Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
colt 1,3 2002r i sekwencja
Autor Wiadomość
lenti20 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1,3 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 9
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26-05-2014, 14:12   colt 1,3 2002r i sekwencja

Witam nosze sie z zamiarem założenia lpg do mojego colta.Spalanie w mieście to około 9l i trochę bije mnie po kieszeni.Naczytałem się juz o instalacjach itp ale ile zwolenników tylu przeciwników i ciagłe bicie piany :) proponują mi staga 4 i wtryskiwacze hany.Ale mi bardziej chodzi o to jak colt przyjmie lpg i czy nie zaczną się problemy.Wiem że trzeba częsciej regulować zawory i tu wyczytałem że mój ma regulacje hydrauliczna ale nie wiem czy to lepiej?Może ktoś zagazował takiego miśka i ma jakieś w tym doświadczenie?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-05-2014, 14:31   

Jeśli regulacja zaworów jest hydrauliczna, to znaczy ze luz zaworowy sam się automatycznie reguluje, jest to najlepsza opcja jaka może być.
Instalację montuj i nie słuchaj przeciwników bo najczęściej przeciwnicy albo coś tam słyszeli albo przejechali się na nie fachowym montażu i strojeniu lub braku strojenia :)
Elementy podane przez Ciebie są ok tylko Stag 4 + czy stag 4 Eco? Oczywiście lepiej Stag 4 + bo wersja Eco ma okrojone funkcje. Jeszcze napisz jaki reduktor ale do Twojego auta wystarczy najtańsza Alaska.
Najważniejszy jest oczywiście fachowiec, zapytaj go, czy zdejmuje kolektor do nawiercania. Kolektor powinien być zdejmowany aby wióry powstałe podczas wiercenia nie dostały się do silnika oraz aby optymalnie wybrać miejsca do nawiertów.
 
 
lenti20 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1,3 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 9
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26-05-2014, 14:45   

Dzieki za tak szybka odpowiedz.Moga mi założyć staga i + i eko twerdza że teraz nie ma już w nich tak wielkiej różnicy.Reduktor oczywiście alaska .A jesli chodzi o wiercenie to powiedzieli ze moga zdjąć ale że nie zawsze sie tak robi bo potem uszczelki i cos tam... Aha mówili że teraz wiercą coś sprężonym powietrzem czy jakos tak :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-05-2014, 15:07   

Jeśli zdejmą i przy zakładaniu założą nową uszczelkę, to jaki może być problem? Raczej jest to taki wykręt - bajer dla nieświadomego klienta. Dodatkowo przy wierceniu na zamontowanym nie zawsze da się podejść wiertłem w odpowiednim miejscu i dodatkowo nie w każdym kanale jednakowo. Wiadomo, że to trochę wydłuża czas montażu ale aby to było zrobione dobrze, to trzeba zdjąć.
Wersja Eco nie ma korekt po temperaturze co przydaje się w bardziej wymagających silnikach jak np. w Mitsubishi. Różnica w cenie po między jednym a drugim wynosi około 50 zł.
Jakby była możliwość, to polecił bym Ci jednak inny sterownik, LPGTech 224 lub LPGTech 214. Jest tak samo funkcjonalny jak Stag 4+ a dużo prościej się go ustawia. Jest dzięki temu "idiotoodporny", więc jeśli gazownik nie bardzo się przykłada do ustawiania to ten sterownik praktycznie sam świetnie ustawi się automatycznie.
 
 
lenti20 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1,3 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 9
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26-05-2014, 15:21   

W zakładach ktore maja dosyć dobra u nas opinie (Olsztyn) zaproponowali mi właśnie takie konfiguracje:
Stag 4 + valteki
Stag4 + hana 2000
brc - komplet
W większości zajmuja sie montażem BRC ceny dosyc zbliżone od 2200 do 2700
pytanie czy opłaca sie dopłacic do BRC?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-05-2014, 16:00   

valteków nie bierz nawet pod uwagę a jeśli chodzi o BRC, to nie polecam, bo w razie problemów BRC ma o wiele droższy serwis i często ich serwisy montując instalację popełniają wiele błędówboraz często sądroźsi od konkurencji. Montuj Staga i Hany bo w razie czego każdy dobry gazownik to ogarnie.
 
 
lenti20 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1,3 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 9
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26-05-2014, 16:59   

Dzieki za pomoc tak zrobie :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-05-2014, 18:09   

Nie ma za co :)
 
 
mechanior 
Forumowicz

Auto: colt 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 51
Skąd: lublin
Wysłany: 08-06-2014, 11:29   

mam zalożone w colcie 1.3 stag 4 valteki +red. Alaska najechane na tym 73000 tys. km.
Valteki maja jedną zaletę - regener. 100zł .na razie moje są ok.Podobno wtryskiwacze
lm są bardziej pionowo montowane tym mniej się wycierają.Jezeli jeszcze nic nie wsadziłeś
to walnij sobie taki zestaw.Syn na takim czymś hyund. coupe 2.0 136km. zrobił 82000tyś km.
sprzedając auto wszystko chodziło ck.Ustawienia gazu robiliśmy tylko 2 razy wymagane
gwarancją ,filtry wymieniałem samemu ciekł. 15.000km lotnej 20000 km.Zrobisz jak uważasz
ale ja bym się w koszty nie pchał do 12-latka.Acha spalanie colt miasto do 10l gazu trasa 8l.
podaję oczywiście w najg. warunkach zima, światła czasami pośpiech.Huyndai odpowiednio
14l i10l
_________________
mechanior
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-06-2014, 14:53   

mechanior, zamiast zakładać Valdemary za około 120zł lepiej dołożyć 30zł do ACW01. Niektóre Valteki wytrzymają i 100 tys km bez serwisu a inne potrafią się rozkalibrować już po 10 tys km dawka wtedy nie jest jednakowa na wszystkich cylindrach co powoduje szybsze zużycie się zaworów tam gdzie jest ubogo. Dodatkowo Valteki są za wolne do Miśków i albo będą dobre wolne obroty i będzie za ubogo pod pełnym obciążeniem albo jeśli ustawimy że będzie dobrze pod obciążeniem to będzie przelewało na wolnych.
Czy na prawdę warto aż tak oszczędzać?
 
 
mechanior 
Forumowicz

Auto: colt 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 51
Skąd: lublin
Wysłany: 08-06-2014, 17:08   

Piecho1 nie miałem na myśli skrabania na wtryskach, chodziło mi o system instalacji BRC
czy STAG?.Jak mi padną moje Valteki zalozę te ACW01. Podaj proszę serwis gdzie mi to zrobia
Co do tych problemów wolne obroty przelewanie paliwa, lub słabe wkręcanie w obroty
ja tych problemów nie mam.Auto ma wolne ok i jedzie nieżle.Ja nigdy niepotrzebnie nie
oszczędzam ale i nie lubię bezmyślnie wywalać kapuchy.Napisz koleżko o tym serwisie.Cześć!
_________________
mechanior
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-06-2014, 21:51   

Jeśli sam regulowałeś poprzednio to i z tymi wtryskami sobie poradzisz bo mają budowę zbliżony do Valteków ale jeśli chcesz zrobić to w porządnym warsztacie to poszukaj w Google Adama Rogowskiego, po nim raczej nikt u nas w okolicy nie poprawi.
 
 
pierafal 
Mitsumaniak


Auto: GALANT EA V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 207
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 08-06-2014, 22:06   

Ja z kolei moge z czystym sumieniem polecic BRC Sequent 24. Wprawdzie jezdze lancerem, ale to ten sam silnik 1.3 4g13.

Instalacje zakladalem w lipcu 2006r i przejechalem juz na gazie ~175 tys km!
Odpukac, ale do tej pory jedyny problem jaki mialem z instalacja LPG to czujnik cisnienia za ~200zl, wymieniony przy przebiegu ok 100 tys km.
_________________
pozdrawiam, Rafał
__________________________________
Mitsubishi Galant V6 2.5 00r. + LPG Diego
 
 
 
Bamber 
Mitsumaniak


Auto: Lancer combi 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 177
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 08-06-2014, 22:55   

pierafal napisał/a:
Ja z kolei moge z czystym sumieniem polecic BRC Sequent 24

Popieram miałem w 4 autach taką.
 
 
mechanior 
Forumowicz

Auto: colt 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 51
Skąd: lublin
Wysłany: 08-06-2014, 23:02   

Piechu dzięki za adres ale wczytaj się dokładnie w moj post z 11;29 ja nigdy sam nic nie
regulowałem.synowi też. 1szy przegląd 1000km-serwis 2 gi 11000tys serwis i tyle potem sam wymieniałem filtry Cześć !
_________________
mechanior
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.