Omijanie procedury programowania pilota centralnego zamka |
Autor |
Wiadomość |
spidernet
Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 287 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 26-03-2014, 20:59 Omijanie procedury programowania pilota centralnego zamka
|
|
|
Niestety nie mogę sobie poradzić z zaprogramowaniem pilota (wersja po lifcie). Auto wogóle nie raguje tak jak pisze instrukcja. Niestety w moim przypadku możliwe jest takie zachowanie, gdyż wcześniej dałem do naprawy instalację elektryczną "specjaliście", który więcej nagrzebał niż przyniósł korzyści. Pomysł mam zatem taki aby, kupić centralkę i pilota oraz wymienić oba elementy.
Chciałbym tym samym zapytać was drodzy forumowicze:
1. czy centralka jest sparowana z pilotem fabrycznie, czy też inny element odpowiada za porozumiewanie się urządzeń (centralny zamek - pilot)?
2. gdzie znajduje się centralka w kabinie i czy dojście do tego elementu jest problematyczne?
Proszę o wskazówki w tym temacie. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-03-2014, 22:06
|
|
|
Najprawdopodobniej są dwa sterowniki, jeden od sterowania siłownikami z kluczyka (jest chyba w drzwiach kierowcy) i drugi od pilota. Aby podłączyć nową centralkę nie musisz odłączać starej od pilotów a jedynie wpiąć się pod dwa przewody sterujące (sterowanie masą) które idą od przełącznika od wkładki w drzwiach kierowcy do sterownika. Oczywiście trzeba jeszcze podłączyć zasilanie nowego sterownika i ewentualnie sygnalizację kierunkami. Jeśli nowy sterownik będzie miał funkcję kanału dodatkowego, to można dodatkowo zrobić otwieranie bagażnika osobnym przyciskiem na pilocie.
Tutaj powinno być opisane wszystko czego potrzebujesz http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=8722 |
|
|
|
 |
spidernet
Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 287 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 26-03-2014, 22:18
|
|
|
Centralny zamek na klucz działa, więc pozostaje kwestia wymiany sterownika sparowanego z kluczykiem |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-03-2014, 22:25
|
|
|
Dokładnie chodzi o wymianę sterownika od pilotów bo z kluczyka działa OK. Ale jak napisałem wyżej, oryginalnego od pilotów wcale nie trzeba odłączać ale jeśli bardzo się upierasz, to odłączenie także nie przyniesie żadnych negatywnych skutków. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-03-2014, 22:50
|
|
|
spidernet napisał/a: | 1. czy centralka jest sparowana z pilotem fabrycznie, czy też inny element odpowiada za porozumiewanie się urządzeń (centralny zamek - pilot)? | Jest pilot i odbiornik/sterownik, nic więcej poza kablami
spidernet napisał/a: | 2. gdzie znajduje się centralka w kabinie i czy dojście do tego elementu jest problematyczne? | W konsoli środkowej po stronie pasażera |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
spidernet
Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 287 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 27-03-2014, 17:39
|
|
|
robertdg napisał/a: | spidernet napisał/a: 2. gdzie znajduje się centralka w kabinie i czy dojście do tego elementu jest problematyczne? W konsoli środkowej po stronie pasażera |
Jak dostać się do elementu i co ewentualnie pisze na etykiecie/obudowie? |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 27-03-2014, 18:01
|
|
|
spidernet napisał/a: | Jak dostać się do elementu i co ewentualnie pisze na etykiecie/obudowie? |
Znajduje się w centralnej części konsoli ale bliżej pasażera.
Przedlift ma numer MR238022
Po lift ma numer MR438842
LlQ~~60_12.JPG) |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
spidernet
Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 287 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 27-03-2014, 18:19
|
|
|
Czy konieczne jest zdejmowanie konsoli czy też wystarczy zdjąć panel na którym montowane jest radio? |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 27-03-2014, 18:24
|
|
|
spidernet napisał/a: | Czy konieczne jest zdejmowanie konsoli czy też wystarczy zdjąć panel na którym montowane jest radio? |
To chyba zależy od sprytu
Kombinuj
[ Dodano: 29-03-2014, 22:34 ]
Spróbowałem dzisiaj podmienić centralki. Niestety wtyczki do nich są inne :/
Trudno. Też miałem nadzieję, że ten patent zadziała. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
arsiser
Nowy Forumowicz
Auto: Galant VI 2.5 V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2014 Posty: 26 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-04-2014, 10:02
|
|
|
Witam, czy jest jakaś opcja podmianycentralki z przed lift na tą po lifcie ?
będę wdzięczny za porady . |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 02-04-2014, 10:44
|
|
|
Najprostszy, kupić centralkę wraz z pilotami na allegro uniwersalna i podłączyć. Jak dobrze poczytasz na forum to 30 min roboty i masz dwa sprawne piloty |
_________________ Jest:
Mitsubishi Galant EA5W 2000 Avance! - wreszcie taki jak chciałem
Był:
Mitsubishi Galant EA2W 1998 (szkoda całkowita)
Mitsubishi Colt CA4A 1995
Mitsubishi Colt CA4A 1994 |
|
|
|
 |
arsiser
Nowy Forumowicz
Auto: Galant VI 2.5 V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2014 Posty: 26 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-04-2014, 16:36
|
|
|
Nie o to spytałem ale ok powtórzę jeszcze raz swoje pytanie .
Mam auto z przed liftu i mam centralkę ale bez pilota.
Kupiłem centralkę po lifcie z pilotem, nie wiedziałem że są różne.
pytanie czy da się to jakoś podmienić ? starą na nową .
dziękuję |
|
|
|
 |
spidernet
Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 287 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 02-04-2014, 19:06
|
|
|
Najprościej kupić pilota i centralkę od oryginału (najlepiej fabrycznie sparowane) i masz lepszy efekt za podobną cenę... |
|
|
|
 |
arsiser
Nowy Forumowicz
Auto: Galant VI 2.5 V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2014 Posty: 26 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-04-2014, 20:06
|
|
|
dzięki że nikt nie potrafi odpowiedzieć na pytanie , inne rady nie są mi potrzebne .
pozdrawiam |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-04-2014, 20:13
|
|
|
Bo najprościej i pewnie najtaniej jest zamontować uniwersalną centralkę i pewnie tak większość robi. Tu praktycznie każdy odpowiada bazując na własnych najczęściej praktycznych doświadczeniach więc jeśli przeczyta to ktoś kto rozwiązał podobny problem, to pewnie się odezwie. |
|
|
|
 |
|