Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Dziwne problemy
Autor Wiadomość
hantom 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 08-04-2014, 23:15   [Cari 1.8 GDI] Dziwne problemy

Witam, dzisiaj w końcu odebrałem samochód od mechanika po wymianie rorządu, pompy wody, uszczelek silnika, łożyska oporowego sprzęgła, oleju i filtrów.
Dziwne dźwięki się okazały przez skrzynie, coś z tamtymi łożyskami chyba jest coś nie tak.
Ale nie o to chodzi.

Po przejechaniu około 10km zapaliła mi się kontrolka "check engine", po powrocie do domu odłączyłem akumulator, nauczyłem samochód obrotów i "check engine" się nie paliło, po 23.5km znowu się zapaliła.
Dzisiaj byłem u poprzedniego właściciela po opony, nic mu nie mówiąc o mojej sytacji powiedział mi że "check engine" się tutaj może zapalać bez powodu, że niby od nowości tak ma i w serwisie mu mówili żeby z tym jezdził bo nic się nie dzieje, bez powodu może też zgasnąć. Samochód w jego rodzinie jest od 14lat i mówił że się tak u nich robiło. Nie wiem co o tym myśleć.

Druga sprawa to przy prędkości około 60-70km/h na 4 biegu trzymając stałe obroty samochód tak jakby minimalnie "żabkuje",na każdym biegu w sumie tak jest.

Trzecia sprawa, komputer pokazuję spalanie około 8.5l a w rzeczywistości mam wrażenie że więcej spala... na odcinku około 65km zeszło mi paliwa ze wskaźnika +/- tyle co zaznaczylem na zdjęciu https://www.dropbox.com/s/x6mtx530evpbksx/lolz.jpg (dosyć słabo widać)
Przed tymi wymianami odnosiłem wrażenie że wolniej ta wskazówka schodzi...

Czwarta sprawa, słuchająć radia pojawiły się jakieś dziwnie cykliczne cykanie/pykanie w głośnikach, które nasila się czym wyższe obroty, sluchając z CD lub Pendrive już tego nie ma. Gdzie może leżeć problem?


Prosiłbym o pomoc bo już ogłupiałem i nie wiem co robić.
Znacie jakiś warsztat w okolicach Konstancina co by się tym dobrze zajął żeby było ok i żeby nie miał cen jak ASO?
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 08-04-2014, 23:26   

Kontrolka silnika nigdy się nie zapala bez przyczyny...
Trzeba sprawdzić jakie błędy ma ECU w pamięci. Nie widzę z którego roku jest Twój samochód. Przed bodaj 2001 rokiem kody błędów można "wymrugać". TU masz opis.
Warto również zapoznać się z TYM tematem.

Spalanie najlepiej sprawdzić tankując pod korek. Wskaźnik jest tylko wskaźnikiem opartym na pływaku i zważywszy na fakt, iż zbiornik ma nieregularne kształty nie jest idealnie dokładny.
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
hantom 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 08-04-2014, 23:30   

Rocznik to 2000
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 08-04-2014, 23:32   

Czyli według podanego przeze mnie tematu możesz samemu sprawdzić jakie masz błędy.
W tym samym temacie są też one poopisywane.
W GDI warto się zainteresować kablem do komputera koszt niewielki, a pożytek duży.
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
hantom 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 08-04-2014, 23:39   

Czy ten będzie ok? Jeśli tak to jutro zamawiam.
http://allegro.pl/vag-kkl...4131318383.html
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 08-04-2014, 23:45   

On jest na układzie CH340 a podobno są z nim jakieś komplikację. TU jest więcej o tym.
Ja posiadam na FTDI czyli np. TAKI .
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-04-2014, 07:28   

hantom napisał/a:
Czwarta sprawa, słuchająć radia pojawiły się jakieś dziwnie cykliczne cykanie/pykanie w głośnikach, które nasila się czym wyższe obroty, sluchając z CD lub Pendrive już tego nie ma. Gdzie może leżeć problem?
Zakłócenia z instalacji elektrycznej auta, trzeba filtroqwać zasilanie do radia, albo spróbować podmienić radio na inne i sprawdzić czy też będzie taki efeklt, gdyż może obecne radio masz pod tym kątem w slabej kondycji.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
hantom 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 11-04-2014, 17:39   

Byłem 9 kwietnia w warsztacie, podłączyli pod ECU błąd jaki wywaliło to P0304.
Sprawdzili i okazało się że niby cewka. Wyjął ją i ta "sprężynka" co styka się ze świecą jest cała czarna. Próbował ją jakoś oczyścić jakimś płynem i sprężonym powietrzem ale nie wiem czy się udało. Zamienli miejscami cewki 2 i 4 cylindra.
Możliwe że samochód jeździ momentami na 3 gary? Może wyjaśniało to by też przy stałych obrotach lekkie szarpanie samochodem i trochę zwiększone spalanie?
Jeszcze dopiszę że przed wymianą uszczelek głowicy świece były całe zalane olejem i fajki cewek do połowy wysokości.


Dzisiaj chciałem kupić świece do Carismy ale nie mieli, powiedzieli że można próbować wsadzić (bo gwintem bez problemu będzie pasowało, tyle że mniej wytrzymałe niby) NGK BCP6E z racji tego że tanie jak barszcz w porównaniu do oryginału kupiłem, ale boję się je wsadzić bo nie wiem jak samochód zareaguje na nie? Co o tym sądzicie?
Przy okazji wracając do domu zapaliło mi się "CE", no to na warsztat i błąd P0300.
Dali mi 3 powody dla którego może ten błąd wyrzucać:
1. Świecie
2. Cekwi
3. Kompresja może być jakaś tam (nie pamietam co mówił dokładnie).
Potem skasowali błąd i powiedzieli żebym pojezdził i poczekał az znowu CE sie zasiweci i moze pokaże na którym cylindrze są problemy.

Prosiłbym o poradę co z tymi faktami zrobić.
Pozdrawiam
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-2014, 22:26   

Tutaj tylko świece platynowe.

Zajrzyj do tematu polecanych w Mazowieckim.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
hantom 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 11-04-2014, 22:49   

A można te świece wsadzić tylko w celu sprawdzenia czy to może być wina tych starych? Czy całkowicie wszytko poza platynkami jest skreślone nawet chwilowo?
Potem z porotem wsadzić te platynki.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 12-04-2014, 00:36   

tylko platynowe! szkoda kasy na inne poza tym ten silnik ma inny rygor pracy temperatury są wyższe i może sie porcelanka od zwykłych świec ukruszyć tego chyba byś nie chciał, wymień i zamów takie jakie powinny być w twoim samochodzie, jak masz wersje po litftową już nie wymrugasz błędów i jedyne co zrobisz spalisz sobie bezpiecznik kup kabel i ściągnij evo scan-a będziesz coś więcej wiedział bo teraz to wróżenie z fusów obstawiałbym wypadanie zapłonów na którymś z cylindrów prawdopodobnie którąś cewkę masz do wymiany a to cykanie które w radiu słyszysz to nic innego jak nasilające się wraz ze zwiększaniem obrotów przebicia z cewki na masę pojazdu, słaby filtr powoduje że je słyszysz, ale jest tego pozytywny aspekt dzięki radiu możesz namierzyć która to cewka powoduje ;) jest jeszcze jeden sposób jedziesz w ciemne jak :butthead: miejsce parking w lesie gasisz światła wszystko żeby ciemno było i zaglądasz po ciemku pod maskę i patrzysz kolejno na cewki czy nie ma iskier
 
 
hantom 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 12-04-2014, 01:13   

rasiak1980 napisał/a:
tylko platynowe! szkoda kasy na inne poza tym ten silnik ma inny rygor pracy temperatury są wyższe i może sie porcelanka od zwykłych świec ukruszyć tego chyba byś nie chciał, wymień i zamów takie jakie powinny być w twoim samochodzie, jak masz wersje po litftową już nie wymrugasz błędów i jedyne co zrobisz spalisz sobie bezpiecznik kup kabel i ściągnij evo scan-a będziesz coś więcej wiedział bo teraz to wróżenie z fusów obstawiałbym wypadanie zapłonów na którymś z cylindrów prawdopodobnie którąś cewkę masz do wymiany a to cykanie które w radiu słyszysz to nic innego jak nasilające się wraz ze zwiększaniem obrotów przebicia z cewki na masę pojazdu, słaby filtr powoduje że je słyszysz, ale jest tego pozytywny aspekt dzięki radiu możesz namierzyć która to cewka powoduje ;) jest jeszcze jeden sposób jedziesz w ciemne jak :butthead: miejsce parking w lesie gasisz światła wszystko żeby ciemno było i zaglądasz po ciemku pod maskę i patrzysz kolejno na cewki czy nie ma iskier


Dzięki wielkie za odpowiedź, kabelek już mam taki http://allegro.pl/vag-kkl...4120279383.html tylko nie wiem czy mam go jakoś mostkować czy nie bo nie doczytałem do konca tematu na ten temat, Evoscana też już mam.
A z tym określeniem, która cewka jest walnięta przez radio to mam odłączać i sprawdzać po odlączeniu której te dźwięki ustąpiły?
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 14-04-2014, 00:49   

nie gwarantuje że to będzie działać ale spróbuj tak jak napisałeś, poza tym może to być również przebicie z wtrysków bo tam masz równierz WN albo z modułu sterowania wtryskami ale raczej będą to cewki
 
 
hantom 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 14-04-2014, 21:04   

A świecie mogą mieć coś wspólnego? Po zamianie cewek miejscami znowu wszyło P0304.
I jeszcze jeden chyba istotny fakt, na zimnym silniku nie mam tych problemów.
Dopiero na ciepłym silniku te takie "szarpanie" przy stałych obrotach się pojawia i przebica do radia.
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 14-04-2014, 23:07   

zobacz czy fajka od cewki nie jest pęknięta może cewka robi przebicie i przez to jest szarpanie
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.