Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi
Autor Wiadomość
zimn 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W AT @LPG '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 58
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22-05-2014, 09:21   

styk jest niewielki sadzę ze po milimetrze szlifowania na każdym wahaczu wystarczy, dodatkowo jeżeli szlif będzie gładki bez ostrych przejść to naprężenia powinny się ładnie rozłożyć, pytanie tylko do bardziej doświadczonych użytkowników czy taki zabieg jest dopuszczalny
_________________
Galant 2,5 @ 160 HP AT kombi
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-05-2014, 20:09   

Nie wiem czy ktoś Cię upewni w tym zabiegu, gdyż jest to wahacz i ciezko przewidzieć jak jest wytworzony przez producenta
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
wlodek93 
Mitsumaniak

Auto: mitsubishi galant 2.0 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 318
Skąd: kozienice
Wysłany: 01-06-2014, 09:22   

witam. ja mam problem w swoim galancie a mianowicie gdy jezdze po dolkach slysze metaliczny dzwiek w prawym przednim kole. i zastanawiam sie co to moze tak pukac? lacznik stabilizatora czy moze cos innego?
_________________
moj misiak http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86351
 
 
draco09 
Mitsumaniak


Auto: Galant Avance 99' 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 151
Skąd: Mściwojów
Wysłany: 12-06-2014, 11:52   

Wiem, że to bardzo ogólne pytanie i odpowiedzi na nie mogę być setki z uwagi na region itp. ale w jakim przedziale cenowym waszym zdaniem powinien znajdować się koszt wymiany dwóch drążków kierowniczych, dwóch końcówek kierowniczych, lewego przedniego wahacza (prosty) i dwóch gum stabilizatora - pytam o samą robociznę bez części.

Pozdrawiam
_________________
Galant Avance 99' 2,5 V6
 
 
 
abdul 
Forumowicz


Auto: Laguna GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 415
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16-06-2014, 21:00   

Wymienial ktos sworzen wahacza gornego samemu? Trzeba wyciagac caly wahacz i wyciskac sworzen czy wystarczy wybic go mlotkiem? Nie wiem czy zabierac sie samemu za to czy lepiej oddac do mechanika? :roll:
_________________

 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 16-06-2014, 21:22   

abdul napisał/a:
Trzeba wyciagac caly wahacz i wyciskac sworzen czy wystarczy wybic go mlotkiem?

Wyjmij cały, to tylko dwie nakrętki więcej. Dasz radę samemu.
W pierwszej kolejności ściągasz zabezpieczenie trzymające sworzeń.
Wybijasz stary i zakładasz nowy.
Zwróć uwagę na znaki, ten sworzeń nie chodzi we wszystkie kierunki, musi być zamontowany w odpowiedniej pozycji.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
abdul 
Forumowicz


Auto: Laguna GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 415
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16-06-2014, 21:43   

fj_mike, podziekowal :wink:
_________________

 
 
awas 
Forumowicz

Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 169
Skąd: ZKL
Wysłany: 16-06-2014, 21:58   

Witam.
Zacznę od tego że nie jestem mechanikiem i w samochodzie wymieniam co najwyżej żarówki i filtry więc proszę o wyrozumiałość.
Galanta mam od 4 miesięcy i denerwuje mnie stukanie/szorowanie/trzaski (bo ciężko to określić) przy hamowaniu na skręconych kołach. Jeden mechanik wymienił mi sporo rzeczy na dzień dobry (tarcze/klocki, łożysko przedniego prawego koła, wszystkie amortyzatory i jakieś tuleje czy sworznie wahaczy czy jakoś tak). Na prostej drodze na nierównościach jest cicho ale jak dojeżdżam pod dom to zawsze słyszę to strzelanie (a żeby wjechać w bramę muszę wykonać dość szybko coś na kształt S zwalniając od ok 30 do 0km/h). Może to przeguby :?: ale przy jeździe bez hamowania na skręconych kołach nic nie stuka.
Co sugerujecie?
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 17-06-2014, 22:22   

awas, dobrze by było wiedzieć co dokładnie tobie wymienił. Mogą być winne sworznie wahaczy.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
fergul11 
Mitsumaniak


Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 2372
Skąd: Co.Clare
Wysłany: 07-07-2014, 21:46   

Kolega Owczar który zredagował pierwszy post w temacie z tym RB to chyba nie poprawi już zdjęć które przestały działać ?
Czy ktoś z kolegów poratowałby rysunkiem z wymiarami (jak ustawić ) wahacz górny ,aby nie skręcać na opuszczonym aucie tylko na sucho przed montażem .
Ps: ta metoda sprawdziła mi się za pierwszym razem ! A rysunki poglądowe nie działają :(
_________________
Mam oko na Ciebie
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-07-2014, 06:52   

fergul11, najszybciej zajrzeć do manuala 33.pdf strona 7
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
fergul11 
Mitsumaniak


Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 2372
Skąd: Co.Clare
Wysłany: 08-07-2014, 11:40   

Robercie , dzięki :)
tzn ,muszę go sobie zassać i poczytać .

[ Dodano: 12-07-2014, 14:54 ]
Chciałem zapytać jakich producentów są wahacze banany dostępne w Polsce (będę za kilka dni) , bo nie wiem czy kupić tu ?
W kilku sklepach pytałem i tak;
- delphi 140€
- blue print 135€ (oni tylko pakują w swoje pudełka)
- SRE ? coś tam ... też powyżej 130€
Z wyżej wymienionych dostałem zapewnienia że na pewno nie chińszczyzna .
Tak czy inaczej około 500zł.
Czy w Polsce też są takie ceny tych wahaczy ?
_________________
Mam oko na Ciebie
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 16-07-2014, 11:53   

fergul11, kup tanie chińczyki SH. Cena ok. sto parę złotych.
Jakość jest losowa. Może paść od razu po założeniu, może długo posłużyć.
Moje SH drugi rok służą bez problemu.
Jak masz fundusze to kup na zapas po jednym.
Do tego polecam kupić gumy osłaniające sworzeń Hyundai. Jeżeli osłona będzie uszkodzona, sworzeń moment dostanie luzu. Jak wymienisz na czas to posłuży ;)
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
fergul11 
Mitsumaniak


Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 2372
Skąd: Co.Clare
Wysłany: 16-07-2014, 12:37   

Dzięki za podpowiedzi :thumbright:
_________________
Mam oko na Ciebie
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 23-07-2014, 18:16   

Po ostatnim przeglądzie, diagnosta stwierdził, że mam do wymiany końcówki drążków i tuleje wachaczy przednich. W sklepie za końcówki niby lepsze coś ok.35 zł za szt. a za tuleje Yamato jeśli mnie pamięc nie myli 30zl/szt.
W sumie 130 zł- jednak czy macie może jakieś sprawdzone części mogą być droższe jednak chciałbym zrobić to porządnie by chociaż 2-lata pojeździć bez kolejnej wymiany :)
I jeszcze pytanko... co prócz rzeczy które wyżej wymieniłem wypadałoby wymienić przy tej operacji? Proszę o wyrozumiałość :) nie jestem majstrem w dziedzinie mechaniki :P
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.