[Cari 1.6] Carisma 1.6 1997r - Problem z obrotami |
Autor |
Wiadomość |
maniek9322
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 5 Skąd: Okolice Warszawy
|
Wysłany: 02-05-2014, 00:03 [Cari 1.6] Carisma 1.6 1997r - Problem z obrotami
|
|
|
Cześć. Witam wysztkich, od niedawna posiadam Carismę i jestem nowy na tym forum. Mam problem z obrotami w moim samochodzie.
Mam Carsime 1.6 benzyna +LPG, po odpalniu obroty na ok. 3000 a potem jest różnie zwykle ok. 2000 obrotów , po dodaniu gazu obroty spadają do poniżej 1000. Przy cofaniu samochód zaczyna skakać (tak jak by przestało docierać paliwo/gaz do silnika). Podczas jazdy czuć chwilami szarpnięcia samochodu (takie 0.5 sekundowe zaniki mocy).
W samochodzie niedawno wymieniłem: świece, przewody od swiec i filtr powietrza.
Macie pomysł co może być przyczyną tych wysokich obrotów?
Czy jak spróbuję wyczyścić przepustnicę tak jak w tym filmiku: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=80633
to cos mi to da? |
Ostatnio zmieniony przez glina 15-05-2014, 09:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-05-2014, 06:27
|
|
|
A czy zapala Ci się kontrolka silnika, jeśli tak, to podstawą jest sprawdzenie błędów, tu masz opisane jak to zrobić http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=45
Czy te problemy masz tylko na LPG czy też na benzynie?
Napisz też jaką masz dokładnie instalację i ile jest już na niej przejechane? |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 02-05-2014, 11:04
|
|
|
ja bym sprawdzil tez stan krokowca i przeplywki tez sa odpowiedzialne za obroty. do tego dolot moze lapac jakies lewe powietrze.
a przepustnice dobrze jest przeczyscic bo moze ta "lopatka" juz jest tak oklejona syfem ze obroty szaleja.
co do szarpania sprawdz uklad zaplonowy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
maniek9322
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 5 Skąd: Okolice Warszawy
|
Wysłany: 02-05-2014, 14:30
|
|
|
plecho1 napisał/a: | A czy zapala Ci się kontrolka silnika, jeśli tak, to podstawą jest sprawdzenie błędów, tu masz opisane jak to zrobić http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=45
Czy te problemy masz tylko na LPG czy też na benzynie?
Napisz też jaką masz dokładnie instalację i ile jest już na niej przejechane? |
Powiem tak, samochód kupiłem ok. 2tyg temu, na samochodach słabo się znam (uczę się dopiero )
Czasami się pali kontrolka silnika a czasami nie. Jeżdżę na LPG ale na benzynie samochód lepiej działa. Gaz założony został w sierpniu 2009r. nie wiem ile już ma przejechane.
Wielozawór- tomasetto, zawór tankowania-tomasetto, przełącznik G/B- kme diego, ECU - akme diego
eve1988 napisał/a: | ja bym sprawdzil tez stan krokowca i przeplywki tez sa odpowiedzialne za obroty. do tego dolot moze lapac jakies lewe powietrze.
a przepustnice dobrze jest przeczyscic bo moze ta "lopatka" juz jest tak oklejona syfem ze obroty szaleja.
co do szarpania sprawdz uklad zaplonowy. |
Jak masz jakeś dobre poradniki jak to wszystko posprawdzać to był bym wdzięczny |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 02-05-2014, 15:27
|
|
|
kontrolka silnika nie powinna sie swiecic tak jak plecho1 napisal sprawdz bledy i zerknij na pierwsza strone tematu co ci wskazal, zlacze diagnostyczne powinienes miec obok pedalu gazu tak jest u mnie.
zadnych poradnikow nie znam poprostu przekopuje forum i internet zbieram info i co jestem w stanie zrobic sam to robie na poczatek zdejmij te rure z przepustnicy i zobacz jak wyglada w srodku jak jest tam czarno na sciankach i sie klei to trzeba by przeczyscic ja ja wyciagalem cala jak na filmiku niektorzy robia to na zamontowanej przewody zaplonowe najlepiej sprawdzic po zmroku lekko je zrosic woda i sprawdzic czy iskry po nich nie skacza.
a tu masz troche o silniczku krokowym http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=6493 co prawda GDI ale procedura podobna . ale najpierw sprawdz te kontrolke silnika czemu sie zapala.
[ Dodano: 02-05-2014, 15:44 ]
nie doczytalem ze wymieniles przewody. na jakie? masz 2 przewody i 2 fajkocewki? bo jak wymieniles tylko przewody to moga sie fajkocewki konczyc. i dlatego szarpie. i daj gaziarzowi przejzec instalacje jak mowisz ze na gazie jest gorzej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
koniu
Forumowicz Koniu
Auto: Carisma1.6 16V gr.99/00 Lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Paź 2011 Posty: 52 Skąd: Sejny
|
Wysłany: 02-05-2014, 16:29
|
|
|
U mnie kontrolka z silnika się zaświeca często zaraz po tankowaniu gazu ale w czasie jazdy odpuszczam gaz powoli go dodaję i sama gaśnie i potem już się nie zapala albo moze raz jeszcze. Gazownik mówił że to z powody złego składu mieszanki i ze tak będzie nie reguluje tego bo skład tak jak przyjeżdżam jest ok i nie wnikam. Nie wiadomo jaki przebieg zrobił Two samochód na tej instalacji wtryski się potrafią zużyć, szczególnie jak sa źle zamontowane - poziomo zamiast pionowo. Zmień filtry zacznij od prostych rzeczy i nie daj się wciągnąć w zmianę parownika bo to gnoje niektóre najprędzej proponują, aby kase wyrwać. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-05-2014, 21:19
|
|
|
Na pierwszym miejscu, jak już wyżej pisaliśmy, sprawdź błędy silnika a dalej warto by było instalację LPG podłączyć pod komputer aby zobaczyć jak działa. Jeśli chodzi o podzespoły instalacji LPG, to z najważniejszych trzech podałeś tylko sterownik, napisz jeszcze jakie masz wtryski i reduktor. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 02-05-2014, 21:58
|
|
|
koniu, za przeproszeniem (tu pada wulgar) nie gazownik przy dobrze zamontowanej i skonfigorowanej instalacji kontrolka sie nie pali mi tez wkrecal ten kit poprzedni gazmen ze mieszanka sie nie zgadza i tp. efektem byly podparte zawory bo byla uboga mieszanka. |
_________________
 |
|
|
|
 |
maniek9322
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 5 Skąd: Okolice Warszawy
|
Wysłany: 03-05-2014, 14:38
|
|
|
Dziś prawdziłem błędy i wymrugało mi błąd nr 41 wtryskiwacze.
Tylko nie posiadam miernika rezystancji aby je sprawdzić.
Da radę to sprawdzić w inny sposób? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-05-2014, 16:07
|
|
|
To najprawdopodobniej masz tylko problem z emulatorem wtryskiwaczy podczas pracy na LPG, nie powinno to jednak mieć wpływu na pracę silnika.
Najprawdopodobniej Twoje problemy są związane z zaniedbaną instalacją LPG. Poszukaj w swojej okolicy jakiegoś gazownika od KME niech to ogarnie. |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-05-2014, 05:39
|
|
|
jeżeli na benzynie jeździ normalnie a na gazie szarpie to ewidentnie fajko-cefki dożyły swoich dni
gaz ma to do siebie że ma większy opór elektryczny o jakieś 30% od benzyny, i iskra ze świecy ma trudniej, na wyższych obrotach jeszcze jakoś sobie radzi, na jałowych zaczyna wariować bo chodzi na 3 albo nawet na 2 cylindrach, a do tego gaz się spala wolniej więc dłużej się grzeje więc cały silnik robi się cieplejszy więc szybciej się wygrzewają elementy zapłonowe
PS. poradnik dla LPG
1. świece tylko z irydową szpilką odporną na wysokie temperatury, z funkcją auto dopalania nagaru (odstęp 0,7-0,8mm)
2. przewody tylko wysoko-temperaturowe, (np cało-silikonowe)
3. fajkocefki raz w roku do wymiany (czasami jak szczęście dopisze raz na 2 lata)
4. bardzo ważne, na LPG jeździmy zawsze na wysokich obrotach, silnik musi mieć czas na dopalenie nagaru
wypadało by przestudiować dział warsztat/LPG
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=79 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-05-2014, 06:29
|
|
|
Punkty 3 i 4 to bez przesady, brejdak już chyba 4 albo 5 lat jeździ Carisma z LPG i tylko na początku wymienił przewody na jakieś NGK za około 100zł i świece wymienił chyba z 2 razy a przejechał już prawie 80 tys km i żadnych wyżej wymienionych problemów nie miał. Świece za każdym razem zwykłe NGK tylko ze zmniejszoną przerwą o 20%. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 04-05-2014, 09:37
|
|
|
mpoplaw, ja tu troche herezji widze w twojej wypowiedzi.
Gaz ma wyzsza temperature spalania ale nie taka żeby uszkodzić elementy zapłonowe bardziej narażone beda zawory wydechowe jak gaz zle wyregulowany.
zurzycie elementów zapłonowych w czasie jazdy na gazie wynika z wiekszego wysilenia układu zapłonowego dlatego niektórzy zmniejszaja przerwe na swiecy.
co do jazdy na wysokich obrotach to też tego nie rozumiem miał bym jeździć w zakresie 4-7 tyś obrotów żeby nagar przepalić? nagar powstaje gdy jest nieprawidłowy skład mieszanki.
a ze na wolnych obrotach chodzi na 2 gary to już nie wiem skad to wziełeś moja cari na sekwencji stag 4 chodzi na 4 gary w każdym zakresie obrotów. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-05-2014, 05:58
|
|
|
plecho1 napisał/a: | przewody jakieś NGK za około 100zł (...)
Świece za każdym razem zwykłe NGK tylko ze zmniejszoną przerwą o 20%. |
ad1. te przewody za 100zł to wysokotemperaturowe typ F do 250 stopni czy zwykłe typ A co im izolacja schodzi już w 100 stopniach ??
ad2. chcesz powiedzieć że 0,7-0,8 mm to za duża przerwa ??
eve1988 napisał/a: | zurzycie elementów zapłonowych w czasie jazdy na gazie wynika z wiekszego wysilenia układu zapłonowego |
kwadratura koła ci wyszła, chciałeś chyba napisać że: LPG obnaża bezlitośnie wszystkie wady układu zapłonowego, bo na LPG jest trudniej o zapłon w cylindrach, bo jeśli jakiś element układu zapłonowego szwankuje (przewody słabiej izolują i część prądu ucieka bokiem, na świecach zebrał się nagar, cewki gubią rezystancję) to samochód dostanie czkawki
co do obrotów silnika, im są większe tym alternator daje więcej prądu, więc układ zapłonowy ma łatwiej, więc jeśli zebrał się gdzieś nagar, to dodanie gazu pomaga go wypalić
 |
|
|
|
 |
marjas007
Mitsumaniak jarzabek
Auto: Carisma 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 55 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 13-05-2014, 20:22
|
|
|
" (tak jak by przestało docierać paliwo/gaz do silnika). Podczas jazdy czuć chwilami szarpnięcia samochodu (takie 0.5 sekundowe zaniki mocy). "
u mnie przy tych objawach na pracy na LPG okazało się, że był brudny filtr gazu, zanieczyszczony zawór odcinający gaz oraz dosyć duża ilość czarnej oleistej cieczy w reduktorze, po tych czynnościach auto zaczęło pracować na LPG tak jak należy. Przy okazji uwaga, nie spotkałem jeszcze gazownika który by te czynności wykonał przed regulacją instalacji gazowej. W moim poprzednim Colcie CAO nie pomagała zadna regulacja instalacji gazowej i gazownik rozkładał ręce , pomogła dopiero regulacja luzu zaworów i autko śmigało jak trza |
|
|
|
 |
|