Autko kompatkowe do 5 tys |
Autor |
Wiadomość |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 07-05-2014, 20:20 Autko kompatkowe do 5 tys
|
|
|
Zamierzam kupic drugie autko do poruszania sie po miescie i krotkich trasach. Rok powyzej 2000, cena do 5 tys z malym hakiem. Musi miec wiekszy bagaznik wiec mikroby typu sc czy clio odpadają. Wieksze jak Carisma tez nie wchodzą w grę. Nadwozie hatchback 5 drzwi. Silnik: benzyna bez lpg w miare ekonomiczny
Na razie biorę pod uwagę:
- Renault Megane I FL;
- Citroen Xsara II;
- Focus I;
Znacie jakieś typowe bolączki tych aut? |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 07-05-2014, 21:32
|
|
|
Renault i Xara - belka w tylnim zawieszeniu - przed kupnem sprawdz czy kola nie leca w negatyw i czy tyl nie jest zbyt twardy |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
michalcjo
Forumowicz
Auto: colt cjo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 44 Skąd: poznan
|
Wysłany: 07-05-2014, 22:23
|
|
|
Latwiej i szybciej wymienić jest zalety bo na bolączki francuskich aut nie starczy miejsca na forum. Stara zasada nie kupuj samochodów na "F" Fiat'ów Ford'ów i Fracuz'ów
mozna sie rozczarowac przesiadając się z japońca na ww |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 08-05-2014, 07:43
|
|
|
michalcjo napisał/a: | mozna sie rozczarowac przesiadając się z japońca |
Można, ale nie trzeba, nie ma co demonizować...w kilkunastoletnim aucie najważniejszy jest stan danego egzemplarza, a nie stereotypy |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 08-05-2014, 08:03
|
|
|
Galant zostaje w rodzinie. A drugie auto to zmiana z SC
Tylne belki to wiem ze lecą a jak silniki?
Co ciekawe korozyjnie są doskonałe po 2000r (ocynk) |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 08-05-2014, 08:06
|
|
|
sampler, z tego co wiem (np Xara 1.4 / 1.6 ) to proste trwałe konstrukcje Co do blach - zgadza się - nic nie powinno gnić. |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 08-05-2014, 08:59
|
|
|
Xsara 1.4 : blacharka- OK, silniki- bywa, że strzeli uszczelka pod głowicą, tylne zawieszenie- jeśli do remontu, to do 1 tys. zł. , elektronika- w I (przedliftowej, a taką kupisz za tę cenę)- bez większych problemów. Samochód prosty, wygodny i tani w utrzymaniu- z wyjątkiem tylej belki, części tanie. I wiem co piszę , bo taką jeździłem przed Lancerem.
Opinie o awaryjności piszą zazwyczaj ci, co tak słyszeli. Drugim autem w moim garażu jest Saxo 1.1 , 2001 r. - przebieg 100 tys. km. i- auto bezawaryjne. |
_________________
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 09-05-2014, 07:41
|
|
|
Do listy dorzucam jeszcze Astrę II Miał ktoś doświadczenie z takim autkiem? |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 09-05-2014, 08:40
|
|
|
za 5 kola chyba nie ustrzelisz dobrej astry II ...
moja luba uzytkuje Astre II 1,6 101km, i zlego slowa powiedziec nie mozemy. auto jest calkowicie bezawaryjne ( przez 3 lata nie wlozylismy ani zlotowki w naprawy - nie mowie tu o olejach ,rozrzadzie czy o klockach ) ,nie to co galant czy volvo ... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-05-2014, 09:07
|
|
|
Jeśli bierzesz pod uwagę taką Astrę z silnikiem 1.6, to lepiej z dokładnie takim jak napisał Rafal_Szczecin. Jakbyś chciał założyć LPG, to te silniki mają prostszą konstrukcję i lepiej znoszą LPG. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 10-05-2014, 21:31
|
|
|
Dzisiaj zakupiona Xsara II 2001 r. 1.4 75 KM, 138 tys przebiegu kupiona w polskim salonie
Na gorąco: autko fajne ma parę drobiazgów do zrobienia ale za cenę 4800 uważam ze warto zwłaszcza że ma sprawną klimę.
Natomiast co do zrobienia:
- do wymiany uszczelka pokrywy zaworów (sparciała i poci się)
- nie działa centralny z pilota (ponoć standart w Xsarach)
- przednie lampy do polerki
- wymiana filtrów i oleju oraz sprawdzenie rozrządu (ponoć 20 tyś po wymianie)
- trzeszcza jakieś plastiki chyba w okolicach regulacji przednich pasów bezpieczeństwa lub coś przy szybach
- trzeba dokupić część logo Citroena z atrapy bo ktoś zakosił
Powiem że Xsara jednak ma niezła blacharkę. Z zewnątrz zero rdzy, płyta podłogowa od spodu zero rdzy jedyne naloty są we wnęce nad tylną belką. Tylna belka jest ok autko stoi normalnie.
Jeszcze co mnie ciekawi - pedał gazu elektroniczny ma martwy punkt zaczyna brać 1 cm po wciśnięciu oraz słychać cykle klimatyzacji delikatne syczenie rozprężającego się czynnika. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 11-05-2014, 11:03
|
|
|
sampler- gratuluję zakupu ! Jedna rada (chyba, że już to zrobiłeś ?)- sprawdź koło zapasowe (w Xsarach wisi w koszu pod bagażnikiem) i samo mocowanie kosza. B. często, gdy okazuje się, że jest ono potrzebne w trasie, nie da się kosza opuścić- gwint jest tak zapieczony. Ja zawsze przed zimą czyściłem go i przesmarowałem- zero problemów. |
_________________
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 11-05-2014, 21:00
|
|
|
Mam zamiar to zrobic. Dodatkowo klucz do opuszczania koła jest nieorginalny. A gdzie jest lewarek? W Kole? |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 12-05-2014, 08:30
|
|
|
sampler napisał/a: | A gdzie jest lewarek? W Kole? |
fabrycznie tam powinien być .
[ Dodano: 12-05-2014, 08:32 ]
sampler napisał/a: | klucz do opuszczania koła jest nieorginalny |
do tego jest przewidziana jedna z końcówek wajchy do lewarka- zamontowana w uchwytach na tylnej ścianie bagażnika, ale nie jest to zbyt wygodne, więc jeśli ten nieoryginalny klucz dobrze pasuje, to OK. |
_________________
 |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 12-05-2014, 10:26
|
|
|
michalcjo, napisz coś konstruktywnego, a nie uprawiasz mitologię.
sampler napisał/a: | Jeszcze co mnie ciekawi - pedał gazu elektroniczny ma martwy punkt zaczyna brać 1 cm po wciśnięciu | Nie ma. Tak ma uszkodzony pedał, ale da się z tym żyć. Cewki lecą dość często, ale ogólne samochodzik spoko. Plastiki będą trzeszczały i nic na to nie poradzisz. Uważaj na kratki nawiewów, bo nawet lekkie dotknięcie (np. kolanem wpycha je do środka i ciężko to później naprawić. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
|