Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:59
sterownik centralnego zamka
Autor Wiadomość
max87 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 50
Skąd: Łańcut
Wysłany: 22-04-2014, 21:10   sterownik centralnego zamka

Witajcie, kojarzycie gdzie w outku znajduje sie sterownik centralnego zZAMKA? chce podlaczyc alarm do centralnego ale gdy podlacze sie pod kable bualo niebieski i niebiesko czarny to pilot z alarmu nie reaguje, czy ktos spotkal sie z problemem?
_________________
Max
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 22-04-2014, 22:07   

Sterownik zamka jest w ETACS, nad nogami kierowcy, niebieska puszka przyklejona do skrzynki z bezpiecznikami.
Po opisie Twojego problemu mnie coś świta że chyba też miałem takie problemy. Dopóki oryginalna krańcówka w zamku kierowcy jest ustawiona na "zamknięcie" to wysyłania sygnału otwarcia nie zmienia stanu. Robiłem to u siebie kilka lat temu i CHYBA rozwiązałem to w ten sposób że sygnał z centralki podałem na któreś nieużywane wejście ETACS, a wewnątrz ETACS to wejście podłączyłem pod cewkę przekaźnika do centralnego. Przekaźniki w ETACS są tak wysterowane że na jeden koniec cewki idzie napięcie zasilania, a drugi jest zwierany przez tranzystor zamontowany w ETACS do masy. Jeśli Twoja centralka też potrafi sterować zwierając do masy (żadne podawanie napięcia bo zniszczysz ETACS), to jest to bezpieczne.

Alternatywne rozwiązanie to dorobienie logiki na przekaźnikach która będzie odcinać siłownik zamka i podawać impuls z alarmu (wystarczy siłownik od kierowcy). Można by też popróbować odcinać na chwilę oryginalną krańcówkę w zamku. Przykładowe schematy powinno się znaleźć w sieci. Ale ja mam jakiś niesmak na wymyślanie takich obejść na przekaźnikach.
 
 
max87 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 50
Skąd: Łańcut
Wysłany: 23-04-2014, 06:37   

A montaz diod na kablu otwierania i zqmykania nic nie pomoga?

[ Dodano: 23-04-2014, 19:48 ]
Elektryk, moze porobisz pare fotek z opisem co i jak to zrobiles. Bylbym wdzieczny.
_________________
Max
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 23-04-2014, 20:18   

max87 napisał/a:
A montaz diod na kablu otwierania i zqmykania nic nie pomoga?
Przykro mi ale nie wiem jak to miałoby pomóc.

max87 napisał/a:
[ Dodano: 23-04-2014, 19:48 ]
Elektryk, moze porobisz pare fotek z opisem co i jak to zrobiles. Bylbym wdzieczny.
Przykro mi fotek nie mam, tylko parę ogólnych notatek z kolorami przewodów które musiałem dołożyć. Z notatek też wyszło że sterowanie migaczami zrobiłem na podobnej zasadzie, że podaje sygnał do ETACS który steruje wewnętrznymi przekaźnikami. Ale czemu akurat użyłem takiego rozwiązania to już nie pamiętam.
 
 
max87 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 50
Skąd: Łańcut
Wysłany: 23-04-2014, 20:50   

To jesli mozna prosic podaj mu kolory kabli itp
_________________
Max
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 23-04-2014, 21:30   

max87 napisał/a:
To jesli mozna prosic podaj mu kolory kabli itp
Ale to się chyba nie zrozumieliśmy. Chodzi o kolory kabli których fabrycznie nie ma, a ja je dołożyłem do oryginalnych wiązek. To że u mnie otwiera centralny zamek niebieski przewód podpięty do nieużywanego złącza w ETACS, chyba niewiele Ci pomoże.

Kupiłem na szrocie trochę wiązek od japońskich samochodów, bo w sklepach nie da się dostać takich kabelków ani konektorów, rozebrałem wiązki na pojedyncze przewody, z jednej strony wpinałem kable w oryginalne kostki i dociągałem do poszczególnych punktów razem z oryginalnymi kablami, a z drugiej zaciskałem konektorki do alarmu (akurat te są w miarę standardowe MOLEX).
 
 
max87 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 50
Skąd: Łańcut
Wysłany: 24-04-2014, 19:43   

A jednak zrobiłem to bez kombinacji. pilotami od alarmu otwiera i zamyka jak trzeba. wszystkie potrzebne kable (czyli aż dwa) znalazłem z boku bezpieczników. Podłączyłem też zdalne odpalanie z pilota. pozostało mi tylko podłączenie kierunkowskazów i wpiąć się w czujnik ręcznego żeby go odpalić. fajna sprawa. tylko że cięzko mi pochować te wszystkie kable, bo miejsca nie ma zbyt dużo. heh
_________________
Max
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.