[EA5A/W 2.5] Podbijanie obrotów podczas zmiany biegu na zimn |
Autor |
Wiadomość |
budzik199000
Forumowicz
Auto: Galant kombi 99r 2.5 v6 163km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 33 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 06-04-2014, 18:52 [EA5A/W 2.5] Podbijanie obrotów podczas zmiany biegu na zimn
|
|
|
Witam. Otóż mój problem jest taki że podczas jazdy na zimnym silniku podbija mi obroty gdy zmieniam bieg tak do 2000- 2800 obr i wydaje mi się że raczej tak nie powinno być a na pewno jest to bardzo wkurzające. Po odpaleniu zimnego silnika podbije mi obroty do 2 tys a później ładnie spadnie do 1500 ale gdy zacznę jechać to dzieje się tak jak napisałem wyżej. Przepustnice i kolektor porządnie wyczyściłem i później nauka obrotów ale dalej to samo. Dodam że jak się już silnik zagrzeje to jest już wszystko ok. Może ktoś z Was tak miał i wie co jest tego przyczyną? Proszę o pomoc. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-04-2014, 21:03
|
|
|
budzik199000, to normalne, że na zimno trzyma "na ssaniu" Wszystko w porządku
Pozdrawiam Podkarpacie |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-04-2014, 23:16
|
|
|
No nie mogę potwierdzić, że to normalne, bo przez 6 lat tego nie miałem.
Kilka miesięcy temu ten sam objaw mi się pojawił.
Tez nie wiem jeszcze o co kamą, muszę porządnie zresetować i "nauczyć" od nowa wolnych obrotów, gdzieś na forum wyczytałem, że może pomóc. |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
budzik199000
Forumowicz
Auto: Galant kombi 99r 2.5 v6 163km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 33 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 07-04-2014, 21:28
|
|
|
no niestety ja u siebie wyczyściłem kolektor i przepustnice i nauczyłem od początku wolnych obrotów i niestety nic nie pomogło. nie wiem może jakiś czujnik wysiadł czy coś takiego, nie mam pomysłu... |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 07-04-2014, 21:56
|
|
|
Może być to wina wadliwego czujnika temperatury silnika, tego co daje sygnał do ECU |
|
|
|
 |
budzik199000
Forumowicz
Auto: Galant kombi 99r 2.5 v6 163km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 33 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 07-04-2014, 22:05
|
|
|
Przeszło mi przez myśl... a może ktoś już to sprawdzał??? a czy ten czujnik można sprawdzić czy jest uszkodzony??? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 07-04-2014, 23:32
|
|
|
Możesz zmierzyć rezystancję czujnika temperatury płynu (dwu pinowy) przy różnych temperaturach.
Najlepiej zanurzyć czujnik w naczyniu z wodą o znanej temperaturze.
Przy dobrym czujniku omomierz powinien pokazać:
2,1 - 2,7kΩ przy 20°C.
0,26 - 0,36kΩ przy 80°C. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
budzik199000
Forumowicz
Auto: Galant kombi 99r 2.5 v6 163km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 33 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 08-04-2014, 22:09
|
|
|
dobra sprawdzę w wolnej chwili. a gdyby to ten czujnik temp był walnięty to po zagrzaniu silnika miałby prawo pracować normalnie tzn nie ma żadnych skoków obrotów bo gdy sie silnik już zagrzeje to wszystko jest ok. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 09-04-2014, 08:50
|
|
|
A może na zimnym zacina się przepustnica, albo ciężko chodzi linka od gazu, i nie wraca wszytko jak trzeba. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
budzik199000
Forumowicz
Auto: Galant kombi 99r 2.5 v6 163km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 33 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 09-04-2014, 17:35
|
|
|
przepustnica i linka na pewno jest ok
[ Dodano: 11-04-2014, 23:26 ]
???może ktoś już rozwiązał taki problem??? pomóżcie |
|
|
|
 |
Kell
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 '97 EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 6 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 27-01-2015, 22:24
|
|
|
Podbijam. Udało się Wam rozwiązać problem? |
|
|
|
 |
dmi
Mitsumaniak

Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 475 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27-01-2015, 22:54
|
|
|
jeśli wymiana czujników nie pomogła to sugerowałbym wymianę ecu, o ile tego jeszcze nie zrobiliście... |
|
|
|
 |
|