach | Ja bym sobie darował tempomat, gdyby był fajny Lancerek bez tegoż |
Racja i tak też znajomi mówią. W roku jeżdzimy 5x w trasę około 500km w jedną stronę i wtedy tempomat jest zbawieniem, ale jak to mówi kolega - żeby nie popaść w paranoję z gadżetami.
Co dalej? Szukam dobrego Lancera w wersji Invite.
[ Dodano: 07-03-2014, 22:05 ]
Słuchajcie,
Mam jeszcze pytanie o silniki. Oficjalna strona ma 2 rodzaje benzyny: 1.6 i 1.8. W ogłoszeniach przewija się jeszcze 1.5. Czy to wycofana z produkcji jednostka? |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 08-03-2014, 00:05
|
|
|
1.6 (4A92)jest "rozwierconym" następcą 1.5 (4A91)
1.6 ma niższe spalanie, zwłaszcza w trasie, dzięki innemu zestopniowaniu skrzyni biegów. Przy 90km/h 1.6 ma ~2500 obrotów/min a 1.5 ma ~3000obr/min na 5 biegu. Tyle tylko, że 1.6 słabiej przyspiesza na 5 niż 1.5 przy tych prędkościach, Przynajmniej tak to odczuwałem gdy jeździłem 1.6 na próbnej jeździe, temu też nie miałem ochoty zmieniać auta dla silnika 1.6.
Tak czy siak w korkach możesz spodziewać się realnego spalania na poziomie 7-9L/100Km |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
tomaszek00
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer (w planach)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-03-2014, 11:25 Podsumowanie weekendu (8-9.03)
|
|
|
Hej,
Pierwszy weekend poszukiwań za mną, więc zgodnie z obietnicą dzielę się obserwacjami:
Sportback vs Sedan:
Zdecydowanie Sportback - odrzuciliśmy Sedana ze względu na kiepski bagażnik, wchodzące do środka mocowania bagażnika i wysoki próg załadunku.
Silnik:
Najbardziej poszukiwana przez nas jednostka to 1.6, ale ciężko taką znaleźć:( myślimy o 1.8, ale pytanie - czy rzeczywiście frajda z lepszego przyspieszenia rekompensuje wyższe spalanie?
Duży minus - brak tempomatu w 1.6
Diesla odrzucamy ze względu na kiepskie opinie tutaj na forum.
Kolor:
Na tapecie jest obecnie grafit:)
Do obejrzenia mamy jeszcze kilka Misków w tym tygodniu i prawdopodobnie w przyszły weekend będziemy chcieli już finalnie się zdecydować. |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 11-03-2014, 12:19
|
|
|
tomaszek00 napisał/a: | Zdecydowanie Sportback - odrzuciliśmy Sedana ze względu na kiepski bagażnik, wchodzące do środka mocowania bagażnika i wysoki próg załadunku. |
No ba!
tomaszek00 napisał/a: | Najbardziej poszukiwana przez nas jednostka to 1.6, ale ciężko taką znaleźć:( myślimy o 1.8, ale pytanie - czy rzeczywiście frajda z lepszego przyspieszenia rekompensuje wyższe spalanie? |
Prawdy są dwie. Jedna po stronie niskiego spalania, druga po stronie "frajdy" z jazdy. Jeżeli kupisz 1.6, na pewno zyskasz na niskim spalaniu i średnich osiągach. Przy silniku 1.8 zobaczysz na własnej twarzy "banana" przy obrotach 4000 wzwyż - ale kieszeń sporo ucierpi. Możesz jeździć "delikatnie" ale korki i miasto i tak swoje zrobią. LPG? |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 11-03-2014, 13:35
|
|
|
tomaszek00 napisał/a: | Diesla odrzucamy ze względu na kiepskie opinie tutaj na forum. | Diesla powinieneś odrzucić z uwagi na charakterystykę użytkowania (jeśli dobrze pamiętam 90% to stanie w korkach w mieście, tak?). Opiniami na forum się nie sugeruj - z reguły na temat diesla, jego eksploatacji i kosztów utrzymania wypowiadają użytkownicy benzyny
Choć sam użytkuję disela, to nie namawiam Cię do tego. Jeśli faktycznie głównie poruszasz się po mieście i w dodatku w korkach użytkowanie go byłoby upierdliwe, szczególnie w zimie |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 11-03-2014, 13:40
|
|
|
JCH napisał/a: |
tomaszek00 napisał/a:
Diesla odrzucamy ze względu na kiepskie opinie tutaj na forum.
Diesla powinieneś odrzucić z uwagi na charakterystykę użytkowania (jeśli dobrze pamiętam 90% to stanie w korkach w mieście, tak?). Opiniami na forum się nie sugeruj - z reguły na temat diesla, jego eksploatacji i kosztów utrzymania wypowiadają użytkownicy benzyny |
JCH, tu akurat się mylisz. W tych rocznikach diesel to "folcwagenowski" "tedeik", który ma więcej wad niż zalet. Dzięki niemu ASO ma dużo zleceń a użytkownicy wydają krocie, aby jeszcze troszkę pojeździć |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 11-03-2014, 13:51
|
|
|
mjsystem napisał/a: | W tych rocznikach diesel to "folcwagenowski" "tedeik", który ma więcej wad niż zalet. Dzięki niemu ASO ma dużo zleceń a użytkownicy wydają krocie, aby jeszcze troszkę pojeździć | Bez przesady. Zdaje się, że w Lancerach "szły" już poprawione głowice.
Co prawda na forum ich mało więc trudno wyciągać jakieś wnioski ale z tego co kajarzę to np. rolnikon ma i sobie chwali |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 11-03-2014, 13:59
|
|
|
JCH napisał/a: | Bez przesady. Zdaje się, że w Lancerach "szły" już poprawione głowice.
Co prawda na forum ich mało więc trudno wyciągać jakieś wnioski ale z tego co kajarzę to np. rolnikon ma i sobie chwali |
Po kilku rozmowach z mechanikami ASO na zlocie załamałem ręce. W Lancerach, których mało w dieslu nie widać tej przepaści, ale w OII to istna plaga |
|
|
|
 |
jazy1
Mitsumaniak
Auto: Lancer 2008 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2008 Posty: 768 Skąd: Bełchatów/Otwock
|
Wysłany: 11-03-2014, 14:07
|
|
|
mjsystem napisał/a: | JCH napisał/a: | Bez przesady. Zdaje się, że w Lancerach "szły" już poprawione głowice.
Co prawda na forum ich mało więc trudno wyciągać jakieś wnioski ale z tego co kajarzę to np. rolnikon ma i sobie chwali |
Po kilku rozmowach z mechanikami ASO na zlocie załamałem ręce. W Lancerach, których mało w dieslu nie widać tej przepaści, ale w OII to istna plaga |
Wydaje mi się że grubo przesadzasz. Ja mam ,nic się nie dzieje i sobie chwalę. Mam dwóch znajomych też z dieslem i również są zadowoleni. ,także jakieś jednostkowe przypadki to nie reguła. |
_________________ jazy1 |
|
|
|
 |
|