Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
AS&G system
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-05-2014, 19:09   

Wedrowiec napisał/a:
i silnik wyłączy Ci 100 razy...


Jak luzujesz to się wyłączy. Tylko moim zdaniem niech się wyłącza... Będzie się wyłączał do czasu aż stwierdzi, że zaczyna mu brakować prądu na rozruch i przestanie gasić.
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-05-2014, 19:35   

czyli jadąc do domu 15 km 2h połowę tego czasu mam trzymać sprzęgło... fantastyczny system, rzeczywiście ułatwia życie i zwiększa wygodę podróżowania...
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-05-2014, 19:38   

Możesz trzymać jak chcesz, możesz wyłączyć system palcem. Możesz też po prostu się tym nie interesować. Gasi? Niech gasi w końcu ktoś dostosował do tego rozrusznik, akumulator, alternator i dołożył parę czujników żeby to działało tak jak trzeba.
 
 
jan1994 
Mitsumaniak
02505/KMM

Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 339
Skąd: Białystok
Wysłany: 28-05-2014, 20:22   

Wedrowiec napisał/a:
no bez jaj... czyli muszę wyłączyć za każdym razem i później go włączyć? Paranoja.

Czy ja Ci rozkazuje abyś tak robił ? Napisałem, że ja tak robię i nie sprawia mi to żadnych problemów. Twoje małpy, Twój cyrk :lol:
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-05-2014, 22:28   

" żeby to działało tak jak trzeba." np. włączając się w trakcie przepalania filtra... czyli zaprzeczając całkowicie idei przepalania, generując koszty i potencjalnie narażając na konieczność wymiany tego filtra.

"Przy nie zapiętych pasach nie działają kierunkowskazy." oraz hamulce, poduszki, do tego po 15s auto tańczy kankana. Mogłeś chociaż dodać emotkę bo ktoś to jeszcze na serio potraktuje.

edit: tą poduszkę do której pasy są niezapięte - owszem ;)
Ostatnio zmieniony przez Wedrowiec 28-05-2014, 22:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzychuuu 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 98
Skąd: Śląsk
Wysłany: 28-05-2014, 22:30   

Raz stałem w korku z górki i AS&G wyłączył silnik. Auto przede mną ruszyło 10 metrów do przodu. Pomyślałem po co zapalać silnik, puszcze na chwile pedał hamulca, stocze sie te 10 metrów i znowu na hamulec. Tak zrobiłem i potem nie mogłem wcisnąć z powrotem hamulca, chyba nie działa jakieś tam wspomaganie przy wyłączonym silniku przez AS&G. W ostatniej chwili poratowałem się hamulcem ręcznym.
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-05-2014, 22:37   

Zgadza się co do hamulców na wyłączonym silniku. To już jest chyba od czasu polonezów (tylko z dużo mniejszym natężeniem wtedy), silnik wyłączony - hamulce działają dużo gorzej.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-05-2014, 06:44   

Wedrowiec napisał/a:
" np. włączając się w trakcie przepalania filtra...


Tylko filtr na postoju się nie przepala. Znaczy się Tobie się wydaje, że przepala, ale po kilku minutach proces zostanie przerwany, a nie zakończony... Więc co za różnica?

Krzychuuu napisał/a:
Pomyślałem po co zapalać silnik, puszcze na chwile pedał hamulca, stocze sie te 10 metrów i znowu na hamulec.


Po to żeby mieć podciśnienie do wspomagania hamulców oraz wspomaganie kierownicy (chociaż może elektryki niektóre działają).... Niestety ale to chyba uczą na nauce jazdy. Nie można jeździć samochodem ze zgaszonym silnikiem... Kardynalny błąd. Wręcz mogło by być tak, że ubezpieczyciel by nie wypłacił odszkodowania (rażące niedbalstwo).
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-05-2014, 07:08   

Cytat:
Tylko filtr na postoju się nie przepala. Znaczy się Tobie się wydaje, że przepala, ale po kilku minutach proces zostanie przerwany, a nie zakończony... Więc co za różnica?


i znowu udowadnianie na siłę ;) po kilku minutach... a ASG trzyma max kilkanaście-kilkadziesiąt sekund. Zresztą... zastanów się na czym polega ten proces i czy sensowne i logiczne jest przerywanie go kompletne na te kilka-kilkadziesiąt sekund, czy nie ma to żadnego wpływu i czy nie powinno być to uwzględnione w ASG - czy nie jest to po prostu wtopa.
A swoją drogą nawet chyba tutaj ktoś pisał że jednak proces startuje od nowa - ale jak jest to nie wiem.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-05-2014, 07:16   

Wedrowiec napisał/a:
czy nie ma to żadnego wpływu i czy nie powinno być to uwzględnione w ASG


Nie, ponieważ do sukcesu potrzebujesz dłuższą chwilę jazdy z obciążeniem silnik. Na postoju i tak tego obciążenia nie masz. Proces wypalanie nie odniósł by skutku (musi być bardzo wysoka temperatura). Do tego nie ma chłodzenia więc mógłby w skrajności spłynąć na podłoże i spowodować pożar (znajomemu kiedyś po prostu spłynął na podłogę na hamowni silnikowej). Nawet jak będziesz dezaktywował AS&G i ciągle będziesz jeździł po mieście to zapcha Ci się filtr.... DPF potrzebuje dłuższej jazdy poza miastem.... Ale chyba wiesz?
 
 
juras2013 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Blue-Sky
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2013
Posty: 84
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 29-05-2014, 14:00   

"... i nikt mi nie udowodni, że białe to białe a czarne to czarne..."
Trochę jałowa dyskusja wydaje się być ponieważ co niektórzy forumowicze zaczęli być adwokatami diabła i bronić jakiejś dziwnej teorii jako by AS&G to diabelski wynalazek i nikomu nie potrzebny.
Czasem nowości i zmiany nie podobają się niektórym bo są nowościami i zmianami i trzeba nauczyć się ich lub przyzwyczaić. Stare było znane etc...

Jadąc w korku wydaje się logiczne, że kierowca widzi takowy korek i może wyłączyć wspominany system - zapewne nie będzie to częstsze niż wyłączanie go za każdym "odpalaniem" samochodu.

BTW. Ja prawie zapomniałem że mam to włączone na stałe, dopiero ten wątek mi "przypomniał" że takie coś istnieje :)
To tak jak automatyczne światła czy wycieraczki - włączasz i zapominasz o nich (nie dosłownie oczywiście)

Pzdr.
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-05-2014, 14:14   

"diabelski wynalazek i nikomu nie potrzebny" a niech będzie tylko niech da się ustrojstwo na stałe wyłączyć, to jedyny problem.
 
 
jan1994 
Mitsumaniak
02505/KMM

Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 339
Skąd: Białystok
Wysłany: 29-05-2014, 17:05   

Krzychuuu napisał/a:
Raz stałem w korku z górki i AS&G wyłączył silnik. Auto przede mną ruszyło 10 metrów do przodu. Pomyślałem po co zapalać silnik, puszcze na chwile pedał hamulca, stocze sie te 10 metrów i znowu na hamulec. Tak zrobiłem i potem nie mogłem wcisnąć z powrotem hamulca, chyba nie działa jakieś tam wspomaganie przy wyłączonym silniku przez AS&G. W ostatniej chwili poratowałem się hamulcem ręcznym.

W takim razie Twój AS&G źle działa lub wypisujesz głupoty. AS&G działa w momencie postoju auta - gdy auto jest w ruchu (np. stacza się) AS&G natychmiast uruchamia silnik. Tak samo jeśli auto stoi i AS&G wyłączył silnik to kilkukrotne naciśnięcie pedału hamulca powoduje uruchomienie silnika.
@Wedrowiec najłatwiejszym i najprostszym sposobem deaktywacji na stałe AS&G jest ustawienie nawiewu na szybę przednią. Przy takim ustawieniu AS&G na pewno nie będzie działać. Przy uturbionym dieslu być może AS&G jest zbyteczny :lol:
 
 
aircross 
Forumowicz

Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: LD
Wysłany: 08-10-2014, 23:16   

Rozumiem że w tym wątku też nikt nie wie jak to G! wyłączyć tak, żeby się nie włączał? Skoro nawiew na szybę powoduje rozłączenie tego cuda, to może gdzieś trzeba jakąś zworkę tylko założyć?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-10-2014, 07:33   

aircross - warto czasem poszukać w pokrewnym modelu. Może spróbuj to:

http://forum.mitsumaniaki...1338356#1338356
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.