Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Wycieki oleju plus dziura w separatorze oleju
Autor Wiadomość
marko22 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 29
Skąd: Siedlce
Wysłany: 16-05-2014, 20:43   [Cari 1.9DI-D] Wycieki oleju plus dziura w separatorze oleju

Wracam ponownie. Problem z pedałem przyspieszenia schodzi na razie na dalszy plan. Muszę ogarnąć parę innych rzeczy.

Na poniższych zdjęciach zlokalizowałem wycieki oleju. Ten przy turbinie pojawił się od razu. Proszę nie sugerować się czystością, bo fotki zrobione chwilę po umyciu silnika.

Drażniło mnie, że w środku czuję czasami zapach spalonego oleju. Winowajcę znalazłem. Po odkręceniu przewodu na dole okazało się, że uszczelka jest praktycznie twarda. Znalazłem mały oring, ale pech chciał, że przy wkręcaniu króćca - ten się ukręcił. Jutro będę szukał nowego.



Tutaj mnie ciekawi, po co ktoś zrobił tę dziurę, skoro oryginalnie jej nie ma? Dodatkowo nie założony był przewód na nim. (spadł, został zdjęty specjalnie?). Po krótkiej jeździe zrobiło się mokro.



A tutaj zdążyłem już wyczytać, że za bardzo nie ma się czym przejmować. Albo zmienić uszczelki, albo zawór. A problem z wyciekiem i tak się pojawi, przynajmniej po wymianie uszczelek.



W poprzednim poście napisałem, że jestem dość zadowolony z tego samochodu, powoli jednak zaczynam odchodzić od tego zdania. Brat stwierdził, że pada sprzęgło. Hałasuje na wolnych obrotach. Teraz czy to sprzęgło całe, czy może tylko łożysko, albo docisk.
Samochód ma lekko ponad 300tys przebiegu. Został mi sprzedany z "przebiegiem" o połowę mniejszym 8) Ale to już oddzielny temat do dyskusji.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-05-2014, 21:06   

marko22 napisał/a:
Znalazłem mały oring, ale pech chciał, że przy wkręcaniu króćca - ten się ukręcił. Jutro będę szukał nowego.
To kanał smarująco-chłodzacy turbine, jezeli uszkodzony jest w nim gdwint to turbina do demontazu i naprawy gwintu po demontażu wirnika.
marko22 napisał/a:
Tutaj mnie ciekawi, po co ktoś zrobił tę dziurę, skoro oryginalnie jej nie ma? Dodatkowo nie założony był przewód na nim. (spadł, został zdjęty specjalnie?). Po krótkiej jeździe zrobiło się mokro.
Może zatkana odma, nowa kosztyuje chyba koło 120zł, na przewodzie może być uszkodzony kllips zatrzaskujący i dlatego przewód spadł
marko22 napisał/a:
Brat stwierdził, że pada sprzęgło. Hałasuje na wolnych obrotach.
Pewnie koło dwumasowe
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marko22 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 29
Skąd: Siedlce
Wysłany: 16-05-2014, 21:35   

Dzięki robertdg za odpowiedź.

Nie. Gwint jest dobry. Po prostu króciec ukręcił się nad samym gwintem. Pozostanie tylko znaleźć mi właściwy. W sumie brat to zepsuł, to on będzie szukał :)

Zatkana odma i wypływ oleju z niej? Klips jest dobry, bo przewód zapiął się prawidłowo. Wcześniej cała chłodnica i plastiki były zawalone olejem. Nie można jej jakoś rozebrać, umyć, zakleić tę dziurę?
Co do dwumasy, nie mam pojęcia jak to się objawia. Zdaję się tylko na informacje z netu i to forum. Jeśli faktycznie pada dwumasa, to powyżej chyba 60km/h zaczyna trząść budą. U mnie nic takiego się nie dzieje. A sunąłem nim max tyle, ile podaje katalog firmowy. Po naciśnięciu sprzęgła, hałas znika.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-05-2014, 21:39   

Odma jest jednolitym elementem.
Dwumasa sie tłucze przeważnie na biegu jałowym, po nacisnieciu sprzegla cichnie
marko22 napisał/a:
Jeśli faktycznie pada dwumasa, to powyżej chyba 60km/h zaczyna trząść budą.
To chyba tylko zasłyszane ale niekoniecznie prawdziwe ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marko22 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 29
Skąd: Siedlce
Wysłany: 16-05-2014, 21:46   

Nie. Przeczytane :wink: Aż wstyd przyznać, że z wykształcenia jestem mechanikiem, a znam się na samochodach jak świnia na gwiazdach. No ale nic. Jakoś trzeba dalej żyć z tym :D
Ogólnie w trakcie jazdy mam wrażenie, że im dłużej jadę, to sprzęgło jakby ciężej pracowało. Bezpośrednio po dłuższym postoju i ruszeniu tego nie ma. Ale to takie moje wrażenie. Tłucze się mówisz? Mi to bardziej pasuje do kota biegającego z puszką uwiązaną do ogona.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.