[EAxx] Brak biegów 2,4 i R |
Autor |
Wiadomość |
zichu
Mitsumaniak Green Hornet

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 268 Skąd: Racibórz/Płock
|
Wysłany: 18-02-2012, 20:16
|
|
|
u mnie tez kiedyś to poszło. pół godziny pracy i 10pln u mechanika za uzywanie spawarki:) |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 20-02-2012, 01:55
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | To dość częsta usterka w manualach |
Ja dokładnie taką przypadłość miałem kilka miesięcy po zakupie...gal został na jedynce...ile sie na niej najeździłem po okolicach Rembertowa szukając jakiegoś warsztatu który mi to naprawi...w końcu koleszka ze szrotu na Kaczeńca skierował mnie do najbliższego tłumikarza który mi to zespawał za 2dyszki i tak do dziś to chula..
[ Dodano: 20-02-2012, 01:56 ]
Tam jest mocowanie typu metal-guma-metal i ta guma sie poprostu rozwulkanizowała... |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Dzwigu
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant '97 2,5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 23 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-02-2012, 14:42
|
|
|
I dokładnie tak było jak pisze SWINKS_UK . U kolejnego mechanika (bardziej chętnego do szukania przyczyny) sprawa trwała troszkę czasu bo ciężki dostęp do tego miejsca. Ale cała naprawa zamknęła się w 110PLN . To mocowanie do widełek które trzyma linkę się najprościej w świecie oberwało i obluzowało. Jest to metalowy element wewnątrz którego znajdują się metalowe okładki oddzielone gumą. Mechanik zespawał mi to na sztywno. Mówił że jedyna funkcja tych gumek to zniwelowanie drgań niesionych z silnika na drążek co dla benzyniaków nie jest zauważalne.
Nie czuję żadnych drgań . Zastanawia mnie jedynie czy te gumki miały jakiś wpływ na płynność i łagodność wrzucania/zrzucania biegów. Zauważyłem że skrzynia troszkę straciła na precyzyjności. Nie jestem pewien czy jest to efekt delikatnego przesunięcia i można to "olać" czy szukać tego mocowania na wymianę. |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 20-02-2012, 15:02
|
|
|
Przeczytaj co napisałem wyżej...;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Dzwigu
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant '97 2,5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 23 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-02-2012, 15:08
|
|
|
I tak oto M6riano od początku miałeś rozwiązanie problemu . Długo z tym jeździsz ?? |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 20-02-2012, 17:21
|
|
|
Na wiosne minie 2 lata.. |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
funksik
Nowy Forumowicz
Auto: ea5w
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2009 Posty: 13 Skąd: Bielany Wrocławskie
|
Wysłany: 27-02-2012, 02:41
|
|
|
Uchwyt linki dolnego wybieraka złap trytkiem, to będzięsz miał bez kosztów. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 27-02-2012, 07:43
|
|
|
Dzwigu napisał/a: | I tak oto M6riano od początku miałeś rozwiązanie problemu . |
Rzeczywiście miał :
M6riano napisał/a: | No to chyba nie myślisz że ktoś ci w 100% zdiagnozuje na forumie, w przeciwieństwie do szpeca który robi te skrzynie na codzień? |
|
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Tomaszowski
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1998 2.0 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-05-2014, 19:41 Jak nasmarować cięgna skrzyni biegów? jak się do nich dostać
|
|
|
Witam! Mam problem na którego odpowiedzi na forum nie znalazłem. Czasem mogę wrzucić tylko 3 i 4 bieg (drążek chodzi tylko przód i tył). Prawdopodobnie musze nasmarować cięgno skrzyni. Pytanie jak je zlokalizować, jak dostać się do nich, czym je najlepiej nasmarować? (np wd40??)
Z tego co się rozejrzałem wstępnie to powinnny być gdzieś pod puszką od filtra powietrza?
Przy okazji na co jeszcze zwrócić uwagę jak go rozbiorę?
Skrzynia przeważnie działa normalnie, chociaż drążek chodzi ciężko na boki. Czasem jednak się coś tak zaklinuje, że wbić można tylko 3 i 4 (zarówno na włączonym jak i wyłączonym silniku). Trzeba sporo siły aby "rozruszać drążek i wrzucić jakiś inny bieg...
Boję się że jak się jeszcze trochę z tym będę siłował to coś urwę stąd będę wdzięczny za odp na powyższe pytania.
Pozdrawiam Was serdecznie! |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 08-05-2014, 19:44
|
|
|
Sprawdz czy przypadkiem nie masz urwanego uchwytu mocowania linki często pękaja |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Tomaszowski
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1998 2.0 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-05-2014, 19:46
|
|
|
milo, czy wtedy nie było by tak, że cały czas ten problem by był?
jak się do tego dostać? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 08-05-2014, 19:52
|
|
|
Jak drązkiem poruszasz na boki chodzi jedna linka jak przód tył chodzi druga linka lewarek jest w pozycji że tylko 3 i 4 da sie wrzucic to chyba logiczne
Tomaszowski napisał/a: | jak się do tego dostać? |
Nie wiem jak w pb mam diesla ale pewnie filtr lub rure do filtra musisz zdjąć bedziesz widział linki od góry i uchwyty sprawdz czy nie sa luzne |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Tomaszowski
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1998 2.0 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-05-2014, 20:51
|
|
|
Milo nie zrozumieliśmy się. chodzi mi o to, że skrzynia przeważnie działa dobrze, tylko co 10- 20 raz coś z nią jest nie tak i się zacina. Gdyby poszło mocowanie to tak jak wyżej Koledzy pisali cały czas ten problem by występował.
W weekend będę to rozbierał to się okaże co było przyczyną. Tymczasem gdyby Ktoś podpowiedział co rozebrać muszę a czego nie aby się do tego dostać i czym linki nasmarować (nawet jeśli to mocowanie to smarowanie raczej nie zaszkodzi) to będę wdzięczny.
Pozdrawiam!
[ Dodano: 13-05-2014, 21:17 ]
Okazało się że mocowania linki są ok. Problem niechodzącego lewarka na boki to ten biały plastik ze zdjęć. Chodzi o to, że albo coś powinno go od gury przytrzymywać albo jest on osadzony za nisko (nie ma możliwości podniesienia go-nawet podkładkami. Plastik jest osadzony tak, że może się ruszać, ale jest za nisko i czasem wypada blokując linkę awięc i lewarek. Macie może zdjęcia jak u Was jest to osadzone? czy coś może jesszcze powinno tam być?
http://s1262.photobucket....ry/?view=recent
[ Dodano: 09-06-2014, 14:38 ]
nikt nic nie może pomóc? zrobiłem to prowizorycznie wspomagając opaską, ale chciałbym aby robić to zgodnie ze sztuką... |
_________________
 |
|
|
|
 |
|