Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Problem ze skrzynią
Autor Wiadomość
plcb9401 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-05-2014, 17:42   [Cari 1.9TD] Problem ze skrzynią

Witam serdecznie,
Mam nadzieję że nie powielam tematu ale niczego podobnego znaleźć nie mogłem:)
Więc do rzeczy.....
Otóż jechałem sobie z żonką na weekend i piątka wyskakiwała sobie radośnie przy puszczeniu gazu.... Bardzo mnie to nie stresowało gdyż pan "mechanik" stwierdził poduszki do wymiany to nie problem, więc mówię sobie jadę na ten weekend jak wrócę to się wymieni:)
Niestety po drodze rozległo się złowieszcze chrup... piątki brak, po wbiciu biegu auto nie ciągnie słychać jedynie zgrzyt ze skrzyni biegów.
Teraz poważne pytanie: Czy piąty bieg jest wymienny tak jak np. w VW???? 2. Czy ewentualna wymiana wiąże się z kompletną rozwałką skrzyni biegów, czy procedura jest podobna jak w VW???,3. Skąd mogę ściągnąć jakiś schemat budowy skrzyni do tego auta ???? 4. Bawić się w naprawę czy wymienić na inną, choć tej trochę szkoda bo nie wyje nie leci itp.
No i teraz jeszcze pochwalę się że mam Cari 1.9TD rok prod. 1998
Za wszelkie opinie serdecznie z góry dziękuję:)
Pozdrawiam
Michał
P.S
Wszystkie pozostałe biegi działają bez problemu nic się nie dzieje......
Ostatnio zmieniony przez glina 15-05-2014, 12:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-05-2014, 19:01   

Wedle informcji powinna bz skrzynia JC5-225

Na tej tsronie znajduje sie manual do skrzyni z tej serii http://www.getflat.co.uk/...72/MRBVJBJC.pdf

Trzeba wpierw zajrzec pod metalowa obudowe skrzyni tuż za lewym kołem, spuscić olej, odkrecić metalowa miske i zobaczyc czy da sie to naprawic bez demontazu z auta.

Z chęcia posłuchamy jak to jest w VW bo VW jest sporo z róznym rodzajem silnikow i roznym rodzajem skrzyń oraz ich ułożeniem wiec tutaj trudno opierać się na systematyce
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plcb9401 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-05-2014, 21:50   

Dzięki za info:)
Już pędzę się uczyć;)...
Zaś co do VW to temat był przerabiany na T4 i Passacie zdejmowało się ten właśnie dekielek na końcu skrzyni demontowało się piąty bieg i montowało cały nowy zestaw. Koszt coś koło 350pln. czas jakieś 20-30 minut:)
Pozdrawiam
Michał
P.S.
Dzięki wielkie za linka:) Na szybko wychodzi że da się wymienić piątkę bez rozkurzu skrzyni:)
Bliżej weekendu się tym zajmę więc dam znać co i jak....

[ Dodano: 18-05-2014, 16:33 ]
Więc ogarnąłem temat skrzyni i chcę się pochwalić moim osiągnięciem..... :mrgreen:
Po pierwsze aby dostać się do piątego biegu trzeba opuścić nieco skrzynię biegów, po zdemontowaniu dekielka okazało się że odkręciła się nakrętka trzymająca synchronizator piątego biegu (jak będzie wyskakiwać wam piątka sprawdźcie czy się nie rozkręca). :shock: Generalnie w środku mielonka, po zdjęciu resztek owego synchronizatora należy wyczyścić wszystko i wysuszyć. Zamontowałem drugi synchronizator i skręciłem nakrętkę na klej do gwintów. Na drugi dzień zalana olejem i jak na razie działa :mrgreen: Czas naprawy jakieś 60 min.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.