 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Z39A 1.5D] Wentylator chłodnicy - problem z silnikiem? |
Autor |
Wiadomość |
Alekin
Nowy Forumowicz
Auto: Colt Motion 1.5 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 4 Skąd: Niemce
|
Wysłany: 28-05-2014, 10:54 [Z39A 1.5D] Wentylator chłodnicy - problem z silnikiem?
|
|
|
Witam,
potrzebuję porady:
mam problem z silnikiem wentylatora chłodnicy. Okazało się, że spalił się bezpiecznik 40A. Po zmianie pochodził kilka minut i ponownie go spalił. Później przy próbach spalił kilka 30A bezpieczników... W domu zacząłem sprawdzać silnik podłączając "na krótko" do akumulatora. Na początku ledwo ruszył, ale po kilku podłączeniach "ożył". Zmierzyłem pobór prądu i pokazuje ok. 19-20A, ale czasami zmniejszał się do 15A. Trochę dziwne takie zmiany, poza tym i tak wydaje mi się, że jest on duży. Podejrzewam, że jednak coś się dzieje z silnikiem wentylatora. Na razie złożyłem wszystko i już drugi dzień jeżdżę i bezpiecznik jest cały - teraz założyłem 30A, bo nie miałem 40A.
Nigdzie nie mogę znaleźć jakiej mocy jest ten silnik i czy taki prąd jest normalny.
Może ktoś wie jakiej mocy jest ten silnik ?
Czy awarie tego silnika są częste ?
Pozdrawiam
Darek |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-05-2014, 21:07
|
|
|
Może jest przytarty i stąd duży opór który powoduje cięzki start oraz duży pobór prądu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Alekin
Nowy Forumowicz
Auto: Colt Motion 1.5 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 4 Skąd: Niemce
|
Wysłany: 30-05-2014, 08:13
|
|
|
robertdg napisał/a: | Może jest przytarty i stąd duży opór który powoduje cięzki start oraz duży pobór prądu |
Wentylator kręcił się normalnie bez oporów. Jeżdżę dalej i jeszcze nie spalił się bezpiecznik 30A. Obserwuję dalej... Udało mi się znaleźć opis wentylatora w sklepie, moc 200W. To przy 12V daje prawie 17A. To może i normalny taki trochę większy prąd ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-05-2014, 08:26
|
|
|
Zmierz obecnie pobierany prąd, być może silniczek sie rozruszał i nie wzrasta tak mocno prad.
Dodatkowo weź poprawke na fakt czy w instalacji zasilającej wentylator jest równo 12V, czy napięcie ładowania rzędu 14V (wtedy prad znamionowy będzie nieco ponad 14A), a może wentylator jest obsługiwany niższym napięciem rzędu 10V, trzeba to sprawdzić. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|
|