Filtr powietrza - układ dolotowy. |
Autor |
Wiadomość |
.swat.
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 412 Skąd: 3City
|
Wysłany: 26-04-2014, 14:20
|
|
|
tyku napisał/a: | Na nowym filterku K&N dostanie takiego powera, jak na maluśkiej turbince | Nawet nie maluśkiej, a raczej średniutkiej Po kilku tygodniach użytkowania filtra K&N przeżyłem małe chwile niepokoju, ale wszystko się wyjaśniło
Nagle zauważyłem, że samochód przyśpiesza trochę gorzej, jakby power uszedł. Oczywiście ciągnął mocno, ale było coś na rzeczy. Zastanawiałem się o co biega wiec pojechałem na serwis, zmieniłem sobie olej i poprosiłem aby przy okazji sprawdzono mi hamulce. I to było to. Okazało się że był problem z prowadnicami na tylnej osi. Po tym jak mi to naprawiono auto nie do poznania. Dopiero teraz czuć jest moc Wrażenia jakby moment obrotowy skoczył powyżej 200Nm i zszedł dużo niżej.
Co ciekawe spalanie, o którym pisałem, że zwiększyło się o trochę, nie miało nic wspólnego z nowym K&N. Po naprawie hamulców pali tyle ile przed wymianą filtra, więc jak u mnie zmian żadnych nie ma |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 26-04-2014, 16:42
|
|
|
.swat. napisał/a: | Co ciekawe spalanie, o którym pisałem, że zwiększyło się o trochę, nie miało nic wspólnego z nowym K&N | - a nie mówiłem |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
lukas1
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 337 Skąd: Z domu
|
Wysłany: 30-04-2014, 10:29
|
|
|
mi pykelo juz 80 tys na K&N wkladce i smiga |
_________________ Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki |
|
|
|
 |
.swat.
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 412 Skąd: 3City
|
Wysłany: 01-05-2014, 11:37
|
|
|
tyku napisał/a: | .swat. napisał/a: | Co ciekawe spalanie, o którym pisałem, że zwiększyło się o trochę, nie miało nic wspólnego z nowym K&N | - a nie mówiłem | Fakt, miałeś rację. Jak widać na zużycie paliwa mogą wpływać przeróżne czynniki, o których nawet nie wiemy |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 02-05-2014, 18:52
|
|
|
Po roku użytkowania filtra K&N 33-2392 nadeszła pora, aby go zastąpić systemem K&N Intake Systems TYPHOON 69-6544TS.
W lancera wstąpił nowy duch.
Przyśpiesza jakby mu ktoś turbinkę zamontował , że nie wspomnę jak ładnie mruczy podczas dodawania gazu w trakcie jazdy.
Nie nagrałem jeszcze filmiku, ale wrzuciłem fotki do galerii.
Przykładowy film jest tu : https://www.youtube.com/w...VxsEZKA&index=2
 |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 03-05-2014, 12:14
|
|
|
tyku - trochę szkoda, że nie masz pomiarów na wkładce i teraz z całym systemem- fajnie było by wiedzieć ile to daje. |
_________________
 |
|
|
|
 |
bart210
Mitsumaniak
Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 204 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-05-2014, 16:01
|
|
|
Dzisiaj były pierwsze testy na krótkiej, aczkolwiek szybkiej trasie z nową wkładką K&N. Faktycznie czuć poprawę przy niskich obrotach, auto żwawiej się zbiera. Zobaczę jak będzie ze spalaniem na dłuższej trasie w poniedziałek. |
_________________
 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-05-2014, 08:33
|
|
|
tyku napisał/a: | jaca71 napisał/a: | sprawdził czy dobrze zapiąłeś puszkę z filtrem |
Przy wymianie filtra powietrza tak jak pisał kolega z forum "jaca71"- zwrócić uwagę na zamknięcie filtra, niby prosta sprawa, a jednak nie dla wszystkich.
Jestem po wymianie filtra na K&N i powiem szczerze, że nie poznaje swojego lancera
Zbiera się przy niskich obrotach 2 razy lepiej jak na oryginalnym filtrze i niech nikt nie mówi - bo wymieniłeś na nowy, a stary był zanieczyszczony ( stary filtr w idealnym niemal stanie - przebieg 4 tys. km, niecały rok.)
Polecam K&N naprawdę jest różnica na plus. |
Hej, pomyślałem, że wymienię filtr (rok temu był wymieniany - nawet sprawdziłem jego stan - w opinii laika, dobry!)
1) Wobec powyższego, czy ten K&N dorzuci trochę kucy?
Jeżeli tak, to czy możemy mówić o jakiś konkretach? (Np. 3Nm w zakresie 2000-4000 rpm'ów)?
2) I czy w normalnej eksploatacji ma jakieś znaczenie filtr powietrza (tzn. może lepszy filtr zmniejsza spalanie o 1%, przez co w sumie opłaca się kupić lepszy jak gorszy)?
3) Czy to co wrzucił ostatnio tyku nie kosztuje czasem 1kzł ?
Poniżej zdjęcia rocznego filtra/17kkm :
 |
|
|
|
 |
bart210
Mitsumaniak
Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 204 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 04-05-2014, 12:18
|
|
|
Chyba nikt na forum nie robił pomiarów mocy i momentu z wkładką K&N. Jednak jak każdy potwierdza jest poprawa.
Na pewno K&N jest lepszy w dłuższej perspektywie czasu bo nie musisz go wymieniać praktycznie w ogóle. |
_________________
 |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 04-05-2014, 12:23
|
|
|
Uwex napisał/a: | trochę szkoda, że nie masz pomiarów na wkładce i teraz z całym systemem- | Pomiary miałbym tylko wtedy jakbym zakładał system w zakładzie, który posiada hamownię. Podjechał przed instalacją i po instalacji(koszty były by duże, mam 50 km do takiego zakładu, a i czasu brakuje), a ja wolałem samodzielnie zamontować i przy okazji wyczyścić wszystko co jest możliwe pod maską.
Z filmu firmy K&N wynika, że dodało 7 KM.
https://www.youtube.com/w...-NOleGaIVxsEZKA |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 04-05-2014, 12:47
|
|
|
jeśli faktycznie, to już coś , chociaż ważniejszy chyba moment. |
_________________
 |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 04-05-2014, 12:51
|
|
|
Uwex napisał/a: | chociaż ważniejszy chyba moment. | - a ten piękny ryk lancerka się nie liczy
Moment na pewno wzrósł ponieważ czuję, jak się teraz lancer wyrywa do przodu na niskich obrotach. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 04-05-2014, 13:20
|
|
|
tyku napisał/a: | lancer wyrywa do przodu na niskich obrotach. |
i to jest to co by się przydało w Lancerze, bo na wysokich to działa MIVEC. |
_________________
 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-05-2014, 18:46
|
|
|
Uwex napisał/a: | tyku napisał/a: | lancer wyrywa do przodu na niskich obrotach. |
i to jest to co by się przydało w Lancerze, bo na wysokich to działa MIVEC. |
Moc wzrosła.. ale właśnie na niskich obrotach. Pewnie wciąż z najwyższym punkcie jest 143KM, a w niższych obrotach złapał trochę momentu (chociażby te 10Nm)
A czemu tego filtru się nie wymienia? Czyści się go jakoś specjalnie? |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 04-05-2014, 19:17
|
|
|
RalfPi napisał/a: | A czemu tego filtru się nie wymienia? Czyści się go jakoś specjalnie? | - filtr można wymienić, ale raczej czyści się go i nasącza specjalnym olejkiem, było opisane to już parę postów wyżej.
RalfPi, W filmiku firmy K&N na końcu Pan wyraźnie powiedział, że przybyło 7 KM, a ile w tym prawdy, to się raczej nie dowiemy.
Jedno jest pewne, samochód zrobił się bardziej dynamiczny. Miałem już to uczucie po wymianie samej wkładki K&N, a teraz jest znacznie lepiej. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
|