Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia automatyczna V6 swap
Autor Wiadomość
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 18-03-2014, 08:59   

w którym modelu? Krzyzak znowu pudło......


perkuss- bedzie ok
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-03-2014, 11:50   

fiole1 napisał/a:
w którym modelu?
zajrzyj do manuala - jest czarno na bialym opisane
 
 
perkuss 
Nowy Forumowicz
perkuss

Auto: Galant 2,5 V6``
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 23
Skąd: Łapy
Wysłany: 18-03-2014, 15:11   

Wiec tak... skrzynia siedzi, TIPTRONIC DZIAŁA, więc obalamy mit o wewnetrznych sterownikach dla niekumatych ;) tylna i boczna poduszka nie pasuje ni chuchu więc bez migomatu i tiga nie podchodz. Wyszedl natomiast maly problem.. tzn czy maly to sie okaze: brak 1 biegu ;o tzn wejdzie i przy delikatnym dodaniu gazu jest ale wyskoczy przy 2 tys obr i nie wraca zanim nie przewachluje na N i znow na D. Oleju weszło 9 litrow i jest stan wiec powinno byc ok, moze gdzies cos w kanale stoi, moze sie rozrusza, moze i nie. MOze ktos ma jakis pomysl? reszta biegow działa ok, nie szarpie itd. zrobilem z 10km i nie ustapilo.. hmmm :>


Edit: Wulgaryzm wykropkowany, nadal jest wulgaryzmem.

[ Dodano: 18-03-2014, 15:16 ]
gdzies kiedys mialem schemat co zapiete na jakim biegu ale nie moge tego znalezc, moze ktos ma w swoich tajnych folderach i podrzuci ?

[ Dodano: 18-03-2014, 15:23 ]
Krzyzak, http://allegro.pl/mitsubi...3987564327.html
Ostatnio zmieniony przez mkm 18-03-2014, 15:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 18-03-2014, 16:00   

pozycjoner masz dobrze ustawiony?? moze jak ci szarpie silnikiem to się przełącza?


Krzyzak, szukałem na szybko i nie widziałem aby było tak jak piszesz, będę miał chwile to zagłębię się..



pozdr
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 18-03-2014, 16:22   

perkuss, adaptujesz skrzynię z Cari czy z Galanta przedliftowego?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
perkuss 
Nowy Forumowicz
perkuss

Auto: Galant 2,5 V6``
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 23
Skąd: Łapy
Wysłany: 18-03-2014, 16:52   

fiole1, potencjometr chyba dobrze, bo jak bieg wyskoczy to dalej pokazuje 1, chyba ze minimalnie sie ruszy i nie pokaze a przelaczy?...
Bartek, carisma GDI

[ Dodano: 18-03-2014, 17:18 ]
... nie rozumiem, na tiptronicu jest ta 1, na D nie ma jej a cala reszta ok. Na D wyrzuca przy 2 tys, a na tipie lata normalnie. O co cho ?..
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-03-2014, 21:54   

proszę:
 
 
perkuss 
Nowy Forumowicz
perkuss

Auto: Galant 2,5 V6``
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 23
Skąd: Łapy
Wysłany: 14-04-2014, 13:34   

Nikt nie pomoze ? :( dodam, ze po tym jak na D wyskakuje 1 zawsze przy 1800rpm pokazuje blad 41 czytany launchem czyli 1st not syncromesh ...
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 14-04-2014, 14:45   

perkuss, szukam info o różnych przełożeniach 1 biegu dla tipa z 6a13 i GDi 4g93.... bo tu może tkwić problem
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
perkuss 
Nowy Forumowicz
perkuss

Auto: Galant 2,5 V6``
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 23
Skąd: Łapy
Wysłany: 14-04-2014, 16:20   

na moje oko to ktorys z trzech czujnikow polozenia w tej skrzyni liczy dobrze ale inaczej niz na poprzedniej skrzyni, sterownik wie jaka wartosc powinna byc i dlatego wylacza zawor 1biegu. Wystarczy ze ktorys kosz ma roznice 1 zeba i tak bedzie.. chyba teoria wydaje sie mozliwa bo ten bieg na postoju jest, dopiero jak kola rusza nawet troche to wyskakuje blad. W parametrach jest kilka predkosci i widac ze jedna gdy jest zapiety bieg to ok 200rpm a gdy wyrzuci spada do zera, niestety to tylko launch i nie wiem jakie wartosci powinny byc.. zero wiedzy na ten temat. czujniki w obu skrzyniach sa identyczne. Potencjometr tez, slimak predkosciomierza tez, glowna kosc na skrzyni to tylko elektrozawory i czujnik polozenia czegos tam. wiec musi byc roznica w wielkosci/ ilosci zebow ktoregos kosza..

[ Dodano: 14-04-2014, 16:23 ]
co najciekawsze zaden automaciarz z bialegostoku tez nie wie jak mi pomoc.. diagnoza: zla skrzynia.. ale to malo dociekliwe i fachowe. Nie takie rzeczy w skrzyni sie wymienialo i jezdzilo wiec jak ktos mi pokaze ktore kosze w tej skrzyni sie roznia wysylam duza butelke dobrej wodki :D
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 14-04-2014, 22:39   

uwazam że jesteście blisko rozwiązania. A kompa od skrzyni da się fash-ować czy to wartości na stałe wbite?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 14-04-2014, 23:17   

złe wieści - od 1996 do 2001 roku wszystkie automaty F4A41, 42-1, 42-2 i 51 miały przełożenie 1 biegu 1:2.842. Różnią się przełożniem głównym od 1:3.735 do 1:4.407 i przełożeniem do prędkościomierza.

Sprzęgło underdrive (rozumiem, że to 1 bieg) i jego kosz to pierwszy kosz po zdjęciu pompy oleju.

Napisz dokładnie jakie masz skrzynie (cały kod F4A4x-x-xxxx) - napiszę dokładnie z czego na jaki rynek pochodzą i jakie mają przełożenia

perkuss napisał/a:
diagnoza: zla skrzynia


To mi przypomniało stary dowcip o kierowcy autokaru wycieczkowego z grupą małolatów, który zepsuł się gdzieś w szczerym polu. Kierowca grzebie w silniku, podchodzi uczestnik wycieczki i mówi:
- psepana, a ja wiem co się zepsuło!
- nie przeszkadzaj mały, pracuję
po pół godzinie, sytuacja się powtarza, po następnych 15 minutach młody podchodzi do wściekłego już kierowcy:
- psepana, a ja wiem co się zepsuło!
- no słucham co się zepsuło?
- autokal psepana się zepsuł
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 14-04-2014, 23:26   

:D
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
perkuss 
Nowy Forumowicz
perkuss

Auto: Galant 2,5 V6``
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 23
Skąd: Łapy
Wysłany: 15-04-2014, 10:50   

Bartek, pozdejmuje filtry obudowy o podam Ci kod. Tymczasem ktoś moze powie gdzie jest TCU w Galancie? zaraz namierze sterownik od tej carismy co swapowana skrzynia, zobacze jak działa. tylko nie wiem gdzie on jest..
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-04-2014, 11:26   

Konsola środkowa tuż obok ECU na tunelu środkowym. Dostaniesz się tam demontując tapicerką po bokach konsoli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.