[CAxA] skrzynia biegów? sprzęgło? - zle wchodzi dwójka... |
Autor |
Wiadomość |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 06-03-2007, 20:03 [CAxA] skrzynia biegów? sprzęgło? - zle wchodzi dwójka...
|
|
|
wiem ze wiele osób ma problem z jedynką .. a u mnie cos z dwójką sie popsujło...
mianowicie jak jade wolno tzn ok 20-30 km/h dwójka wchodzi raczej bez problemu, lekko i delikatnie, czasem jakby sie zatnie ale trzeba troszke mocniej i wchodzi bez zgrzytu...
ale jak tylko ruszam troszke szybciej i chce dwójke wrzucić przy predkosci ok powiedzmy 50km/h to juz jest zgrzyt i trzeba troszke silniej ja wcisnąć...
czasem pomaga jak najpierw z jedynki zostawie skrzynie chwile na luzie i dopiero wtedy wrzucam dwójke i czasem jest ok czasem nie ...
pozatym zazwyczaj skrzynia na innych biegach nie sprawia problemów, ale zauważyłem ze jesli np stoje w korku i czesto uzywam sprzęgła ruszam, jedynka - dwujka - stop i tak powiedzmy przed odcinek ok 500m to biegi po pewnym czasie wchodza ciezko i czasem zgrzyta ...
wiem ze troche nie jasno to opisałem ale starałem sie jak najdokładniej ...
prosze o pomoc w diagnozie... mam pare pomysłów ale napewno ktoś zna sie na tym lepiej i bedzie wiedział... oto moje pomysły:
- ciegna?
- synchronizator??
- olej?
- a może jakies łozyska? |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 27-02-2010, 15:54, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
damianrally [Usunięty]
|
Wysłany: 06-03-2007, 20:20
|
|
|
na 99 % synchronizator miałem tak w 2 autach zeby wbic 2 bieg bez zgrzytu było trzeba zwolnic do odpowiedniej predkosci |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 06-03-2007, 20:49
|
|
|
ok to powiedz mi jeszcze jakie są koszty naprawy? |
|
|
|
 |
damianrally [Usunięty]
|
Wysłany: 06-03-2007, 22:47
|
|
|
wiesz tego to ci niepowiem mi to robił dobry znajomy za przysłowiowom Flaszke ,ale zajdz do jakiegos mechanika i zapytaj ile by wzioł za takom robote pozdr .
[ Dodano: 06-03-2007, 22:48 ]
jakby co jutro sie dowiem i ci odpisze ile cos takiego kosztuje |
|
|
|
 |
kamil
Forumowicz
Auto: eclipse 2g,fto,2xcjo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lis 2006 Posty: 243 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 07-03-2007, 10:18
|
|
|
WAŻNE JEST TEŻ NA JAKIM OLEJU PRACUJE SZKRZYNIA I ILE GO JEST.ORGINALNY TO 75W-85W ALBO 75W-90W |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2007, 10:58
|
|
|
kamil napisał/a: | WAŻNE JEST TEŻ NA JAKIM OLEJU PRACUJE SZKRZYNIA I ILE GO JEST.ORGINALNY TO 75W-85W ALBO 75W-90W |
Ważne, ale to sprawa drugorzędna - jak jest zwalony synchronizator to wymiana oleju i tak nic nie pomoże. |
|
|
|
 |
Browar [Usunięty]
|
Wysłany: 01-04-2007, 23:38
|
|
|
Mam ten sam problem co shortybmx, tez jestem ciekawy jakie koszta mniej wiecej
pzdr
bwr |
|
|
|
 |
Levyspor [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2007, 21:28
|
|
|
Dołączam do Klubu "Zrypanej Dwójki". Dzieje się coraz gorzej !!! Na początku (10 dni temu) było cacuś, potem zaczęła wchodzić ze stukiem i większym oporem niż inne biegi - a teraz na dzień dobry jak jest zimny silnik to bardzo cieżko wchodzi i ze zgrzytem !!! Jak sobie z tym poradzić !!!??? |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 22-04-2007, 00:13
|
|
|
Jeśli mozna to podłącze ze swoim problemem: dwójka faktycznie chrupie,zwlaszcza na zimnym oleju ale co mnie bardziej zastanawia to ze czasem jedynka nie wchodzi,tak jakby cos blokowalo drążek w polowie drogi,jesli samochód sie toczy lub popuszcze lekko sprzeglo to wejdzie.Gdzie szukac? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-04-2007, 00:28
|
|
|
Po pierwsze: wymiana oleju w skrzyni. |
|
|
|
 |
ŁukaszGTi [Usunięty]
|
Wysłany: 22-04-2007, 11:43
|
|
|
ech Miśki
tak Hugo dobrze piszesz wymiana oleju pomaga, przynajmniej u mnie pomogla ale nie odrazu z czasem skrzynia lepiej chodzi (tak bylo u mnie)
napewno to co opisujesz to jest synchronizator cala choinka jest ok
sunchronizator kosztuje okolo 260zł bez znaczenia do jakiego biegu + oczywiscie robocizna (nie wiem ile tu liczyc)
kolega w Colcie mial tak ze gdy wrzucal 2 to lewarek natychmiast wyskakiwal
ja nauczylem sie manewrowac lewarkiem jedynka poowoli lub sprzeglo 2 i potem 1, dwujka czasem zazgrzyta ale jezeli nie chcem szybko jechac to 1s odczekuje i potem wrzucam 2
wszystko kwestia wyczucia auta
gozej gdy jezdzi nim pare osob
albo dajesz kobiecie |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-04-2007, 12:49
|
|
|
Łukasz W napisał/a: | wszystko kwestia wyczucia auta | Prawda. Trzeba każdą skrzynię wyczuć i potem biegi wchodzą całkiem nieźle. |
|
|
|
 |
Meteo [Usunięty]
|
Wysłany: 22-04-2007, 12:58
|
|
|
shortybmx napisał/a: | ok to powiedz mi jeszcze jakie są koszty naprawy? |
synchronizator kosztuje ok 150zl i do tego trzeba wliczyc mechanika a to juz moze byc duza rozbierznosc, zalezy jak znajdziesz mechanika i ile on sobie policzy ale mysle ze tez cos kolo tego wiec ok 300zl w sumie ( robocizna + synchronizator ) |
|
|
|
 |
Muchacho
Nowy Forumowicz

Auto: CAO 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2007 Posty: 28 Skąd: Warszawa - Bemowo
|
Wysłany: 05-06-2007, 17:30
|
|
|
Witam.
Szwankuje mi skrzynia biegów.
Często nie mogę wrzucić jedynki ponieważ blokuje się drążek w połowie drogi, żeby wskoczyła jedynka to musze szybko wrzucić 2,3,4 a następnie przeskoczyć na 1 . Kolejny problem to wyskakujący 4 bieg podczas jazdy. Jeszcze żeby mało nie było to mam problem z 5. Jak próbuje wrzucić 5 to czuć ze nie dochodzi do końca wtedy musze delikatnie popuszczać sprzęgło i dociskać drążek, a bieg zaskoczy.
Proszę o pomoc... co trzeba z tym zrobic zeby działało poprawnie i jakie z tym się wiążą koszta ? |
|
|
|
 |
piwkotom
moderator mitsumaniak maruda

Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 1620 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-06-2007, 19:03
|
|
|
Tak jak wczesmniej napisal Hugo: proponuje zaczac od wymiany oleju. Wymieniales go czy tak jezdzisz jak go kupiles?
Ja mialem problem w Colcie z:
- jedynka ciezko wchodzila i czasem zgrzytala;
- trojka zgrzytala przy zmianie przy wiekszych predkosciach;
- piatka ciezko wchodzila;
- wsteczny ciezko wchodzil i wyskakiwal;
Po wymianie oleju (koszt 100 zl - nie robilem tego sam niestety bo nie mam gdzie) wszystkie problemy zniknely.
Mechanik po wylaniu starego oleju stwierdzil, ze to jest breja a nie olej i.... wszystko sie wyjasnilo.
A dopiero pozniej bralbym sie ewentualnie za grubsze rzeczy |
_________________
 |
|
|
|
 |
|