Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Zawór recyrkulacji spalin (EGR)
Autor Wiadomość
wester 
Mitsumaniak


Auto: Avance V6 02'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 47
Skąd: Łupowo
Wysłany: 20-05-2014, 11:25   

Witam
Wyczyściłem zawór ale nie chodzi.
Wnioskuje ze padł elektrozawór?
Jaki jest nr części elektrozaworu?
Ma ktoś na zbyciu?
_________________
 
 
DMK_PL 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 24
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 17
Skąd: Lubin
Wysłany: 24-08-2017, 20:14   

Witam
Jakiś czas temu zaczęła mi się zapalać kontrolka "dynks się stegesował" tj check engine. Dwa razy resetowałem i od raz błąd się pojawiał. Znajomy fachowiec podpiął mnie pod interfejs diagnostyczny i wyszło że coś z recyrkulacją spalin czyli EGR. Ja zupełnie zielony przeczytałem pół internetu i na 90% miał to być zawór(1 na zdj.). Więc zdemontowałem i "profesjonalnie" wyczyściłem, błąd do kasacji i przez jeden dzień był spokój. Drugiego dnia wyskoczyło to samo, znajomy doradził że jak nie zawór to na 90% przepustnica(2 na zdjęciu). Ja pierwsze słyszę więc pół internetu przeczytałem i zabrałem się za demontaż i dokładne czyszczenie, kasacja błędu i odziwo spokój ale tylko na 3 dni. Więc wracam do znajomego, pokazuje że ten sam błąd i że na 90% elektro-zawór(3 na zdj.), a dlaczego. Otóż słychać co jakiś czas cykanie i jak odpiął tą czarną wtyczkę to przestaje cykać.

Moje pytanie czy taki elektrozawór jest gdzieś dostępny bo nie mogę znaleźć. A przede wszystkim czy to jest to bo już tracę wiarę w mojego specjalistę.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-08-2017, 08:19   

Żeby znać przyczynę trzeba wiedzieć, kiedy komp zgłasza błąd EGR - czyli jakie obwody testuje. A jest to dokładnie elektrozawór - nr.... niestety nie 3 bo to jest zawór od czegoś innego, ale chodzi o ten z brązową wtyczką obok.
Na początek wyczyść dokładnie wtyczkę i gniazdo bo kiedyś też tak miałem i u mnie pomogło.
 
 
wester 
Mitsumaniak


Auto: Avance V6 02'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 47
Skąd: Łupowo
Wysłany: 01-09-2017, 16:41   

Zagnij wężyk od elektrozaworu tak aby odciąć przepływ i dodawaj powoli gazu zatrzymując się na 1500-2000 obr. i popuszczaj powoli. Jeżeli zawór EGR ruszy ( będziesz widział po membranie) to elektrozawór na 100%. Pasuje od lancera benzyna np. 1.8
_________________
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 14-07-2018, 05:01   

cały temat przeklepany i niema żadnego zdjęcia który to właśnie EGR pod maską w V6?
Proszę o pomoc
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-07-2018, 09:37   

bialyjayz napisał/a:
cały temat przeklepany i niema żadnego zdjęcia który to właśnie EGR pod maską w V6?
Proszę o pomoc

https://www.youtube.com/watch?v=BOSKmOQ_jTk

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
xander41 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 133KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2014
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-11-2018, 10:37   

Witam wszystkich
Pacjent: Galanta 2.0 benzyna z 2000r (model EA2ASNJESL6) i mam od dawna problem z EGR'em (sterowanym podciśnieniem) lub czymś co w kodach błędów wskazuje na zawór EGR. Zapala mi się kontrolka Check Engin i w programie diagnostycznym odczytałem:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Układ recyrkulacji spalin (system EGR) "A" - obwód
Możliwe przyczyny pojawienia się usterki
-Uszkodzony zawór EGR
-Przewody dochodzące do zaworu EGR są rozwarte lub zwarte
-Zaśniedziałe styki połączeniowe dochodzące do EGR
-Obwód oraz czujnik temperatury systemu EGR

Przyczyny pojawienia się kodu błędu
Sterownik silnika ECM zarejestrował niepoprawne napięcie na zaworze EGR

Możliwe objawy
-Zaświecenie się kontrolki silnika MIL
-Nierównomierna praca silnika

Zasadza działania podzespołu
Układ recyrkulacji spalin (system EGR) służy do zmniejszenia emisji spalin do atmosfery. Jego zadaniem jest dostarczenie części spalin powodując obniżenie emisji tlenków azotów NOx i HC.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sam zawór czyściłem już kilka razy. Niedawno wymieniem go na inny używany wg mnie sprawny (zassanie powietrza powoduje otwarcie zaworu i odbywa się to płynnie bez żadnych zacięć). czyściłem przewody doprowadzający odprowadzający spaliny z zaworu EGR. Czyściłem przepływomierz powietrza (program diagnostyczny nie wskazuje żeby pracował nieprawidłowo). Wymieniłem przewody podciśnienia. Podejrzewałem że byc może sonda lambda podaje niewłaściwe wartości więc również wymieniłem na nową (najpier wymieniłem tą przed katalizatorem a po pewnym czasie wymieniłem tą za katalizatorem).

Z moich obserwacji doszedłem do wniosku że wpływ ma być może temperatura ale też już nie jestem tego pewien gdyż kiedyś kontrolka check engin zapalała się tylko przy ponownym rozruchu silnika gdy jest on jeszcze gorący a nigdy na zimnym silniku. Teraz błąd pokazuje się już nawet na zimnym silniku.

Po zapaleniu się kontrolki nie ma odczuwalnych zmian w pracy silnika - nie traci on na mocy ale wydaje mi się że wzrasta spalanie gdy silnik nie jest jeszcze dobrze rozgrzany.

Do głowy przyszło mi że może problemem jest czujnik temperatury spalin (gdzieś o tym przeczytałem) ale nie wiem gdzie go zlokalizować i ewentualnie wykręcić go i wyczyścić o ile to coś pomoże.

Czy ktoś spotkał sie z podobnym lub takim samym problemem???
 
 
vrangsinn 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 522
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 14-11-2018, 11:37   

ja mam u siebie to samo w V-ce...identyko i tez nie moge zlokalizowac...generalnie nic sie nie dzieje z silnikiem ale ten check mnie irytuje...poza sondami zrobiłem to co Ty i tez nie pomoglo...^^
_________________
Jazda samochodem to dla mnie frajda...
Galant to nie tylko samochód to pewien styl bycia...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-11-2018, 14:04   

zdarzało mi się to gdy 3x pod rząd odpaliłem auto na bardzo krótko - tak żeby przestawić
wyczyściłem wtyczkę od elektrozaworu EGR i przeszło
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 14-11-2018, 14:50   

MR127520 Elektrozawór EGR
Bierzesz miernik i patrzysz jaki ma opór (Ma mieć 36-44ohm przy 20 stopniach temperatury)
2 razy miałem problem z Check Engine i EGR i za każdym razem był inny opór niż podałem. Po wymianie na sprawny zawór z prawidłowym oporem, problem znikał.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-11-2018, 20:33   

Faza, a po wymianie przestał cykać ten elektrozawór na wolnych obrotach? To typowe w V6 po II lifcie, podobne do cykania popychacza hydraulicznego.
 
 
Lucek_37 
Forumowicz


Auto: Galant EA5W 2.5 V6 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Lip 2016
Posty: 124
Skąd: Puławy
Wysłany: 14-11-2018, 22:22   

xander41 napisał/a:
Do głowy przyszło mi że może problemem jest czujnik temperatury spalin

Powiem Ci że pierwsze słyszę o takim czymś w Galu. Nowoczesne diesle z DPF takowe czujniki posiadają ale żeby ta jednostka ją miała to wątpię (oczywiście mogę się mylić). Tak jak Krzyzak, pisał wyczyść wtyczki od EGR i sond lambda. Ja bym jednak obstawiał problem z sondą. Sprawdź jeszcze raz kod błędu i napisz nam to coś może pomożemy.
 
 
vrangsinn 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 522
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 15-11-2018, 09:47   

kod błędu to 403 :wink:
_________________
Jazda samochodem to dla mnie frajda...
Galant to nie tylko samochód to pewien styl bycia...
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 15-11-2018, 12:03   

Hugo napisał/a:
Faza, a po wymianie przestał cykać ten elektrozawór na wolnych obrotach? To typowe w V6 po II lifcie, podobne do cykania popychacza hydraulicznego.

Raczej dalej cyka (no ale chyba tak ma być, skoro się otwiera i zamyka w zależności jak mu ecu każe) ale czy to ten ezaworek czy ten drugi to teraz nie powiem bo auto u lakiernika. Mi jedynie przeszkadzał ten checkengine.
 
 
xander41 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 133KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2014
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-11-2018, 11:42   

W końcu udało mi się znaleźć trochę czasu i zlokalizowałem ten elektrozawór EGR. Wyczyściłem styki i sprawdziłem multimetrem zgodnie z sugestią jaki ma opór i okazało się że jest "0Ω" - czyli wygląda na to że zepsuł się całkowicie... Co prawda pomiar był wykonywany w takich warunkach jakie mamy czyli około 0°C
W pierwszej chwili myślałem, że może nie do końca dobrze wykonuję pomiar ale przetestowałem to na drugim elektrozaworze, który jest obok i tamten po ustabilizowaniu pokazał 32Ω więc pomiar raczej był prawidłowy.

Zamówiłem drugi zawór (niestety używany ponieważ ciężko znaleźć nowy tego samego typu) i okaże się czy będzie wszystko ok
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.