Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaka przepustnica?
Autor Wiadomość
lechita 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1,5Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 15
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-03-2014, 14:59   Jaka przepustnica?

Witam - czy przepustnica do silnika 1,5 (109 KM) jest taka sama jak dla modelu 1,3? Mam objawy uszkodzenia (błąd P0122) i zastanawiam się nad wymianą, ale nowa kosztuje ok. 700 zł, a w opisie używanych niekiedy podają tylko dla silnika 1,5 a niekiedy zamiennie 1,3 i 1,5...
 
 
kitane 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.3 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 2
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 13-03-2014, 14:37   Objawy

Jeżeli nie sprawi ci to problemu - czy mógłbyś opisać problemy jakie sprawia ci colt przy uszkodzonej przepustnicy? Też podejrzewam tą usterkę u siebie...
Dziękuję.
 
 
lechita 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1,5Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 15
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-03-2014, 07:32   

Autem jeździ żona - trzy razy w ciągu powiedzmy dwóch tygodni zdarzyło jej się, że po chwilowym postoju, np. po zostawieniu auta pod sklepem i ponownym uruchomieniu po chwili - auto odpalało, ale nie chciało jechac, obroty słabe, dusił się, ledwo ledwo toczył się. Po wyłaczeniu silnika i 10 minutach przerwy wszystko wracało do normy, świeciła sie tylko kontrolka silnika. Komputer pokazał bął P0122 i chyba 1961.... ten pierwszy to własnie coś z przepustnicą, drugi to po prostu błąd strownika bez opisu. Postanowiłem więc przeczyścić przepustnicę, jak to opisywało kilku użytkowników na forum. Ale wówczas od razu zaczęły się problemy z obrotoami - zdecydowanie za wysokie, dochodziły na zimnym silniku do 3000 obrotów, a na rozgrzanym nawet do 2000 i dopiero po dłuższej chwili, np. na światłach, opadały a i tak trochę falowaly. Przypomniało mi się, że gdzieś wyczytałem, że po czyszczeniu przepustnicy należałoby ją zaadaptować na kompie - zadzwoniłem więc do seriwsu Mitsubishi i potwierdzili to. Więc pojechałem do nich - pół godzinki i obroty idealnie. Niestety po ilku godzinach problemy wróciły. Pojechałem do serwisu ponownie - tym razem ponownie wyjęłi przepustnice i wyczyścili i znowu zaadoptowali na kompie, wprowadzając odpowiednie parametry. I znowu było idealnie tylko przez pół dnia. Więc jutro mam zostawić u nich auto na cały dzień, mają zdiagnozowac przyczynę akcji z tymi obrotami - na razie są sami zdziwieni tym, co się dzieje. Być może będę musiał wymienić przeustnicę, a to droga sprawa, dlatego myślę o używanej. I stąd moje pytanie, czy od silników 1,3 i 1,5 (bez turbo) sa takie same przepustnice. Niestety nikt nie odpowiedział.
Pozdrawiam
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-03-2014, 08:48   

Jezeli masz MN195709 to powinny byc zamienne, ale i tak najlepiej byłoby to zweryfikowac po numerach
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
lechita 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1,5Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 15
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-03-2014, 12:48   

A może ktos ma pomysł, bądź sam miał taki przypadek, co sie dzieje w aucie? Bo skoro po adaptowaniu w serwisie przez pół dnia jednak obroty były ok, to może ta przepustnica była ok? Tym bardziej, że przed czyszczenieniem nie miałem problemów z obrotami, dopiero po tej czynnosci obroty zaczęły świrowac....
 
 
kitane 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.3 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 2
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 14-03-2014, 13:54   

w moim colcie są identyczne objawy, czasami jest to bardzo uciążliwe kiedy np. pod światłami nagle przełącza się w tryb awaryjny i wtedy max. 2000 obrotów - wtedy wyobrażam sobie miny i przekleństwa innych kierowców na colta telepiącego się 10 km/h w kierunku pobocza...
U mnie nie trzeba czekać 10 min. - czekam do charakterystycznego cyknięcia i próbuję odpalić, czasami trzeba próbę ponowić wielokrotnie.
Na innym forum wyczytałem, iż usterka może dotyczyć:
1. Akumulator
2. Przepustnica
3. Pedał gazu
A więc zacznę od ładowania, aku nie wymieniany, nie ładowany od nowości czyli XI 2006.
Mam nadzieję, że skończy się na wymianie akumulatora.
Proszę daj znać jak sprawy się potoczą w twoim przypadku.
 
 
lechita 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1,5Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 15
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-03-2014, 11:49   

No więc mam diagnozę z serwisu Mitsubishi - autu nic nie dolega... Zwiększone obroty występują wówczas, gdy auto ma włączoną klimę. co dzieje się równiez automatycznie, gdy nawiew skierowany jest na szybę przednią. Bez klimy colt ma obroty normalne, serwis nie znalazł żadnych uchybień. Kierownik serwisu twierdzi, że te zwiększone oborty i ich falowanie na klimie to cecha każdego colta i on uważa, że auto jest ok... Co sądzicie o tym? Czy rzeczywiście w coltach obroty wam wzrastają, gdy klimatyzacja jest włączona? Nie mam zamiaru szukac dziury w całym i na siłę wymyślać usterki, ale przed czyszczeniem przepustnicy takich objawów nie miałem. Z drugiej strony auto było już u nich trzeci raz (poprzednio adaptowali przepustniće po jej czyszczeniu za pierwszym razem, ponownie czyścili ją i adaptowali za drugim razem, a dzisiaj kierownik serwisu jeżdził autem i nie stwierdził usterek). Porszę o jakies rady.
LF
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-03-2014, 13:29   

Prawidłowe zachowanie przy zmianie obciązenia silnika to podbicie albo opadnięcie obrotów, np gdy włacza się sprężarka klimatyzacji to silnik podbija obroty, pracuje tak do czasu wyłaczenia spręzarki wtedy obroty opadają
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
lechita 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1,5Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 15
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-03-2014, 13:43   

Ale az w takim stopniu? Obroty podtrafią dojść do 1500-2000 obrotów, gdy po wciśnięciu sprzęgła pojeżdżam do skrzyżowania są takie, nawet gdy auto toczy się ledwo ledwo, by po zatrzymaniu opaść na standardpwe 800-900... A wóczas przecież tez kilma jest właczona.. Więc ta teoria serwisu trochę się nie klei....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.