 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9TD] Problem ze skrzynią |
Autor |
Wiadomość |
plcb9401
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-05-2014, 17:42 [Cari 1.9TD] Problem ze skrzynią
|
|
|
Witam serdecznie,
Mam nadzieję że nie powielam tematu ale niczego podobnego znaleźć nie mogłem:)
Więc do rzeczy.....
Otóż jechałem sobie z żonką na weekend i piątka wyskakiwała sobie radośnie przy puszczeniu gazu.... Bardzo mnie to nie stresowało gdyż pan "mechanik" stwierdził poduszki do wymiany to nie problem, więc mówię sobie jadę na ten weekend jak wrócę to się wymieni:)
Niestety po drodze rozległo się złowieszcze chrup... piątki brak, po wbiciu biegu auto nie ciągnie słychać jedynie zgrzyt ze skrzyni biegów.
Teraz poważne pytanie: Czy piąty bieg jest wymienny tak jak np. w VW???? 2. Czy ewentualna wymiana wiąże się z kompletną rozwałką skrzyni biegów, czy procedura jest podobna jak w VW???,3. Skąd mogę ściągnąć jakiś schemat budowy skrzyni do tego auta ???? 4. Bawić się w naprawę czy wymienić na inną, choć tej trochę szkoda bo nie wyje nie leci itp.
No i teraz jeszcze pochwalę się że mam Cari 1.9TD rok prod. 1998
Za wszelkie opinie serdecznie z góry dziękuję:)
Pozdrawiam
Michał
P.S
Wszystkie pozostałe biegi działają bez problemu nic się nie dzieje...... |
Ostatnio zmieniony przez glina 15-05-2014, 12:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-05-2014, 19:01
|
|
|
Wedle informcji powinna bz skrzynia JC5-225
Na tej tsronie znajduje sie manual do skrzyni z tej serii http://www.getflat.co.uk/...72/MRBVJBJC.pdf
Trzeba wpierw zajrzec pod metalowa obudowe skrzyni tuż za lewym kołem, spuscić olej, odkrecić metalowa miske i zobaczyc czy da sie to naprawic bez demontazu z auta.
Z chęcia posłuchamy jak to jest w VW bo VW jest sporo z róznym rodzajem silnikow i roznym rodzajem skrzyń oraz ich ułożeniem wiec tutaj trudno opierać się na systematyce |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plcb9401
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-05-2014, 21:50
|
|
|
Dzięki za info:)
Już pędzę się uczyć;)...
Zaś co do VW to temat był przerabiany na T4 i Passacie zdejmowało się ten właśnie dekielek na końcu skrzyni demontowało się piąty bieg i montowało cały nowy zestaw. Koszt coś koło 350pln. czas jakieś 20-30 minut:)
Pozdrawiam
Michał
P.S.
Dzięki wielkie za linka:) Na szybko wychodzi że da się wymienić piątkę bez rozkurzu skrzyni:)
Bliżej weekendu się tym zajmę więc dam znać co i jak....
[ Dodano: 18-05-2014, 16:33 ]
Więc ogarnąłem temat skrzyni i chcę się pochwalić moim osiągnięciem.....
Po pierwsze aby dostać się do piątego biegu trzeba opuścić nieco skrzynię biegów, po zdemontowaniu dekielka okazało się że odkręciła się nakrętka trzymająca synchronizator piątego biegu (jak będzie wyskakiwać wam piątka sprawdźcie czy się nie rozkręca). Generalnie w środku mielonka, po zdjęciu resztek owego synchronizatora należy wyczyścić wszystko i wysuszyć. Zamontowałem drugi synchronizator i skręciłem nakrętkę na klej do gwintów. Na drugi dzień zalana olejem i jak na razie działa Czas naprawy jakieś 60 min. |
|
|
|
 |
|
|