Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Carisma CABRIO - projekt
Autor Wiadomość
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 01-04-2014, 10:35   [Carisma] Carisma CABRIO - projekt

Ostatnio wpadła mi na myśl budowa projektu w roli głównej z Carismą. Myślę, że producenci źle zrobili nie wypuszczając wersji Cabrio. Uważam, że bardzo ładnie by wyglądała, bo linia Carismy idzie ku tyłowi w górę, jakby ściąć cały dach myślę, że robiłoby to wrażenie. Wystarczy zaspawać tył od słupków tylnych i puścić belkę łączącą dwa słupki środkowe. Nie jest dużo roboty a wygląd niepowtarzalny:) Jak znajdę pojazd w sedanie do projektu to przedstawię go na forum:)

Na szybko zrobiona "wizualizacja":P
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 01-04-2014, 14:39   

http://otomoto.pl/mitsubi...-C32684700.html
działaj! :mrgreen:

Nie jest to niestety takie proste.
Jak auta były na ramach to było ich sporo (lata przed II wojną)
Teraz tylko kilku producentów miało w swojej ofercie czterodrzwiowe karbriolety i to bardziej jako "reklamówkę" swoich możliwości :wink: .
Nie bez powodu są wybierane 2-drzwiowe coupe.
 
 
Renix 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 27
Skąd: Gdynia
Wysłany: 01-04-2014, 15:22   Re: Carisma CABRIO - projekt

nytsug napisał/a:
Wystarczy zaspawać tył od słupków tylnych i puścić belkę łączącą dwa słupki środkowe :shock: Nie jest dużo roboty a wygląd niepowtarzalny:)


Nadwozie złamie się w rejonie słupka środkowego. Chyba że przebudujesz całą płytę
podłogową...W szczególności należy przekonstruować progi. Projekt jest nierealny, chyba że chcesz zbudować "pomnik" :)
_________________
Pozdr.
Renix
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 01-04-2014, 16:40   

Kurde. Masz rację - podłoga w tym miejscu nie ma wzmocnień konkretnych - trzeba by wspawać całą kurtynę od podłogi.
 
 
GrzesiekP 
Forumowicz

Auto: Carisma1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 31
Skąd: PL
Wysłany: 01-04-2014, 20:47   

Ludzie pomyślcie, ruszcie troche mózgownicą i nie zaśmiecajcie forów takimi pierdołami
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 01-04-2014, 21:00   

GrzesiekP,ale dlaczego nie dać ludziom pomarzyć i ewentualnie spełniać te marzenia :?: Myślę że przy odrobinie znajomości z wyliczania obciążenia belki, kratownicy i tym podobnych, można stworzyć na prawdę coś ciekawego. A w tym konkretnym projekcie na pewno trzeba by było pomyśleć o wzmocnieniu progów i podłużnic. Fakt jest z tym trochę roboty ale czego nie robi się dla idei :twisted: :wink:
Jest takie powiedzenie:
"Rzeczy niemożliwe od zaraz, a na cuda trzeba chwilę poczekać"
Ja myślę że jest to do ogarnięcia, trzeba tylko mieć na to pomysł, trochę finansów i oczywiście czas na realizację tego projektu. Dla kogoś kto kończył szkołę mechaniczną to problemu nie powinno być :wink:
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 01-04-2014, 21:01   

GrzesiekP, dlaczego?
Wiele projektów jeszcze bardziej nierealnych tworzy się po garażach.

Zerknij na tego Fiata:
http://www.racingforum.pl...opic=91983&st=0
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 01-04-2014, 21:33   

mkm napisał/a:
Zerknij na tego Fiata:
http://www.racingforum.pl...opic=91983&st=0

No muszę stwierdzić Maćku że chłopak ma ciekawy pomysł na auto :wink:
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 02-04-2014, 10:38   

GrzesiekP napisał/a:
Ludzie pomyślcie, ruszcie troche mózgownicą i nie zaśmiecajcie forów takimi pierdołami


Spokojnie. Nie musisz się wypowiadać. Chciałem zaczerpnąć informacji czy projekt ma sens a nie zaśmiecać forum.
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 03-04-2014, 23:11   

nytsug napisał/a:
Chciałem zaczerpnąć informacji czy projekt ma sens

Sens na pewno jakiś ma, jak byś wzmocnił podwozie, budę tak żeby się to nie złamało, jakiś fajny daszek skórzany zrobił to całkiem fajne autko by wyszło po mojemu.
Druga sprawa jest taka, że kosztowało by Cie to kupę kasy i kupę roboty, no i nie wiem jak by było z przeglądami, bo po takiej przeróbce zmienia się rodzaj nadwozia, w dowodzie masz sedan, a w rzeczywistości carbio, diagnosta głupieje i jedź se pan do domu :? Panie tą kwestię jeszcze trzeba zbadać i to dość dokładnie bo przepisy diagnostyczne zaostrzają się z roku na rok.

Tak trochę OT: za czasów szkoły średniej kumple mieli malucha bez dachu, (nie zarejestrowany był, po lesie nim jeździliśmy) no i się nam złamał podczas którejś przejażdżki :mrgreen: co za uczucie :mrgreen: drugiego kupili, dach ucięli i wspawaliśmy przez środek wzmocnienia, od tyłu do przedniej szyby, miało wytrzymać :mrgreen: :mrgreen: też się złamał i to razem z przednimi słupkami i jeszcze szyba pękła :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: po tym odechciało się im kabrioletów :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 04-04-2014, 20:32   

kaczka81s napisał/a:

Tak trochę OT: za czasów szkoły średniej kumple mieli malucha bez dachu, (nie zarejestrowany był, po lesie nim jeździliśmy) no i się nam złamał podczas którejś przejażdżki :mrgreen: co za uczucie :mrgreen: drugiego kupili, dach ucięli i wspawaliśmy przez środek wzmocnienia, od tyłu do przedniej szyby, miało wytrzymać :mrgreen: :mrgreen: też się złamał i to razem z przednimi słupkami i jeszcze szyba pękła :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: po tym odechciało się im kabrioletów :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Z drugiej strony Niemcy z sukcesem robili 126 w kabriolecie (pod nazwą POP jak dobrze pamiętam), a i nasz rodzimy Bosal wzmocnił podłogę i Malce Cabrio przetrwały do dziś :wink:

Myślę, że punktem wyjściowym do przeróbki Carismy na Cabrio byłaby przeróbka na Coupe - też ciekawie mogłaby wyglądać 8)
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 04-04-2014, 21:22   

kaczka81s napisał/a:
Tak trochę OT: za czasów szkoły średniej kumple mieli malucha bez dachu
My mieliśmy "ZIPę" bez dachu :) Była jazda :mrgreen:
A najlepsze było wsiadanie - rozbieg i wskok górą :badgrin: :badgrin: :badgrin:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Kylek 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 172
Skąd: Łęczna
Wysłany: 24-04-2014, 15:10   

Nie to, żebym się czepiał, ale kabriolety nie są czterodrzwiowe... Kiedyś próbowali zrobić coś takiego Chrysler (na bazie sedana 300c) oraz Mercedes (na bazie limuzyny klasy S). Nie pamiętam już, co z tego wynikło, ale biorąc pod uwagę problemy z utrzymaniem sztywności takiego auta, zapewne skończyło się na konceptach. Nie mniej jednak, gdyby Carisma była w wersji 2d, to kabriolet byłby z niej całkiem fajny.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 27-04-2014, 06:09   

Kylek, było ich więcej.
W związku z dzisiejszym dniem przypomnijmy sobie Jamnika zbudowanego na bazie Fiata 125p - piękna szyna na progu :wink:
http://img.interia.pl/mot...hal_6400200.jpg

Nie zapominając o Lincolnie Kennedy-ego, który miał jeszcze w dodatku ciekawie otwierane drzwi:
http://imagehost.vendio.c...tt/404761-6.jpg
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 27-04-2014, 09:24   

mkm napisał/a:
Nie zapominając o Lincolnie Kennedy-ego, który miał jeszcze w dodatku ciekawie otwierane drzwi:
Kto oglądał film "HAIR" Milosa Formana ten zapewne kojarzy scenę, gdy grupa przyjaciół wybiera się odwiedzić przebywającego w wojsku głównego bohatera Clauda Bukovsky'ego. Nie wiem czy jadą takim właśnie Lincolnem (do sprawdzenia pod poniższym linkiem ;) ) ale ten właśnie sposób otwierania tylnych drzwi utkwił mi w pamięci :)
Hair - Good Morning Starshine

Znalazłem jeszcze ciekawostkę dotyczącą samochodu i filmu:
Cytat:
Podczas sceny w kabriolecie, gdy bohaterowie śpiewają piosenkę "Good Morning Starshine", w samochodzie brak środkowego lusterka. Zostało ono usunięte, by Sheila była lepiej widoczna. Lusterko wraca na swoje miejsce w późniejszych scenach
Ot, ciekawostka :)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.