Zależność turbiny od automatycznej skrzyni biegów ?? |
Autor |
Wiadomość |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 14-04-2014, 09:18
|
|
|
ELM327 nie gada z miśkiem. Przynajmniej z moim
Diagnostykę silnika (ale tylko silnika) udało mi się zrobić przy użyciu evoscana i przerobionego kabelka kkl. |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 372 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 16-04-2014, 00:02
|
|
|
piotr277 napisał/a: |
ELM327 nie gada z miśkiem. Przynajmniej z moim
Diagnostykę silnika (ale tylko silnika) udało mi się zrobić przy użyciu evoscana i przerobionego kabelka kkl. |
Właśnie też miałem odpisać Waldkowi, że:
- chodziło mi nie o LM tylko ELM327
- Misiek nie gada w OBD-2
Link: https://www.scantool.net/...hp?topic=2466.0
Być może amerykańskie wersje po roku 1998 by zagadały.
Zresztą, co można z Miśka przeczytać? We Freelanderze czytałem chyba ponad 30 parametrów, zaś w Miśku przecież nawet do silnika bym się nie dobrał
Piotrku, mówisz o programie EvoScan, przejściówce OBD-2/USB (czyli VAG KKL) i przepięciu kabli, by pasowały do Miśka?
Możesz rozwinąć temat? |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 16-04-2014, 11:29
|
|
|
Rander napisał/a: | Piotrku, mówisz o programie EvoScan, przejściówce OBD-2/USB (czyli VAG KKL) i przepięciu kabli, by pasowały do Miśka?
Możesz rozwinąć temat? |
Tak. Potrzebny jest kabelek typu VAG-KKL na USB/COM (jak kto woli) np. taki: http://viaken.pl/pl/vag-u...-niebieski.html
oraz program Evoscan - można znaleźć gdzieś linki na forum.
Jedyna modyfikacja kabelka polega na tym aby zmostkować linię 1 z 4 we wtyku OBD2 (czyli identycznie jak w procedurze "wymrygiwania" kodów lampką check engine). Dopiero wtedy można połączyć się z ECU z naszego komputera. Ja swój kabel przerobiłem dodając przełącznik który zwiera/rozwiera ten mostek - kabel wykorzystuję także do diagnostyki webasto (a może i przyda się do czegoś jeszcze innego?) i nie chciałem go tak "nieodwracalnie" modyfikować,
Do jakich parametrów jest dostęp z evoscana? np. TPS, obroty, coolant temp, intake temp, korekty króto i długo terminowe, lambda, itd. Można też odczytać kody błędów i je skasować. Fajną opcją jest też rejestracja parametrów w osi czasu i rysowanie przebiegów.
Przyznam się, że nie miałem jeszcze wystarczająco czasu aby wszystkie parametry sprawdzić dokładnie.
Podejrzewam też, że działa to tylko z silnikami benzynowymi. Ale to tylko moje podejrzenie - nie sprawdzałem. |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-04-2014, 14:04
|
|
|
tomek5 no no masz ciekawą bibliotekę przydatną bibliotekę. piotr277 Rander jakim szyfrem piszecie bo już chyba łatwiej jest rozczytać chińskie chałupki Taaa jest to język komputerowców jakąś instrukcję obsługi do czytania ? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 372 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 16-04-2014, 14:56
|
|
|
jawaldek napisał/a: | tomek5 no no masz ciekawą bibliotekę przydatną bibliotekę. piotr277 Rander jakim szyfrem piszecie bo już chyba łatwiej jest rozczytać chińskie chałupki Taaa jest to język komputerowców jakąś instrukcję obsługi do czytania ? |
Wiesz, my sobie tak gadamy, udając, że się znamy na temacie
Instrukcji nie potrzeba. Może niebawem będę z dziewczynami przejeżdżał koło Ciebie, to Ci pokaże, o co chodzi. Bo przecież wiesz, że zwykle mam przy sobie różne ciekawe druciki |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 16-04-2014, 20:24
|
|
|
Waldku, ta metoda jeet dość prosta ale daje dobre efekty bo pozwala obserwować sygnały z czujników w trakcie pracy i w ruchu. Ale tak jak mówiłem: sprawdzałem tylko w swoim.
Jestem ciekaw czy uda się połączyć z ECU diesla. Natomiast nie należy się zbyt szybko poddawać, kiedy program nie chce się połączyć za pierwszym razem - jest dość kapryśny. |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-04-2014, 23:13
|
|
|
tomek5 napisał/a: | Sprawdzałeś błędy kontrolką A/T ? | Cienki jestem w tym temacie Czekam na konsylium znajomego, ale pogoda i inne czynniki jak na razie nie pozwalają no i może Rander zawita to podpowie |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 16-04-2014, 23:42
|
|
|
piotr277 napisał/a: | Waldku, ta metoda jeet dość prosta ale daje dobre efekty bo pozwala obserwować sygnały z czujników w trakcie pracy i w ruchu. Ale tak jak mówiłem: sprawdzałem tylko w swoim.
Jestem ciekaw czy uda się połączyć z ECU diesla. Natomiast nie należy się zbyt szybko poddawać, kiedy program nie chce się połączyć za pierwszym razem - jest dość kapryśny. |
w dieslu z mechaniczną pompą to sobie można sprawdzić czujnik temperatury wolne obroty i ładowanie jeżeli chodzi o silnik |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 17-04-2014, 09:10
|
|
|
lukas 78, pewnie tak. Ale jeśli dało by się sprawdzić np. TPS to już coś - szczególnie w automacie. |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 17-04-2014, 22:26
|
|
|
tps po odpięciu wtyczki łatwo sprawdzisz miernikiem to zwykły potencjometr jest |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 18-04-2014, 10:33
|
|
|
lukas 78, prawda. Ale podczas jazdy nie sprawdzisz |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
|