| Moje Mitobisi Carisma 1.8 - Radom | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Adrian355   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GLX
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 23 Kwi 2014
 Posty: 6
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-04-2014, 11:13   Moje Mitobisi Carisma 1.8 - Radom |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam! Mam na imię Adrian i mam 22 lata, pochodzę z Radomia. Od dwóch tygodni jestem posiadaczem Mitsubishi Carismy z 1997r. Ale o tym później  Jest to moje trzecie auto. Przygodę z posiadaniem własnego auta zacząłem od Forda Focusa. Uwielbiałem to autko. Tu też zacząłem bawić się w przeróbki. Typu obniżone zawieszenie, lekko zmieniony wydech, dolot itp.
 A oto i On:
 http://imageshack.com/a/img199/7245/xx1y.jpg
 Następnie pojawił się Passat B5 FL. 1.9 TDi. Tak szybko jak go kupiłem tak szybko sprzedałem.. za młody jestem na taką nudę
   http://imageshack.com/a/img198/6761/7ac8.jpg
 
 Potem przez jakiś czas bujałem sie Leonem taty. Szukałem czegoś w stylu Volvo S40.. BMW e36.. Albo Audi 2.4/2.8. Ale niestety składki jakie mi liczono na te samochody uznaję za kompletną dyskryminację kierowców w moim wieku
  Dlatego auto tego typu musi poczekać. 
 Któregoś pięknego dnia pojechałem obejrzeć Golfa III w TDi 110km. oraz BMW e36 318is. Oba samochody określiłbym mianem takim jakim określa się panów w więzieniu którzy sprawiają radość innym kolegom swoim zadkiem. Troszkę się podminowałem ponieważ szukałem auta do 5000zł. I wtedy tata zapytał mnie.. "a czemu nie Japoniec?"
  I niedaleko domu pojawiła się Ona.. telefon.. no to jedziemy. Obeszliśmy do o koła. Odpalanie.. blacharka.. itd. Jazda próbna. Powyżej 4500obr/min wiedziałem że będzie moja   Liczenie kasiorka.. umowa.. i rura do domu
  Na stacji pierwszy problem.. jak otworzyć wlew.. ale jakoś się udało odkryć jak to się robi   To może teraz troszkę o moim mitobisi
   Rok produkcji: 1997r.
 Silnik 1.8 16V chyba 116km.
 Przebieg 215 tys.
 Wyposażenie:
 - ABS
 - 2x Poduchy
 - 2x el. szyby
 - el. lusterka
 - klimatyzacja (czeka ją dobicie ).
 - Aluminiowe felgi.
 - Lansiarskie oryginalne radio..
 
 Samochód co mnie cieszy.. nie dymi i nie bierze oleju.. a jeździ na 5w50
  Co do zawieszenia.. na tyle coś się czasem odzywa.. na przodzie.. czasem chyba też. Dlatego po pierwszym zamierzam wymienić łączniki z przodu i z tyłu. Taniość pierwszo montażowych części nie przeraża bynajmniej   Co już zrobiłem.. Postojówki przód i tył led bosma ze stabilizatorem.
 Komplet H4 Osram Nightbreaker Ultimate 110%  (Chyba tak się to pisze).
 3 warstwy wosku itp.
   Mam wiele pytań co do autka. Będę starał się nie tworzyć za wiele tematów ale tutaj że tak powiem.. zapytam od razu o coś..
 1. Jak zdobyć przednia dokładkę? Wczoraj koleś mi sprzątnął przedni zderzak z tą dokładką sprzed nosa.
 2. Czy z polfita pasują białe kierunkowskazy na błotniki?
 3. Czy panują tu jakieś trendy ?
   
 Plany jakieś tam są
   
 No a teraz fotki. Nie jest to jakaś sesja bo zdjęcia robione po myciu pod pracą.
 http://zapodaj.net/df9ae0396ea5c.jpg.html
 http://zapodaj.net/547436b7b090a.jpg.html
 http://zapodaj.net/1c8612abf1cf9.jpg.html
 http://zapodaj.net/ee74623a851d9.jpg.html
 http://zapodaj.net/6bc59905ee643.jpg.html
 
 Pozdrawiam!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piwor   Mitsumaniak
 
  
 Auto: 730d
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 43 razy
 Dołączył: 12 Paź 2008
 Posty: 3445
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-04-2014, 12:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kierunki pasują. |  
				| _________________ 01270/KMM
 
 ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
 Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
 730d 2018 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adrian355   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GLX
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 23 Kwi 2014
 Posty: 6
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-05-2014, 19:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam! Orientuje się ktoś jak wyjąć przednie głośniki w moim aucie? Umiejscowione one są przy lewym kolanie kierowcy i prawym pasażera. I jaki rozmiar głośników tam powinien być.. Pozdrawiam!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adrian355   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GLX
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 23 Kwi 2014
 Posty: 6
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-05-2014, 19:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Teraz tylko jak sie tam dostać   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piwor   Mitsumaniak
 
  
 Auto: 730d
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 43 razy
 Dołączył: 12 Paź 2008
 Posty: 3445
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-05-2014, 21:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odkręcasz maskownice (śrubka na dole maskownicy - śrubokręt krzyżakowy). |  
				| _________________ 01270/KMM
 
 ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
 Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
 730d 2018 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adrian355   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GLX
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 23 Kwi 2014
 Posty: 6
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-09-2014, 22:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam po przerwie! Mam nadzieje że ten post wzbudzi trochę więcej zainteresowania niż pierwszy. Z Autem mam już przejechane wspólne 7000km. Ze zmian które się pojawiły ale nie mam fotek to: Zmiana oleju.. Mobil Peak Life 5w50 wraz z filtrami.
 Instalacja gazowa II gen.
 
 A teraz coś chyba ciekawszego.. pojawiły się jakieś tam małe mody.
 Jako że jestem osobą młodą to lubię czasem coś po grzebać przy autku. Bardzo motywujące w tym aucie jest to że mimo wieku 22 lat mam uszkodzony kręgosłup a to autko to pierwszy mój pojazd w którym nawet po 300km. wysiadam bez bólu i niepokojących trzasków.. miało być coś do turlania ale narazie coraz milej mnie zaskakuje.
 Z pierwszych zmian jakie zaszły było to wymiana audio fabrycznego w stanie agonalnym.
 Przednie glośniki zastąpiły głośniki nisko tonowe 45W przeniesione w drzwi:
 http://zapodaj.net/f2bca8b0d2b88.jpg.html
 Tylne głośniki fabryczne zastąpiłem magnatami 110W:
 http://zapodaj.net/6ac8fabaaab68.jpg.html
 Dołożyłem także głośniki wysoko tonowe Bushmana:
 http://zapodaj.net/1fa2e27131b1c.jpg.html
 Radio to kupiony okazyjnie Xplod:
 http://zapodaj.net/f330fd1c63472.jpg.html
 
 Cały ten zestaw wyniósł mnie w granicach 200zł. I przynajmniej coś tam gra.
 
 Nie mogłem wytrzymać patrząc na tą małą rureczkę od wydechu. Więc przy okazji usuwania kata i małego zmodzenia wydechu dołożyliśmy lekko większą końcówkę wydechu
   
 http://zapodaj.net/bad9efaaecd49.jpg.html
 
 Odrobina ciepłych ledów:
 http://zapodaj.net/b64233dcf5bd4.jpg.html
 
 Obecnie walczę z okiełznaniem czarnej folii
  Ale jestem już prawie na prostej.. http://zapodaj.net/20a0816e1badc.jpg.html
 http://zapodaj.net/3d775cd5d2229.jpg.html
 Jak widać w czerń poleciały wszystkie kierunkowskazy
   
 Pozdrawiam!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkm   Forumowicz
 
 Auto: Colty
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 187 razy
 Dołączył: 26 Lut 2008
 Posty: 14126
 Skąd: Krakow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-09-2014, 13:34 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Adrian355 napisał/a: |  	  | Obecnie walczę z okiełznaniem czarnej folii
   | 
 Kup sobie najtańszą folię lub użyj folii klejącej do pakowania i oklej dla wprawy jakieś dziwne kształty (miski, salaterki są bardzo dobre do ćwiczeń).
 Kup sobie płyn pod folię (możesz też kleić na wodzie destylowanej z odrobiną detergentu - ale najpierw sprawdź jak zachowa się folia - niektóre schną bardzo długo)
 Kształt wytnij z foli i podgrzej, żeby nabrała kaształtu zanim odkleisz "zabezpieczenie".
 No i usuń wszystkie nierówności (odpryski, zarysowania, napisy).
 Jak starannie nakleisz to będzie wyglądać na oryginał
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kylu   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 12 Kwi 2012
 Posty: 615
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-09-2014, 16:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie widziałem wcześniej tego tematu, fajna furka Adrianie.   Mody zdecydowanie na plus.
 Czemu jeszcze nic nie pisałeś na radomskim? Zapraszamy na podforum i na spoty.
   
 I pytanko - zamiast kata weszła strumiennica?
 |  
				| _________________ "It is no measure of health to be well-adjusted to a profoundly sick society"
 pinkbike : http://www.pinkbike.com/u/kylu/
 youtube : https://www.youtube.com/user/chriskylu
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adrian355   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GLX
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 23 Kwi 2014
 Posty: 6
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-09-2014, 23:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziękuję za miłe słowo! Pod forum zaraz namierzę i z chęcią spotkam się z Wami  A także posłucham rad i krytyki   Z wydechem to była taka dłuższa walka.. ogólnie po wycięciu kata od kolektora do pierwszego tłumika wspawana jest rura bodajże dwu calowa. segment między środkowym a ostatnim tłumkiem też jest zwiększony oraz skrócony. Efekt jest taki że do 2500obr/min jest cicho.. później zaczyna warczeć
  Jedyne co chciałbym zniwelować to rezonans między 2500obr/min a 2900obr/min. Teraz na dniach zabieram się za małe kombinowanie z dolotem.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |