Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Eksplodujący korek wlewu do oleju
Autor Wiadomość
nuke 
Forumowicz
nuke


Auto: szare
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: 3-city
  Wysłany: 01-06-2014, 13:19   Eksplodujący korek wlewu do oleju

Witam,

Po długiej przerwie "nic-się-niedziania" z samochodem dzisiaj zapaliło mi się "check oil" na wjeździe na autostradę. Otwieram maskę a tu korka nie ma i wszystko zalane olejem :shock:

Czy może wiecie Szanowni co się dzieje? Czy to będzie "tylko" kwestia czyszczenia silnika z oleju i wymiany wygłuszenia od maski, czy może być coś poważniejszego?

Wielkie dzięki za odpowiedzi.

pzdr
_________________

 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 01-06-2014, 19:52   

może ktoś go po prostu nie zakręcił i zgubileś....
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
olgierto 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 139
Skąd: RŚL
Wysłany: 01-06-2014, 20:44   

kiedyś w hondzie po dolewaniu oleju nie zakręciłem korka no i go zgubiłem po drodze. No a silnik też cały zalany
 
 
markowoj 
Forumowicz
Markowoj

Auto: outlander 2.0 tdi 2008r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 55
Skąd: Łowicz
Wysłany: 01-06-2014, 22:30   

rezon napisał/a:
może ktoś go po prostu nie zakręcił i zgubileś....


... i tej wersji bym się trzymał , korek po prawidłowym zakręceniu sam się nie odkręci, prędzej
bagnet się wysunie , więc trochę czyszczenia Cię czeka ,ale to chyba dobra wiadomość :D
 
 
nuke 
Forumowicz
nuke


Auto: szare
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: 3-city
Wysłany: 02-06-2014, 14:54   

rezon napisał/a:
może ktoś go po prostu nie zakręcił i zgubileś....


Dzieki wszystkim za odpowiedzi.

Niestety w macie wygluszajacej powstalo "wgniecenie" takze widac ze korek wyskoczyl pod wysokim cisnieniem... Zamowilem nowy, dopiero jak znajde stary bede mogl powiedziec czy byla to wina uszkodzonego korka.

Ponadto, sugerujac sie radami znajomych o peknietej uszczelce glowicy sprawdzilem plyn chlodniczy (czysty i rozowy jak pupa niemowlaka) oraz olej, ktory byl wszedzie i kapal wszedzie i byl...czarny :)

Doradzono mi rowniez abym sprawdzil przy chodzacym silniku, czy nie kopci z silnika przy pracujacych tlokach...

P.S.
Sorki za brak polskich liter - francuska klawiatura...
_________________

 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-06-2014, 14:57   

Możesz sprawdzić odmę (odpowietrzanie skrzyni korbowej). Jak jest zapchana to może powstać ciśnienie, ale nie sądzę żeby aż takie...
 
 
nuke 
Forumowicz
nuke


Auto: szare
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: 3-city
Wysłany: 02-06-2014, 16:19   

krzychu napisał/a:
Możesz sprawdzić odmę (odpowietrzanie skrzyni korbowej). Jak jest zapchana to może powstać ciśnienie, ale nie sądzę żeby aż takie...


tak wiem, niebieski dymek z bagnetu, ale wpierw musze miec korek, ktorego nie mam....
_________________

 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 02-06-2014, 16:33   

tak jak pisze krzychu, sprawdź odmę, Silnik troszeczkę kopci przy odkręconym korku nawet w pełni sprawny.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-06-2014, 17:58   

nuke napisał/a:
krzychu napisał/a:
Możesz sprawdzić odmę (odpowietrzanie skrzyni korbowej). Jak jest zapchana to może powstać ciśnienie, ale nie sądzę żeby aż takie...


tak wiem, niebieski dymek z bagnetu, ale wpierw musze miec korek, ktorego nie mam....


Eeee nie.... Powinien być taki wężyk chyba w okolice filtra powietrza. Gdzieś po drodze będzie separator oleju.... Trzeba sprawdzić drożność.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 02-06-2014, 18:17   

nuke napisał/a:
...w macie wygluszajacej powstalo "wgniecenie" takze widac ze korek wyskoczyl pod wysokim cisnieniem

Czy to na pewno wgniecenie od... uderzenia? Podejrzewam raczej wytarcie od niedokręconego korka, "podskakującego" podczas pracy. Układ odpowietrzania skrzyni korbowej ma wiele innych, słabszych miejsc, w których nastąpiłoby rozszczelnienie przy wzroście ciśnienia. Założysz nowy korek i zapomnisz o sprawie.

- Pozdrawiam :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.