Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: londolut
09-07-2013, 08:37
Problem ze strojeniem instalacji LPG w O1T
Autor Wiadomość
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-10-2013, 12:01   

masz prawie dobre komponenty więc trzeba to tylko troszkę poprawić i będzie ok.

Reduktor: czemu kupiłeś AC w wersji 250 koni który jest dość nową konstrukcją i teoretycznie obsługuje 250 koni zamiast kupić sprawdzone rozwiązanie 2xACR01? cenowo wyszło by podobnie, a masz 2 reduktory po 150 koni każdy. Wg mnie powinieneś dodać teraz drugi taki sam reduktor jak masz (+ elektrozawór) bo nawet jak teraz jest chwilę ok to za jakiś czas mogą być spadki ciśnienia na jednym.

wtryski: Hana 2000 niebieskie mają do 60 koni. masz 4 cylindry więc 4x60 koni daje 240 koni na seryjnym ciśnieniu. Zostaw je, bo są ok. H2100 mogą być za duże i będzie problem z niskimi obrotami bo będzie przelewać.

jak już ktoś napisał, sterownik to tylko sterownik, a akurat STAG jest bardzo dobry i jak ktoś ma pojęcie to daje dużo opcji regulacji. Jeśli któryś gazownik mówi że przez STAG jakiś silnik się uszkodził to trzeba zmienić takiego gazownika :)

Najlepiej poszukaj na lpg-forum kogoś w Twojej okolicy kto będzie to umiał dobrze wyregulować.

Druga sprawa: do staga jeśli dobrze pamiętam dorzuca się też wężyk od turbo żeby stag wiedział że jest turbina i ile ładuje. Sprawdź czy to w ogóle masz i jeśli tak, to czy nie jest uszkodzony/za bardzo zagięty. a najlepiej to podłączyć się kompem i sprawdzić czy sterownik ma informacje o aktualnym doładowaniu (musi to mieć), bo wtedy powyżej iluś tam obrotów jest za uboga mieszanka i stąd CE.
 
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 28-10-2013, 18:20   

Problem się przeciąga... wszystko wskazuje na to, że tkwi w strojeniu auta... Gazownik obiecał mi strojenie z AFR na początku listopada.

Sam gazownik pierwszy raz spotkał się z autem, które koryguje sobie czasy wtrysku tylko do ciśnienia doładowania 0,5 bara(średnio około +8%), powyżej korekty wynoszą 0% oczywiście na Pb

CE już nie świeci, ale po przejechaniu kilkudziesięciu km na LPG auto przechodzi w tryb serwisowy dalej odcina boost zarówno na PB jak i na LPG. Setup zdaje się być w porządku, ani wtryskiwacze nie za duże (H2000 pętliły się), reduktor sobie radzi dobrze i nie ma spektakularnych spadków ciśnienia... A czujnik ciśnienia w dolocie jest zainstalowany, bo pokazuje je na ekranie kompa podczas strojenia.

Na lubelszczyźnie mało jest gazowników, którzy przechodzili przeboje z tym autem, jeśli w ogóle ktoś przechodził. Byłem u kilku i większość z nich nie chce podjąć się roboty, bo "to świeża instalacja i niech ten kto zakładał się męczy". Warsztat, w którym montowałem instalację jest renomowanym, dealer Mitsu u nich zakłada instalacje do nowych aut spod znaku trzech diamentów, jest też autoryzowanym serwisem STAG'a...

Nie wiem, może to kwestia samego sterownika (QBox) i powinien być wpięty w OBD (Stag4 preminum)... trudno powiedzieć...


Czy ktoś z użytkowników może podzielić się informacją ile u niego wynoszą korekty (krótko- i długoterminowa)?
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
mitka 
Nowy Forumowicz


Auto: rower
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 11
Skąd: Południe
Wysłany: 13-11-2013, 22:33   

Jak takie jaja były to mogłeś pojechać tutaj oni różne egzotyki stroją. Nawet diesla w razie czego. Tłumaczenie tego gaziarza że instalacja nowa to też dobre sobie. Zrób wycieczkę na zachód a szamanów olej ciepłym moczem.
 
 
lolo.lolo 
Forumowicz
O1T rodzinny :-)))


Auto: O1T '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 289
Skąd: dokąd
Wysłany: 31-03-2014, 17:29   

witam,
odkopie trochę temat i się podepnę ...

w tych silnikach reduktor AC Red (do 250 koni) nie wyrabia i lepiej dać 2x AC R01
Słyszałem też że sterownik Staga też ma problemy z tym silnikiem - podobno lepszy AGIS

A moje pytanko:
co może być przyczyną falujących (nieraz prawie gaśnie) wolnych obrotów na ciepłym silniku - świece czy może coś innego ???
pozdro
_________________
----------------------------------------------
Dotychczasowy dorobek:
BMW 320
Skoda Fabia 64 KM
VW Passat B5 V6 193 KM
Fiat Bravo
Renault Laguna V6 201 KM
VW Golf IV 180 KM
VW Passat B5 130 KM
Subaru Impreza GD AT Kombi 160 KM https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1588134&sid=bd1b4a62bbe5478c901e33f3119c3a8c#1588134

Mitsubishi O1T 250 KM/410Nm: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=106275
Subaru Forester 2.0 XT AT MY04 177 KM https://forum.subaru.pl/topic/117986-samoch%C3%B3d-rodzinny-forester-20-xt-at/
Subaru Forester 2.5 XT AT MY08 280KM/430Nm
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 31-03-2014, 18:50   

Jeśli na benzynie jest ok, to albo wina źle dobranych gratów albo niepoprawna regulacja.
A co do początku Twojej wypowiedzi, to z reduktorami ACR01 czy czerwonymi czy czarnymi czasem są problemy z wydajnością, podobno były jakieś felerne serie i nawet na takie reduktory serwis nie pomaga. Lepiej założyć KME Golda lub Reduktor Romano. A czy to będzie sterownik Stag czy Agis czy praktycznie każdy inny to w wielu autach nie ma większego znaczenia. Jeśli instalacja będzie dobrze założona i ustawiona, to wszystko powinno być OK. Oczywiście są wyjątki jak sterownik Stag 4 Eco który nie ma korekt po temperaturze i przez to w niektórych bardziej wymagających autach są problemy z przełączaniem na gaz ustawionym na niższą temperaturę.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 31-03-2014, 21:19   

Problem cały czas istnieje. Fakt, Reduktor będzie wymieniony na nowy, tym razem zainwestuję w KME gold, ale to za jakiś czas, muszę wyeliminować pozostałe podzespoły. Robię test czy aby któryś z wtryskiwaczy nie szwankuje. Póki co auto jeździło na dwóch pierwszych wtryskach na LPG, dwa pozostałe pracowały na Pb i wszystko było bardzo dobrze. Dzisiaj zaczynam test pozostałych dwóch wtryskiwaczy. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 31-03-2014, 22:28   

W@sio napisał/a:
dalej odcina boost zarówno na PB jak i na LPG

Skoro odcina na PB to może problem leży nie po stronie sterowania gazu tylko PB. Może jakieś podciśnienia nie są podpięte. Może gaziarz coś porozcinał albo wpiął się nie tam gdzie trzeba. Sterowaniem gazu zajmuje się komp benzynowy, komp gazowy przelicza, czasy wtrysków zgodnie z mapami i podaje sygnał, wtedy gdy komp benzynowy na to wskazuje, więc skoro na PB nie chodzi to na gazie raczej też nie będzie.
Druga sprawa, sprawdź też czy wyjście z wielozaworu masz na fi 8 i wejście do reduktora też. Mój brat ma Saaba 2.0 turbo i też reduktor (tomasetto artic teoretycznie do 200KM) nie dawał rady, przy przyspieszaniu przełączal na benzyne. Po konsultacjach ze znajomym gaziarzem, okazało się że właśnie na wyjściu z wielozaworu robi się korek, (wielozawór wyjście fi 6, reszta faro fi 8 ) brat zmienił najpierw wielozawór z wyjściem na fi 8 i od razu było lepiej, na drugi dzień reduktor na KME Silver, też się poprawiło, na trzeci dzień wystroili to wszystko z kumplem i auto lata jak złoto. Kompa ma Staga 4, przy strojeniu okazało się że wtryskiwacze przy konkretnym butowaniu robią zapętlenia, więc może kiedyś wylecą. Jak na razie jest ok, brat go strasznie nie butuje. Tak więc ważny jest reduktor, i to co do reduktora, nie tylko rura faro, ale i wielozawór. Silnik turbo potrzebuje w momencie przyspieszania zapasu gazu i jak reduktor nie wydoli termicznie to też lipa. A co do kompa, gadałem z tym naszym znajomym i mówił że niektóre kompy lepiej się nadają do jednych aut niż inne, choć teoretycznie powinny ogarniać temat. A co do Staga to ogólnie bardzo dobry komp.

A co do gratów ze Saaba, wielozawór i reduktor wylądowały w Subarce mojej żony, i działają bez zarzutów, a kompa akurat założyłem KME Nevo
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10660
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 31-03-2014, 23:37   

W@sio napisał/a:
Póki co auto jeździło na dwóch pierwszych wtryskach na LPG, dwa pozostałe pracowały na Pb i wszystko było bardzo dobrze.

To ma sens teoria że nie wyrabia reduktor i daje mało zupy... bo miał 2x mniejsze obciążenie
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 01-04-2014, 00:38   

kaczka81s napisał/a:

Skoro odcina na PB to może problem leży nie po stronie sterowania gazu tylko PB. Może jakieś podciśnienia nie są podpięte. Może gaziarz coś porozcinał albo wpiął się nie tam gdzie trzeba.


Źle zrozumiałeś, Jeśli po resecie auto jeździ tylko na PB wszystko jest w najlepszym porządku, dla pewności robiłem test i przejeździłem 50l benzyny i wszystko było tip top, pompował 1,1 bara i zapitalał jak trzeba, ale przełączeniu na LPG po przejechaniu 50km złapie jakiś rodzaj błędu bez świecenia CE i przechodzi w tryb serwisowy - odcina boost i opóźnia zapłon. Jak już złapie ten błąd to zarówno na LPG jak i na PB jeździ zamulony.

Sprawdzę też połączenie między wielozaworem a reduktorem, ale wydaje mi się, że wszędzie dał fi8

Marcino napisał/a:
To ma sens teoria że nie wyrabia reduktor i daje mało zupy... bo miał 2x mniejsze obciążenie


Dla pewności zamieniłem kolejność wtryskiwaczy LPG I, II, III, IV na odwrotną. Pojeżdżę tak, żeby sprawdzić czy III i IV pracują jak należy (Stag może pracować jako dwucylindrowa maszyna obsługując jedynie pierwszy i drugi gar)

Jeśli wszystko będzie w porządku to w środę jadę do gaziarza żeby za dopłatą wrzucił mi KME Gold
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 01-04-2014, 22:47   

Marcino napisał/a:
To ma sens teoria że nie wyrabia reduktor i daje mało zupy... bo miał 2x mniejsze obciążenie

To jest całkiem możliwe.
Nie wiem czy da rady ustawić np: 1 i 3 albo 1 i 4 i wtedy pojeździć. Choć to chyba nie ma jakiegoś większego znaczenia. Albo zapiąć 3 wtryski LPG i 1 PB i co wtedy się dzieje.
Nie wiem jak jest w Stagu, ale w KME jest kilka opcji do odhaczenia w programie, m in. TURBO może masz coś nie zaznaczone i w :butthead: daje, albo któryś podzespół inny zaznaczony.
A z tym błędem jak piszesz, to wydaje mi się że coś nie wydala, któryś komp głupieje i przechodzi wtedy w serwisówkę. Albo masz coś padnięte i na PB tego nie wykrywa, a na gazie wychodzi :roll:
A jakie masz cewki zapłonowe? Pojedyncze na każdej świecy, czy jedną na cztery?
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 02-04-2014, 01:05   

Wszystko co potrzeba jest włączone lub wyłączone. Da się sprawdzić pojedyncze wtryskiwacze, ale musiałbym jeździć z włączonym laptopem podpiętym do staga.

Układ zapłonowy jest taki jak w EVO, dwie cewki - jedna zasila 1 i 4 gar, druga pozostałe. przy czym siedzą na 2 i 4 garze. Cewki mam nowe, świece prawie nowe (przelatane jakieś 20 tys km), szczelina zmniejszona do 0,9 mm.

Może być tak, że coś się dzieje ze czujnikiem spalania stukowego i odczytuje to jako nieprawidłową mieszankę (ale to by prawdopodobnie wychodziło na AFR i lambdach, a te są wzorowe na LPG i na PB) lub jeśli jest podobnie do tego co się dzieje na kiepskim paliwie w silnikach GDI - odczytuje za niską lub za wysoką oktanowość paliwa przez co opóźnia zapłon i kastruje boost.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 03-04-2014, 22:46   

W@sio napisał/a:
musiałbym jeździć z włączonym laptopem podpiętym do staga.

Może jest to jakieś rozwiązanie, może program coś pokaże.
W@sio napisał/a:
Może być tak, że coś się dzieje ze czujnikiem spalania stukowego

Ale to na PB też by wariował, chyba.
Może trzeba go podpiąć pod OBD czy jakichś błędów nie ma, no i spróbuj z lapkiem pojeździć, pocisnąć trochę, może wtedy coś się znajdzie.
A co do cewek, kumpel miał w fordzie walniętą i na PB chodziło, a na LPG coś fixowało i cuda się działy, aż na bungee trzeba go było do gaziarzy zaciągnąć. Ale skoro masz nowe to raczej nie to.
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 04-04-2014, 10:11   

Sęk w tym, że OBD nie pokazuje żadnych błędów. Muszę się teraz do gazownika wybrać, żeby zrobić porównanie co się dzieje z przyspieszeniem zapłony gdy auto jeździ na Pb i na LPG.

Co ciekawe, Założyłem nowe przewody zapłonowe NGK i... przerywa zapłon nawet na benzynie i to tak drastycznie, że aż autem szarpie :) i nawet OBD wyrzuciło błąd sporadycznego wypadania zapłonów.

Mam nadzieję, że problem się rozwiąże niebawem, bo już prawie rok z nim walczę
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10660
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 05-04-2014, 00:21   

W@sio napisał/a:
Mam nadzieję, że problem się rozwiąże niebawem, bo już prawie rok z nim walczę

Długo troszk:)
Powodzeinia bo mam ochote na O1 turbo+lpg wiec śledzę rozwiazanie:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 09-04-2014, 13:22   

Gazownik pożyczył mi podłączenie do Staga pod lapka przez BT. Jeżdżę póki co z ustawieniem: 1,2,4 gar pracują na LPG, 3 na Pb - ma to na celu przetestowanie czy przewód zapłonowy jest zużyty i jest źródłem gubiącego się zapłonu. Zrobiłem tak już 50km i póki co jest wszystko ok, dobiję do 100, i jeśli auto nie przejdzie w tryb serwisowy odpowiedź będzie jednoznaczna - przewód zapłonowy do wymiany. Na wszelki wypadek zamówiłem już przewody z Blueprinta (wcześniej kupiłem NGK dedykowane do EVO 7-9, na nich auto przerywało i szarpało nawet na benzynie, więc jest z nimi coś nie tak - sprawdziłem i okazało się, że fajka jest krótsza o prawie centymetr - jest to dziwne bo katalog właśnie te przewody podaje do O1T). Pod koniec tygodnia powinienem już wszystko wiedzieć.

Pozostanie jeszcze reduktor do wymiany, bo szafuje ciśnieniem jak może, miesiąc temu ustawione miał 1,3 bara, przedwczoraj miał 0,9. Na wyłączonym gazie ciśnienie rośnie mu do 2,5 bara nawet (sic!). Wpadnie więc KME Gold i ponownie, tym razem już samodzielnie sobie wystroję auto.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.