 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: londolut 09-07-2013, 08:37 |
Problem ze strojeniem instalacji LPG w O1T |
Autor |
Wiadomość |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-10-2013, 12:01
|
|
|
masz prawie dobre komponenty więc trzeba to tylko troszkę poprawić i będzie ok.
Reduktor: czemu kupiłeś AC w wersji 250 koni który jest dość nową konstrukcją i teoretycznie obsługuje 250 koni zamiast kupić sprawdzone rozwiązanie 2xACR01? cenowo wyszło by podobnie, a masz 2 reduktory po 150 koni każdy. Wg mnie powinieneś dodać teraz drugi taki sam reduktor jak masz (+ elektrozawór) bo nawet jak teraz jest chwilę ok to za jakiś czas mogą być spadki ciśnienia na jednym.
wtryski: Hana 2000 niebieskie mają do 60 koni. masz 4 cylindry więc 4x60 koni daje 240 koni na seryjnym ciśnieniu. Zostaw je, bo są ok. H2100 mogą być za duże i będzie problem z niskimi obrotami bo będzie przelewać.
jak już ktoś napisał, sterownik to tylko sterownik, a akurat STAG jest bardzo dobry i jak ktoś ma pojęcie to daje dużo opcji regulacji. Jeśli któryś gazownik mówi że przez STAG jakiś silnik się uszkodził to trzeba zmienić takiego gazownika
Najlepiej poszukaj na lpg-forum kogoś w Twojej okolicy kto będzie to umiał dobrze wyregulować.
Druga sprawa: do staga jeśli dobrze pamiętam dorzuca się też wężyk od turbo żeby stag wiedział że jest turbina i ile ładuje. Sprawdź czy to w ogóle masz i jeśli tak, to czy nie jest uszkodzony/za bardzo zagięty. a najlepiej to podłączyć się kompem i sprawdzić czy sterownik ma informacje o aktualnym doładowaniu (musi to mieć), bo wtedy powyżej iluś tam obrotów jest za uboga mieszanka i stąd CE. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 28-10-2013, 18:20
|
|
|
Problem się przeciąga... wszystko wskazuje na to, że tkwi w strojeniu auta... Gazownik obiecał mi strojenie z AFR na początku listopada.
Sam gazownik pierwszy raz spotkał się z autem, które koryguje sobie czasy wtrysku tylko do ciśnienia doładowania 0,5 bara(średnio około +8%), powyżej korekty wynoszą 0% oczywiście na Pb
CE już nie świeci, ale po przejechaniu kilkudziesięciu km na LPG auto przechodzi w tryb serwisowy dalej odcina boost zarówno na PB jak i na LPG. Setup zdaje się być w porządku, ani wtryskiwacze nie za duże (H2000 pętliły się), reduktor sobie radzi dobrze i nie ma spektakularnych spadków ciśnienia... A czujnik ciśnienia w dolocie jest zainstalowany, bo pokazuje je na ekranie kompa podczas strojenia.
Na lubelszczyźnie mało jest gazowników, którzy przechodzili przeboje z tym autem, jeśli w ogóle ktoś przechodził. Byłem u kilku i większość z nich nie chce podjąć się roboty, bo "to świeża instalacja i niech ten kto zakładał się męczy". Warsztat, w którym montowałem instalację jest renomowanym, dealer Mitsu u nich zakłada instalacje do nowych aut spod znaku trzech diamentów, jest też autoryzowanym serwisem STAG'a...
Nie wiem, może to kwestia samego sterownika (QBox) i powinien być wpięty w OBD (Stag4 preminum)... trudno powiedzieć...
Czy ktoś z użytkowników może podzielić się informacją ile u niego wynoszą korekty (krótko- i długoterminowa)? |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
mitka
Nowy Forumowicz

Auto: rower
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2011 Posty: 11 Skąd: Południe
|
Wysłany: 13-11-2013, 22:33
|
|
|
Jak takie jaja były to mogłeś pojechać tutaj oni różne egzotyki stroją. Nawet diesla w razie czego. Tłumaczenie tego gaziarza że instalacja nowa to też dobre sobie. Zrób wycieczkę na zachód a szamanów olej ciepłym moczem. |
|
|
|
 |
lolo.lolo
Forumowicz O1T rodzinny :-)))

Auto: O1T '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 289 Skąd: dokąd
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 31-03-2014, 18:50
|
|
|
Jeśli na benzynie jest ok, to albo wina źle dobranych gratów albo niepoprawna regulacja.
A co do początku Twojej wypowiedzi, to z reduktorami ACR01 czy czerwonymi czy czarnymi czasem są problemy z wydajnością, podobno były jakieś felerne serie i nawet na takie reduktory serwis nie pomaga. Lepiej założyć KME Golda lub Reduktor Romano. A czy to będzie sterownik Stag czy Agis czy praktycznie każdy inny to w wielu autach nie ma większego znaczenia. Jeśli instalacja będzie dobrze założona i ustawiona, to wszystko powinno być OK. Oczywiście są wyjątki jak sterownik Stag 4 Eco który nie ma korekt po temperaturze i przez to w niektórych bardziej wymagających autach są problemy z przełączaniem na gaz ustawionym na niższą temperaturę. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 31-03-2014, 21:19
|
|
|
Problem cały czas istnieje. Fakt, Reduktor będzie wymieniony na nowy, tym razem zainwestuję w KME gold, ale to za jakiś czas, muszę wyeliminować pozostałe podzespoły. Robię test czy aby któryś z wtryskiwaczy nie szwankuje. Póki co auto jeździło na dwóch pierwszych wtryskach na LPG, dwa pozostałe pracowały na Pb i wszystko było bardzo dobrze. Dzisiaj zaczynam test pozostałych dwóch wtryskiwaczy. Zobaczymy co z tego wyjdzie. |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 31-03-2014, 22:28
|
|
|
W@sio napisał/a: | dalej odcina boost zarówno na PB jak i na LPG |
Skoro odcina na PB to może problem leży nie po stronie sterowania gazu tylko PB. Może jakieś podciśnienia nie są podpięte. Może gaziarz coś porozcinał albo wpiął się nie tam gdzie trzeba. Sterowaniem gazu zajmuje się komp benzynowy, komp gazowy przelicza, czasy wtrysków zgodnie z mapami i podaje sygnał, wtedy gdy komp benzynowy na to wskazuje, więc skoro na PB nie chodzi to na gazie raczej też nie będzie.
Druga sprawa, sprawdź też czy wyjście z wielozaworu masz na fi 8 i wejście do reduktora też. Mój brat ma Saaba 2.0 turbo i też reduktor (tomasetto artic teoretycznie do 200KM) nie dawał rady, przy przyspieszaniu przełączal na benzyne. Po konsultacjach ze znajomym gaziarzem, okazało się że właśnie na wyjściu z wielozaworu robi się korek, (wielozawór wyjście fi 6, reszta faro fi 8 ) brat zmienił najpierw wielozawór z wyjściem na fi 8 i od razu było lepiej, na drugi dzień reduktor na KME Silver, też się poprawiło, na trzeci dzień wystroili to wszystko z kumplem i auto lata jak złoto. Kompa ma Staga 4, przy strojeniu okazało się że wtryskiwacze przy konkretnym butowaniu robią zapętlenia, więc może kiedyś wylecą. Jak na razie jest ok, brat go strasznie nie butuje. Tak więc ważny jest reduktor, i to co do reduktora, nie tylko rura faro, ale i wielozawór. Silnik turbo potrzebuje w momencie przyspieszania zapasu gazu i jak reduktor nie wydoli termicznie to też lipa. A co do kompa, gadałem z tym naszym znajomym i mówił że niektóre kompy lepiej się nadają do jednych aut niż inne, choć teoretycznie powinny ogarniać temat. A co do Staga to ogólnie bardzo dobry komp.
A co do gratów ze Saaba, wielozawór i reduktor wylądowały w Subarce mojej żony, i działają bez zarzutów, a kompa akurat założyłem KME Nevo |
_________________ Toyota odeszła
Jest Imprezka
Galant zgnił
Przygarnąłem BMW
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10660 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 31-03-2014, 23:37
|
|
|
W@sio napisał/a: | Póki co auto jeździło na dwóch pierwszych wtryskach na LPG, dwa pozostałe pracowały na Pb i wszystko było bardzo dobrze. |
To ma sens teoria że nie wyrabia reduktor i daje mało zupy... bo miał 2x mniejsze obciążenie |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 01-04-2014, 00:38
|
|
|
kaczka81s napisał/a: |
Skoro odcina na PB to może problem leży nie po stronie sterowania gazu tylko PB. Może jakieś podciśnienia nie są podpięte. Może gaziarz coś porozcinał albo wpiął się nie tam gdzie trzeba. |
Źle zrozumiałeś, Jeśli po resecie auto jeździ tylko na PB wszystko jest w najlepszym porządku, dla pewności robiłem test i przejeździłem 50l benzyny i wszystko było tip top, pompował 1,1 bara i zapitalał jak trzeba, ale przełączeniu na LPG po przejechaniu 50km złapie jakiś rodzaj błędu bez świecenia CE i przechodzi w tryb serwisowy - odcina boost i opóźnia zapłon. Jak już złapie ten błąd to zarówno na LPG jak i na PB jeździ zamulony.
Sprawdzę też połączenie między wielozaworem a reduktorem, ale wydaje mi się, że wszędzie dał fi8
Marcino napisał/a: | To ma sens teoria że nie wyrabia reduktor i daje mało zupy... bo miał 2x mniejsze obciążenie |
Dla pewności zamieniłem kolejność wtryskiwaczy LPG I, II, III, IV na odwrotną. Pojeżdżę tak, żeby sprawdzić czy III i IV pracują jak należy (Stag może pracować jako dwucylindrowa maszyna obsługując jedynie pierwszy i drugi gar)
Jeśli wszystko będzie w porządku to w środę jadę do gaziarza żeby za dopłatą wrzucił mi KME Gold |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 01-04-2014, 22:47
|
|
|
Marcino napisał/a: | To ma sens teoria że nie wyrabia reduktor i daje mało zupy... bo miał 2x mniejsze obciążenie |
To jest całkiem możliwe.
Nie wiem czy da rady ustawić np: 1 i 3 albo 1 i 4 i wtedy pojeździć. Choć to chyba nie ma jakiegoś większego znaczenia. Albo zapiąć 3 wtryski LPG i 1 PB i co wtedy się dzieje.
Nie wiem jak jest w Stagu, ale w KME jest kilka opcji do odhaczenia w programie, m in. TURBO może masz coś nie zaznaczone i w daje, albo któryś podzespół inny zaznaczony.
A z tym błędem jak piszesz, to wydaje mi się że coś nie wydala, któryś komp głupieje i przechodzi wtedy w serwisówkę. Albo masz coś padnięte i na PB tego nie wykrywa, a na gazie wychodzi
A jakie masz cewki zapłonowe? Pojedyncze na każdej świecy, czy jedną na cztery? |
_________________ Toyota odeszła
Jest Imprezka
Galant zgnił
Przygarnąłem BMW
 |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 02-04-2014, 01:05
|
|
|
Wszystko co potrzeba jest włączone lub wyłączone. Da się sprawdzić pojedyncze wtryskiwacze, ale musiałbym jeździć z włączonym laptopem podpiętym do staga.
Układ zapłonowy jest taki jak w EVO, dwie cewki - jedna zasila 1 i 4 gar, druga pozostałe. przy czym siedzą na 2 i 4 garze. Cewki mam nowe, świece prawie nowe (przelatane jakieś 20 tys km), szczelina zmniejszona do 0,9 mm.
Może być tak, że coś się dzieje ze czujnikiem spalania stukowego i odczytuje to jako nieprawidłową mieszankę (ale to by prawdopodobnie wychodziło na AFR i lambdach, a te są wzorowe na LPG i na PB) lub jeśli jest podobnie do tego co się dzieje na kiepskim paliwie w silnikach GDI - odczytuje za niską lub za wysoką oktanowość paliwa przez co opóźnia zapłon i kastruje boost. |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 03-04-2014, 22:46
|
|
|
W@sio napisał/a: | musiałbym jeździć z włączonym laptopem podpiętym do staga.
|
Może jest to jakieś rozwiązanie, może program coś pokaże.
W@sio napisał/a: | Może być tak, że coś się dzieje ze czujnikiem spalania stukowego |
Ale to na PB też by wariował, chyba.
Może trzeba go podpiąć pod OBD czy jakichś błędów nie ma, no i spróbuj z lapkiem pojeździć, pocisnąć trochę, może wtedy coś się znajdzie.
A co do cewek, kumpel miał w fordzie walniętą i na PB chodziło, a na LPG coś fixowało i cuda się działy, aż na bungee trzeba go było do gaziarzy zaciągnąć. Ale skoro masz nowe to raczej nie to. |
_________________ Toyota odeszła
Jest Imprezka
Galant zgnił
Przygarnąłem BMW
 |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 04-04-2014, 10:11
|
|
|
Sęk w tym, że OBD nie pokazuje żadnych błędów. Muszę się teraz do gazownika wybrać, żeby zrobić porównanie co się dzieje z przyspieszeniem zapłony gdy auto jeździ na Pb i na LPG.
Co ciekawe, Założyłem nowe przewody zapłonowe NGK i... przerywa zapłon nawet na benzynie i to tak drastycznie, że aż autem szarpie i nawet OBD wyrzuciło błąd sporadycznego wypadania zapłonów.
Mam nadzieję, że problem się rozwiąże niebawem, bo już prawie rok z nim walczę |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10660 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 05-04-2014, 00:21
|
|
|
W@sio napisał/a: | Mam nadzieję, że problem się rozwiąże niebawem, bo już prawie rok z nim walczę |
Długo troszk:)
Powodzeinia bo mam ochote na O1 turbo+lpg wiec śledzę rozwiazanie:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 09-04-2014, 13:22
|
|
|
Gazownik pożyczył mi podłączenie do Staga pod lapka przez BT. Jeżdżę póki co z ustawieniem: 1,2,4 gar pracują na LPG, 3 na Pb - ma to na celu przetestowanie czy przewód zapłonowy jest zużyty i jest źródłem gubiącego się zapłonu. Zrobiłem tak już 50km i póki co jest wszystko ok, dobiję do 100, i jeśli auto nie przejdzie w tryb serwisowy odpowiedź będzie jednoznaczna - przewód zapłonowy do wymiany. Na wszelki wypadek zamówiłem już przewody z Blueprinta (wcześniej kupiłem NGK dedykowane do EVO 7-9, na nich auto przerywało i szarpało nawet na benzynie, więc jest z nimi coś nie tak - sprawdziłem i okazało się, że fajka jest krótsza o prawie centymetr - jest to dziwne bo katalog właśnie te przewody podaje do O1T). Pod koniec tygodnia powinienem już wszystko wiedzieć.
Pozostanie jeszcze reduktor do wymiany, bo szafuje ciśnieniem jak może, miesiąc temu ustawione miał 1,3 bara, przedwczoraj miał 0,9. Na wyłączonym gazie ciśnienie rośnie mu do 2,5 bara nawet (sic!). Wpadnie więc KME Gold i ponownie, tym razem już samodzielnie sobie wystroję auto. |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
|
|