Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Z39A 1.5D] Wentylator chłodnicy - problem z silnikiem?
Autor Wiadomość
Alekin 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt Motion 1.5 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 4
Skąd: Niemce
Wysłany: 28-05-2014, 10:54   [Z39A 1.5D] Wentylator chłodnicy - problem z silnikiem?

Witam,
potrzebuję porady:
mam problem z silnikiem wentylatora chłodnicy. Okazało się, że spalił się bezpiecznik 40A. Po zmianie pochodził kilka minut i ponownie go spalił. Później przy próbach spalił kilka 30A bezpieczników... W domu zacząłem sprawdzać silnik podłączając "na krótko" do akumulatora. Na początku ledwo ruszył, ale po kilku podłączeniach "ożył". Zmierzyłem pobór prądu i pokazuje ok. 19-20A, ale czasami zmniejszał się do 15A. Trochę dziwne takie zmiany, poza tym i tak wydaje mi się, że jest on duży. Podejrzewam, że jednak coś się dzieje z silnikiem wentylatora. Na razie złożyłem wszystko i już drugi dzień jeżdżę i bezpiecznik jest cały - teraz założyłem 30A, bo nie miałem 40A.

Nigdzie nie mogę znaleźć jakiej mocy jest ten silnik i czy taki prąd jest normalny.
Może ktoś wie jakiej mocy jest ten silnik ?


Czy awarie tego silnika są częste ?

Pozdrawiam
Darek
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-05-2014, 21:07   

Może jest przytarty i stąd duży opór który powoduje cięzki start oraz duży pobór prądu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Alekin 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt Motion 1.5 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 4
Skąd: Niemce
Wysłany: 30-05-2014, 08:13   

robertdg napisał/a:
Może jest przytarty i stąd duży opór który powoduje cięzki start oraz duży pobór prądu

Wentylator kręcił się normalnie bez oporów. Jeżdżę dalej i jeszcze nie spalił się bezpiecznik 30A. Obserwuję dalej... Udało mi się znaleźć opis wentylatora w sklepie, moc 200W. To przy 12V daje prawie 17A. To może i normalny taki trochę większy prąd ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-05-2014, 08:26   

Zmierz obecnie pobierany prąd, być może silniczek sie rozruszał i nie wzrasta tak mocno prad.
Dodatkowo weź poprawke na fakt czy w instalacji zasilającej wentylator jest równo 12V, czy napięcie ładowania rzędu 14V (wtedy prad znamionowy będzie nieco ponad 14A), a może wentylator jest obsługiwany niższym napięciem rzędu 10V, trzeba to sprawdzić.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.