Paliwo E10 |
Autor |
Wiadomość |
krzysztofpak75
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 138 Skąd: Germania
|
Wysłany: 19-05-2014, 19:52 Paliwo E10
|
|
|
Witam Wszystkich !!
Mam pytanie odnośnie zasotosowania w naszych Galach paliwa z domieszką 10% Bio-Ethanolu ??
Ma ktoś jakieś doświadczenia ??
Czy nie będzie wypalać gniazd zaworów albo coś w tym stylu i jak to może odbić się na spalaniu i osiągach ?? |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
Wysłany: 19-05-2014, 21:15
|
|
|
gdzieś tam wyczytałem, że dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa jak GDI Mitsubishi może to być bardzo niebezpieczne. Dla innych także chodź już mniej. A czy ma się to jakoś do osiągów, myślę iż w małym bardzo niezauważalnym stopniu. |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 |
|
|
|
 |
krzysztofpak75
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 138 Skąd: Germania
|
Wysłany: 20-05-2014, 05:29
|
|
|
Tak to niby się zgadza , ale mój motor to nie GDI o ile się dobrze oriętuję ... 4G63 ??
Czy się mylę ? |
|
|
|
 |
meydey000
Mitsumaniak meydey

Auto: ea5w v6 se; magnum 480 dxi eev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 588 Skąd: TSK Skarżysko Kamienna
|
Wysłany: 20-05-2014, 19:03
|
|
|
ty masz zwykłą jednostkę napędową. |
_________________ jest ryzyko-jest zabawa |
|
|
|
 |
krzysztofpak75
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 138 Skąd: Germania
|
Wysłany: 20-05-2014, 19:07
|
|
|
A to następne tankowanie będzie z paliwem E10 i odezwę się jak tam wypadają osiągi i spalanie . Bo teraz wychodzi mi 8,3 L przy takiej raszej spokojnej jeździe pół na pół miasto trasa także nie jest tak źle jak się spodziewałem.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
fergul11
Mitsumaniak

Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 2372 Skąd: Co.Clare
|
Wysłany: 21-05-2014, 00:17
|
|
|
A powiedz mi to paliwo E-10 jaką ma liczbę oktanową ?
Producenci paliw przy domieszkach różnych estrów muszą podnosić wartość kaloryczną benzyn ponieważ zmniejsza się ilość "benzyny w benzynie" napowietrzają je co pociąga za sobą większą temp. spalania .
W zagazowanych silnikach jest zwiększone ryzyko wypalenia zaworów właśnie z uwagi na większą temp. spalania mieszanki .
4G63 skonstruowano pod paliwo min 95pb i takie lej .
Wszelkie domieszki będą generować gromadzenie nagarów .
Raz na jakiś czas wlej na cały bak płukankę dla wtryskiwaczy STP i układu paliwowego i to wystarczy (moim zdaniem ) |
_________________ Mam oko na Ciebie
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 21-05-2014, 09:32
|
|
|
E10 ma przeciętnie 97 do 99 RON, a więc więcej o jakieś 2-3 oktany. Zawarty ethanol wpływa na podniesienie oktanów. Jednocześnie zawarty ethanol wpływa na obniżenie kaloryczności, a wiec zużycie paliwa będzie ok. 3 do 5% większe.
Generalnie w Austrii i Niemczech E10 jest jakieś 5% tańsze (w Austrii nawet do 10% różnicy), co kompensuje zwiększone zużycie. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
fergul11
Mitsumaniak

Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 2372 Skąd: Co.Clare
|
Wysłany: 21-05-2014, 11:16
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Generalnie w Austrii i Niemczech E10 jest jakieś 5% tańsze (w Austrii nawet do 10% różnicy), co kompensuje zwiększone zużycie. |
A nie jest one dotowane przez państwo i dla tego jest tańsze |
_________________ Mam oko na Ciebie
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 21-05-2014, 15:35
|
|
|
Nic nie jest dotowane. To kwestia kosztu produkcji i oblozenia podatkami. Na czysty bioetanol jest mniejszy tax. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
fergul11
Mitsumaniak

Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 2372 Skąd: Co.Clare
|
Wysłany: 21-05-2014, 15:43
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Na czysty bioetanol jest mniejszy tax. |
Użyłem złego słowa mea culpa chodziło mi o opodatkowanie w zasadzie sprowadza się do tego że jest taniej |
_________________ Mam oko na Ciebie
 |
|
|
|
 |
|