  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		[Cari 1.8] Temperatura płynu chłodniczego | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 jerryazs  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Carisma 1.8 GLS 1996 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 35 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-05-2014, 09:44   [Cari 1.8] Temperatura płynu chłodniczego
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Szukałem trochę w innych postach i nie znalazłem podobnego, jeśli jest proszę o link do niego.
 
Wykres z evoscana 
 
Zaczęło się od problemu ze ssaniem (brak).
 
Poczytałem i wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodniczego (czarny 2 piny odcięcie 88').
 
Wiatrak klimy włącza się przy 105' C a wyłącza się przy 97-98 stopni.
 
Wszystko działa niby poprawnie, tylko za wysoko. 
 
Wskaźnik temperatury idealnie na środku (działa tak jak trzeba, startuje od lewej, potrafi przejść w prawo).
 
Druga sprawa to obroty (raz że wysokie ~900-1000, dwa to nierówne - jakieś poszarpane) -tak powinno być (w 14 i 35 s. dodałem gazu żeby szybciej temperatura wzrosła)?
 
Carisma 1.8 SOHC 85kW 116KM.
 
 
Pytanie: czemu temperatura może tak robić? Co w tej sprawie zmienić, naprawić?
 
 
  | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 plecho1  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: NX300h 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-05-2014, 09:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Długo masz to auto, wcześniej było wszystko ok, wymieniałeś może termostat i czy często wskazówka wskaźnika temperatury wędruje na prawą stronę od pionu? Jak kupiłem auto to miałem podobnie, okazało się, że miałem założony termostat z trochę wyższą temperaturą otwarcia co dało się zauważyć jak zrobiło się cieplej. 
 
Jaki przebieg ma ta Carisma i kiedy ostatnio były regulowane zawory oraz w jakim stanie jest układ wysokiego napięcia? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 jerryazs  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Carisma 1.8 GLS 1996 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 35 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-05-2014, 09:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Termostat wymieniał mi mechanik w 2013r nie mam pojęcia na jaki.  Wymienił wtedy pokrywę zaworów i regulował je (ok. 8 000 km).
 
 
Auto mam około 3 lat, przebieg ma 250 000 (jak kupiłem było 220 000).
 
Wskazówka nie  wędruje na prawą stronę, tylko chciałem sprzwdzić i wyjąłem przekaźnik od klimatyzacji, żeby się nie włączył 1 wiatrak, wtedy poszła w prawo, włączył się 2 wiatrak i było ok.
 
Gazownik w marcu 2014 wymienił silnik krokowy i świece, mówił że przewody i cewki ok. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 plecho1  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: NX300h 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-05-2014, 10:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Raczej z temperaturą masz wszystko OK, u mnie przy niewłaściwym termostacie prawie ciągle było po wyżej 100 stopni i wskaźnik ciągle leciał pod czerwone pole. Teraz czasem w korku też temperatura leci w prawo ale kiedy działa kilima wskaźnik jest zawsze na swoim miejscu. On nie pokazuje konkretnej temperatury a tylko zakres właściwej dla dogrzanego silnika więc jeśli wskazówka jest na środku to temperatura będzie od siedemdziesięciu kilku do dziewięćdziesięciu kilku stopni.
 
Ja bym jednak sprawdził te zawory bo w Miśkach jest dość specyficznie, temperaturę ustawia się na rozgrzanym silniku. Ciekawe jak te zawory ustawiał Twój mechanik. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |