szarpanie przy ujmowaniu gazu na benzynie |
Autor |
Wiadomość |
awas
Forumowicz
Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 169 Skąd: ZKL
|
Wysłany: 29-05-2014, 13:19 szarpanie przy ujmowaniu gazu na benzynie
|
|
|
Witam.
Ostatnio przełączyłem furę na benzynę żeby wyjeździć ją do końca i zalać jakiejś v-power albo innej superturbo i zauważyłem że przy powolnej jeździe po mieście jak dosłownie o milimetr podniosę nogę z gazu, to jest dość mocno odczuwalne szarpnięcie (jak przy hamowaniu ale krótsze). Nie zawsze tak jest - czasem zupełne puszczenie gazu powoduje płynne zwalnianie ale czasem to szarpanie jest silne i mnie wkurza. Na gazie tego nie zaobserwowałem. Co to może być. |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-05-2014, 13:47
|
|
|
Najprawdopodobniej czujnik położenia przepustnicy TPS/IPS do regulacji lub wymiany |
|
|
|
 |
francuz83
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 lpg
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2013 Posty: 54 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-05-2014, 21:42
|
|
|
Mam podobnie tyle że u mnie objawy są bardziej widoczne na gazie (na benzynie prawie niema). Jak dodaje lekko gazu na 2 lub 3 biegu przy niewielkich obrotach to auto przez parę sekund lekko szarpie aż obroty nie wzrosną do ok 2,5 tyś. Kiedyś tego nie miałem. Czy przyczyna może być ta sama co post wyżej czy też może instalacja gazowa do regulacji? Albo coś innego? |
|
|
|
 |
andi18
Mitsumaniak

Auto: Galant E52A 1.8 4G93+LPG 96'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 85 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30-05-2014, 00:28
|
|
|
kwestia czy na gazie czy benzynie te same objawy. najpierw zacząłbym od sprawdzenia kabli WN i świec. |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 30-05-2014, 07:54
|
|
|
francuz83 napisał/a: | Mam podobnie tyle że u mnie objawy są bardziej widoczne na gazie (na benzynie prawie niema). Jak dodaje lekko gazu | Założyciel wątku ma całkiem odwrotny problem. U Ciebie kable, świece, fajki, olej w świecach. A u awas, ciężka sprawa, może i potencjometr. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
francuz83
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 lpg
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2013 Posty: 54 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-05-2014, 11:30
|
|
|
Przyczyną u mnie zdecydowanie nie są kable, świecie, fajki ani olej w świecach. Miałem ten problem w zeszłym roku. Przerobiłem go. Wszystko zostało naprawione i problem usunięto. Objawy teraz są całkiem inne. Auto nie "gubi" iskry jak w przypadku problemów z w/w elementami ale po prostu się dusi/przymula nieco na niższych obrotach tak jakby dostawało mniejszą lub nieodpowiednią dawkę paliwa/powietrza/gazu/lub co tam mu jeszcze potrzebne. Dlatego też podejrzewam problem z dawkowaniem tych rzeczy. Problem jest i na gazie i na benzynie w tym że na benzynie minimalny. |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
francuz83
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 lpg
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2013 Posty: 54 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-06-2014, 10:58
|
|
|
Hmm jak się mylę to mnie poprawcie ale wydaje mi się że u mnie nie ma kopułki i palca. Są dwie cewki podłączone bezpośrednio do świec (jedna cewka na 2 cylindry). Poczytałem trochę o podobnych problemach z szarpaniem w silniku GDI i objawy nieco się zgadzają (szarpie głównie przy stałych prędkościach w okolicach 2 tys). Tam rozwiązaniem problemu w większości przypadków było czyszczenie przepustnicy albo wymiana czujnika położenia przepustnicy TPS. Może mi ktoś w paru zdaniach opisać jak zabrać się za to czyszczenie przepustnicy w moim silniku? Jaki sprzęt potrzebny, ewentualnie czy trzeba wcześniej coś dodatkowo kupić (jakieś uszczelki czy coś) no i jak to się robi? Podobny temat odnośnie silnika 2,4 GDI miał być ponoś w FAQ ale nie widzę go. |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-06-2014, 14:16
|
|
|
Nie mylisz się, w 2.0 nie ma aparatu zapłonowego. Żeby dobrze wyczyścić przepustnicę najlepiej całą ją zdemontować, odkręcić od niej silnik krokowy oraz dolną pokrywę od podgrzewania płynem chłodzącym i wyciągnąć tzw bypas - to od przodu na dole przykręcone jedną małą śrubką. Dobrze jest się zaopatrzyć wcześniej w uszczelkę tej pokrywy i w dobry śrubokręt z końcówką PH2. (pokrywa, krokowy). Uszczelki do kolektora chyba nie ma sensu wymieniać. |
|
|
|
 |
sierars1
Forumowicz
Auto: Toyota Avensis T27 D4D-CAT 177
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 07 Maj 2014 Posty: 88 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-07-2014, 17:17
|
|
|
U sibie zauwarzylem ze jak zaleje go SUPER PLUS w Niemczech to samochod bardzo ale to bardzo rzadko szarpie przy stalej predkosci i teraz zastanawiam sie czy to swieczki beda czy co innego? |
|
|
|
 |
|