Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Z32A 1.1] Kontrolka ABS i brak wskazania spalania na komput
Autor Wiadomość
jfeflik 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt CZ5 / Galant EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 15
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-02-2014, 09:36   [Z32A 1.1] Kontrolka ABS i brak wskazania spalania na komput

Dzień dobry,

jestem nowo-zarejestrowany i już piszę do Was z problemem:

posiadam Colta 1.1 CZ3 z roku 2004, przejechane ma ok. 175 tyś km i wczoraj wpadłem w dziurę. Nie była ona jakoś specjalnie wielka, nic się nie stało, samochód jeździ dalej ale pojawił się jeden problem:

od czasu wpadnięcia w w/w dziurę zapala mi się kontrolka ABS, odłącza mi się ABS, a dodatkowo wyświetlacz w centralnej części deski rozdzielczej nie wyświetla spalania średniego, chwilowego i pozostałego dystansu możliwego do przejechania.

Dziś rano kontrolka zaświeciła się po przejechaniu 30 km (dojeżdżam do pracy 60 km) i w tym samym momencie znikły wskazania spalania. Przy zimnym samochodzie po przekręceniu zapłonu kontrolka gaśnie normalnie, ale przy samochodzie rozgrzanym po przekręceniu zapłonu kontrola świeci się, po czym gaśnie i po kilku kilometrach znowu się zapala.

Do tej pory sprawdziłem: bezpieczniki (przy akumulatorze też), prąd ładowania akumulatora (14.65V) i samo napięcie na akumulatorze (12.60V).

Ktoś z szanownych Kolegów potrafi podpowiedzieć co może być przyczyną?

Pozdrawiam,
Jacek.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 04-02-2014, 15:05   

tester w dłoń i naprzód
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
jfeflik 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt CZ5 / Galant EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 15
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-02-2014, 15:07   

tomusn napisał/a:
tester w dłoń i naprzód

Tester czego, jeśli można wiedzieć?
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 04-02-2014, 15:33   

u mnie skasowałem błąd SRS (przedni prawy czujnik) za pomocą urządzenia CDIF/2 . oczywiście z pomocą zaprzyjaźnionego warsztatu będącego w posiadaniu tegoż
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
jfeflik 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt CZ5 / Galant EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 15
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-02-2014, 15:35   

Czyli podpięcie pod komputer?
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 04-02-2014, 15:50   

jes!
niestety...
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
jfeflik 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt CZ5 / Galant EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 15
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-02-2014, 15:53   

No to pora poszukać mechanika z komputerem :)

A można sprawdzić - zdejmując koło - czy czujnik się nie poluzował?
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 04-02-2014, 15:59   

można, ale szczerze nie wiem na czym on siedzi, czy na łożysku/piaście czy na przegubie.
a błąd i tak może zostać zapamiętany i pewnie bez komputera nie zniknie.
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
jfeflik 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt CZ5 / Galant EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 15
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-03-2014, 10:23   

Witam,

problem sam się rozwiązał, poniżej podaję rozwiązanie, może komuś się przyda:

kontrolka świeciła się, bo padła tylna piasta. Po jej otwarciu okazało się, ze na bieżni było pełno opiłków. Wymiana piasty i problem zniknął.

Dzięki za pomoc :)
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 26-03-2014, 11:59   

no nie sam, piasta jedyne 250zł
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.