Przesunięty przez: zbyszekm2 22-04-2014, 13:07 |
[Pinin] Auto na podnośniku, skrzynia na 2H a przedni wał się |
Autor |
Wiadomość |
shagger
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin GDI 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2014 Posty: 41 Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-04-2014, 09:19 [Pinin] Auto na podnośniku, skrzynia na 2H a przedni wał się
|
|
|
Witam!
Nie wiem czy tak powinno być ale chyba mam coś nie tak . Mianowicie migają mi kontrolki przedniego napędu(przód ciągnie normalnie tak jak powinien). Ale po wjeździe na podnośnik (skrzynia ustawiona na 2H) czyli na tył, i kręceniu przednimi kołami zauważyłem, że przedni wał się kręci. Nie wiem czy czasem nie jest oznaką tego że coś jest nie tak. moim zdaniem w skrzyni SS przełączeniu wajchy na 2H i kręceniu przednimi kołami przedni wał powinien być nieruchomo.
Jak ktoś coś podejrzewa proszę pisać
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 04-04-2014, 11:37
|
|
|
Migają ci przednie koła bo czujnik nie zamyka obwodu w przednim moście. Albo coś z przewodami przy czujniku albo czujnik. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
shagger
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin GDI 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2014 Posty: 41 Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-04-2014, 20:16
|
|
|
OK. A co z przednim wałem ? Czy nie powinien być nieruchomo gdy skrzynia jest na 2h i kręcę przednimi kołami? Wydaje mi się że napęd powinien być "rozpięty" gdzieś po drodze do wału żeby niepotrzebnie nie kręcić wałem i nie stwarzać oporu |
|
|
|
 |
cezare
Forumowicz
Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: kraków
|
Wysłany: 17-04-2014, 11:22
|
|
|
uwaga bo mogę palnać bzdure.. nie jestem mechanikiem stąd boli brak nazywania części / zjawisk etc.
u nas w Pininie za 2H opodpowiada jakaś pompa ciśnieniowa - i jak ciśnienie jest = to masz możliwość 2H .. a jak go niema ( jakby zmarła ) wtedy zawsze będzie na 4 łapy ... = w sumie na logikę lepsze to niż odwrotnie.
Jak kontrolka mruga = proces zapinania / rozpinania "in progress" i czasem trzeba wręcz ruszyć by się zapięło do końca. ( u mnie tak mam )
czyli na logikę jak wsadzisz 2H i na wyłączonym silniku jesteś na podnośniku - to masz 4h |
_________________ NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-04-2014, 20:47
|
|
|
Normalnie przedni wał jest spięty w przednim dyfrze. Jeśli odpalisz silnik (podasz podciśnienie), to przy 2H siłownik odłączy przedni wał w dyfrze. Jeśli nie odłącza coś nie tak z układem podciśnieniowym odpowiedzialnym za odłączanie wału.
Czy przednie kontrolki przednich kół migają Ci cały czas ? |
|
|
|
 |
shagger
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin GDI 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2014 Posty: 41 Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-04-2014, 12:00
|
|
|
Przednie kontrolki mrugają gdy przełączę wajchę na 4h (mrugają wtedy cały czas). Na 2h świecą się tylne (światłem ciągłym) |
|
|
|
 |
techsm
Forumowicz
Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 115 Skąd: Łodź
|
Wysłany: 22-04-2014, 22:16
|
|
|
Działanie siłownika podciśnieniowego w przednim dyfrze sprawdzone ?
Czujnik w przednim dyfrze sprawdzony ? |
|
|
|
 |
cezare
Forumowicz
Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: kraków
|
Wysłany: 23-04-2014, 13:06
|
|
|
a znów zapodam bzdurę... możecie wyśmiewać do woli ...
jak koledze ma się spiąć przód na 4H skoro mamy tu wiskozę.. i jak byk napisane o tej skrzyni że : "4H is a part-time four-wheel drive mode using a viscous coupling unit (VCU) and center differential to direct drive to the front wheels when the rear axle loses traction,"
czyli dopiero jak sobie zapoda 4hlc to coś tam na podnośniku poczuje. - dobrze to rozumiem ?
czy powinno jednak mu spiąć przy próbie obracania przednim kołem ( symulator uślizgu ? ) żeby wiskoza zadziałała ? |
_________________ NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 |
|
|
|
 |
sq9mcs
Forumowicz
Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-04-2014, 13:20
|
|
|
Gdzieś to wynalazł?
Po włączeniu 4H przedni mechanizm sprzęga przód z całą reszta i już poczuje tarcie.
Skrzynia SS4i w Pininie nie posiada trybu Auto o którym napisałeś.
Wał przedni kręci się cały czas. Dopiero po przełączeniu na 4H, podciśnienie dołącza mechanizm wolnego koła sprzęgając przednią oś z całą resztą. Jak ma za słabe podciśnienie albo pozamieniane wężyki to nigdy nie zasprzęgli przedniej osi.
Samochód trzeba podnieść, posadzić kogoś za kierownicą i sprawdzić jak reaguje mechanizm "wolnego koła" w przednim moście. Widać gołym okiem jak pompka przesuwa trzpień. |
|
|
|
 |
techsm
Forumowicz
Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 115 Skąd: Łodź
|
Wysłany: 23-04-2014, 23:17
|
|
|
Cytat: | Wał przedni kręci się cały czas. Dopiero po przełączeniu na 4H, podciśnienie dołącza mechanizm wolnego koła sprzęgając przednią oś z całą resztą. Jak ma za słabe podciśnienie albo pozamieniane wężyki to nigdy nie zasprzęgli przedniej osi. |
Wał przedni nie kręci się cały czas. Wał przedni jest dołączany w skrzyni rozdzielczej na 4H
Podciśnieniowy siłownik nic nie sprzęga. A wysprzęga w położeniu 2H. Uszkodzone podciśnienie spowoduje stałe zapięcie wału z przodu. |
|
|
|
 |
cezare
Forumowicz
Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: kraków
|
Wysłany: 24-04-2014, 07:52
|
|
|
sq9mcs napisał/a: | Gdzieś to wynalazł?
. |
tutaj : http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Select
i super select mają GDI 1,8 2,0 - skoro kolega ma 2h = ma super selecta własnie .. gadałem też trochę z mechanikami .. kazali mi latać na razie z napędem tylko 2h bo mam z przodu koszmarnie zjechane opony.. usłyszałem że przy 4h mogę mieć problemy z wiskozą.. może wyczuć róznice między przodem i tyłem i zapinać przód... problem maksymalnie dobrze znany z Subaru - tam też ponoc jest to ważne ...
ale mówię - pogadajmy o sieciach komputerowych czy o systemach monitoringu video IP to tu się znam i będę mówił "na pewno" .. a w mechanice jestem cieniuteńki .. i wiem ile przeczytam, a że ludzie piszą wszystko ... no to moja "niewiedza" jest koszmarnie nie poukładana .. |
_________________ NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 |
|
|
|
 |
sq9mcs
Forumowicz
Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-04-2014, 08:57
|
|
|
techsm napisał/a: | Cytat: | Wał przedni kręci się cały czas. Dopiero po przełączeniu na 4H, podciśnienie dołącza mechanizm wolnego koła sprzęgając przednią oś z całą resztą. Jak ma za słabe podciśnienie albo pozamieniane wężyki to nigdy nie zasprzęgli przedniej osi. |
Wał przedni nie kręci się cały czas. Wał przedni jest dołączany w skrzyni rozdzielczej na 4H
Podciśnieniowy siłownik nic nie sprzęga. A wysprzęga w położeniu 2H. Uszkodzone podciśnienie spowoduje stałe zapięcie wału z przodu. |
Skrzynia SS4 z Pajero to nie SS4i z Pinina. Wał przedni kręci się cały czas bez względu na to czy zapięte jest 4H czy 2H. Rozłączenie przewodów podciśnieniowych powoduje że przedni most nie jest sprzęgany z resztą.
Sprawdziłem to na swoim Pininie.
Cytat: |
PostWysłany: Dzisiaj 7:52 Temat postu:
sq9mcs napisał/a:
Gdzieś to wynalazł?
.
tutaj : http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Select
i super select mają GDI 1,8 2,0 - skoro kolega ma 2h = ma super selecta własnie .. gadałem też trochę z mechanikami .. kazali mi latać na razie z napędem tylko 2h bo mam z przodu koszmarnie zjechane opony.. usłyszałem że przy 4h mogę mieć problemy z wiskozą.. może wyczuć róznice między przodem i tyłem i zapinać przód... problem maksymalnie dobrze znany z Subaru - tam też ponoc jest to ważne ...
ale mówię - pogadajmy o sieciach komputerowych czy o systemach monitoringu video IP to tu się znam i będę mówił "na pewno" .. a w mechanice jestem cieniuteńki .. i wiem ile przeczytam, a że ludzie piszą wszystko ... no to moja "niewiedza" jest koszmarnie nie poukładana .. |
Po przełączeniu na 4H przeniesienie napędu jest w proporcja 46 przód / 60 tył (o ile dobrze pamiętam). Po przełączeniu na 4HLc wiskoza utrzymuje 50/50. Wiskoza nie pracuje tu jako detekcja uślizgu.
Bez względu na to czy masz 2H czy dołączony przód nie wolno jeździć na oponach o różnych średnicach bo cierpi na tym skrzynia rozdzielcza. |
|
|
|
 |
cezare
Forumowicz
Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: kraków
|
Wysłany: 24-04-2014, 10:34
|
|
|
sq9mcs napisał/a: |
Skrzynia SS4 z Pajero to nie SS4i z Pinina. |
no jak nie jak tak : http://www.awdwiki.com/en/super+select/
ale i potwierdziło się to co pisałeś ... "4H mode - Permanent all wheel drive, 33%/67% torque distribution front/rear in normal conditions, up to 100% to either axle if slippage occurs"
tu jest fajny test : http://www.pajerio.com/fo...l-lights-switch
a FORDEM - to gość, który o Pajero IO / Pinin na prawdę wie prawie wszystko - "prze dzik na płaskie dachy"
With regard your question - assuming that your super select 4WD system has not been tampered with - if the front wheel indicator lights work as expected - stay off when the engine is running and the vehicle in 2H, and turn on when it's in 4H, 4HLc or 4LLC (again with the engine running), then I would say when the lights are off, you're in 2WD.
If you feel the need to confirm this, there are a number of tests you can carry out.
The 4WD is made up of two main parts, the transfer case and the front axle, which contains a freewheel mechanism - technically - 2WD just means there is no power transmission from the transfer case to the front axle, however, Mitsubishi built a freewheel mechanism into the axle to further reduce wear & fuel consumption, so that needs to be tested also.
To have 4WD both transfer case and front axle mechanisms MUST engage, and although disengaging either one will prevent 4WD from being used, ideally 2WD should have both disconnected.
First test will test the transfer case - jack the front of the car up and place on stands so the front wheels are clear of the ground - rear wheels blocked, engine off, transmission in park or neutral, hand brake up, transfer case in 2H - slide under the car, grab the front drive shaft (from transfer case to front axle) and try to turn it - it should turn - put the transfer case in 4H and try turning the drive shaft again, this time it should not turn - please note - it may turn and then lock - that's normal, it depends on where the splines in the transfer case selector hub are when the lever is shifted.
Next - start the engine - engine vacuum is required to operate the front axle freewheel mechanism - since the transfer case is in 4H, the front wheel indicator lights will either be on or flashing - if they are flashing, rotate one front wheel by hand until the freewheel mechanism engages and the lights stay on - again this is normal, it depends on where the splines in the freewheel mechanism are when the actuator changes position - block one front wheel, or have some one hold it to prevent it from rotating and attempt to rotate the other wheel - it should not move. Now, select 2H, make sure the front wheel indicator lights go out, if necessary rotate a front wheel until the freewheel mechanism disengages, and with one front wheel blocked or held stationary, rotate the other one - it should turn now. |
_________________ NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 |
|
|
|
 |
sq9mcs
Forumowicz
Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-04-2014, 10:46
|
|
|
Przełożenia skrzyni rozdzielczej są identyczne we wszystkich SS4 ale konstrukcyjnie SS4i nie jest taka sama jak SS4.
Nie mniej jednak odbiegamy od tematu. Cezare przytoczył dobry test. Shagger musisz sprawdzić mechanizm wolnego koła jak zachowuje się w trakcie przełączania na 4H. Jeśli czujesz że przód dołącza się a kontrolki dalej mrugają to jest coś nie tak z czujnikiem. W Pininie to niestety reguła. |
|
|
|
 |
cezare
Forumowicz
Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: kraków
|
Wysłany: 24-04-2014, 11:27
|
|
|
też z Krakowa widzę - jaki kolor pinina ? mój ciemna zieleń 3D - auto żony - mało tego w krk.
sooorki za offtop.
tu foteczka .. : LINK |
_________________ NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 |
|
|
|
 |
|