Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5TD] mocno kopci na czarno
Autor Wiadomość
dedunio1 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 25
Skąd: legnica
Wysłany: 10-06-2014, 13:33   [2.5TD] mocno kopci na czarno

Witam.
Co może powodować mocne kopcenie w pajero? Problem pojawia się gdy jadę np na 2.2-2.5k obr i wciśnę mocniej pedał gazu. Za mną pojawia się czarny dym w ilości takiej, że ludzie za mną musza hamować bo nic nie widzą. Turbina jakiś czas temu po regeneracji. nie cieknie.
Proszę o podpowiedzi bo mi się już pomysły skończyły.
 
 
PanSascha 
Forumowicz


Auto: Wagon na Węgiel GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 77
Skąd: Katowice
Wysłany: 10-06-2014, 21:53   

Opowiedz jest banalnie prosta.
Diesel kopci na czarno = leje za dużo paliwa.
Diagnoza wtryski leją, pompa leje , turbo nie daje ciśnienia.
Nie bądź pewny regenerowanej turbiny. Regenerowane nie znaczy NOWE.
Z mojego doświadczenia wynika że 95% turbin nie trzyma parametrów, działają oczywiście ale nie tak jak powinny nowe nie osiągajać odpowiedniej prędkości obrotwej.
Miałem w rękach regenerowane i nowe.
Nowa po wlani w nią kilku kropel oleju kręci się pół minuty lekko i bez oporów jak kółka w wagoniku PIKO regenerowane zazwyczaj robią 2-3 oborty.
Podjedz sobię sprawdź wtryski jeśli są ok kup nową turbinę.
Jeśli problem pojawia się tylko w tym zakresie obrotów możesz wykluczyć uszkodzone zawory w głowicy.
_________________
nie mógł żech się powstrzymać
 
 
dedunio1 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 25
Skąd: legnica
Wysłany: 10-06-2014, 22:02   

zawory klepią na zimnym silniku przez 5-10 min jak złapie temp to jest ok. Ale jak na 300 tys bez regulacji + 200tys bo pewnie kręcony to i tak nieźle. To widzę, że czeka mnie niezły wydatek. Mam PII 91 rok czyli turbo nie chłodzone cieczą. Czy można wstawić turbo od PII ale już te chłodzone cieczą? A może od jakiegoś innego auta podpasuje? A i dodam że spalanie w moim krótkim miśku (trasa to ok 12l) miasto/trasa 14l (czy to normalne spalanie?
 
 
PanSascha 
Forumowicz


Auto: Wagon na Węgiel GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 77
Skąd: Katowice
Wysłany: 10-06-2014, 22:09   

dedunio1 napisał/a:
zawory klepią na zimnym silniku przez 5-10 min jak złapie temp to jest ok. Ale jak na 300 tys bez regulacji + 200tys bo pewnie kręcony to i tak nieźle. To widzę, że czeka mnie niezły wydatek. Mam PII 91 rok czyli turbo nie chłodzone cieczą. Czy można wstawić turbo od PII ale już te chłodzone cieczą? A może od jakiegoś innego auta podpasuje? A i dodam że spalanie w moim krótkim miśku (trasa to ok 12l) miasto/trasa 14l (czy to normalne spalanie?


Wiesz że zawory się reguluje jak klepią?
Zacznij od wizyty w warsztacie niech ci sprawdzą wtryski na stole probierczym, do twojego modelu regeneracja wtrysków powinna być śmiesznie tania bo to żadna technika :)
Króćce + zaworki zapewne około 20-40 zł na jeden wtrysk.
Turbo najpierw sprawdź i nie kombinuj.
_________________
nie mógł żech się powstrzymać
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 10-06-2014, 22:30   

Cytat:

zawory klepią na zimnym silniku przez 5-10 min
to już rozgladaj się za nowym silnikiem :/ Zawory są regulowane ciśnieniem oleju i klepanie może trwać kilka,kilkanaście sekund ale nie minut. Jaki olej i kiedy był zmieniany ?? Czarne pierdnięcie przy dodaniu gazu jest dopuszczalne.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
dedunio1 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 25
Skąd: legnica
Wysłany: 11-06-2014, 19:14   

Olej 15w40 zmieniany dość niedawno. Czy można regulować zawory samemu w zaciszu domowym? Doszukałem się że luz powinien wynosić 0,15mm na zimnym do 0,25mm na gorącym silniku
 
 
PanSascha 
Forumowicz


Auto: Wagon na Węgiel GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 77
Skąd: Katowice
Wysłany: 11-06-2014, 21:16   

Jak masz szczelinomierz dobrej firmy w zakresach 0,10-0,20 i potrafisz to śmiało, jeśli nie potrafisz pooglądaj YT i poradniki bo możesz uszkodzić motor :)
Wartości na ciepłym silniku są wartościami fabrycznymi określającymi co najwyżej dylatacje termiczną zimnego zaworu ustawionego na 0,15.
Próba ustawiania na gorącym silniku jest równoznaczna z poparzeniem rączek :mrgreen:

Zawory ustawia się tylko na zimnym !
Pamiętaj że jak już się zabierzesz ażeby mieć min 2 szczelinomierze 0,15 ma wchodzic i wychodzić gładko a 0,20 nie ma prawa wejść po ustawieniu na 0,15.
Po nabraniu wprawy czynność jest prosta.
Pamiętaj że przy regulowaniu zaworów trzeba obrócić motor!
Jeśli nie czujesz się na siłach podjedź do warsztatu za regulacje zaworów w starym dieslu max 65 zł.

Co do "czarnych pierdnięć" nie są dopuszczalne a tym bardziej jeśli ktoś za tobą traci widoczność.

Za sprawdzenie wtrysków na stole probierczym zapłacisz max 80 zł jeśli sam je zdejmiesz.
Jak się zaopatrzysz w narzędzia możesz końcówki wtrysków zmienić sam i dostarczyć do ponowej regulacji.

Co do turbo czy pamiętałeś żeby po wymianie sprężarki zmienić olej i filtr w aucie?
Jeśli nie wiesz czy twe turbo działa normalnie ściągnij rurę do intercoolera i sprawdź czy obraca się miarowo i bez oporów po rozpędzeniu palcem.
Po poruszeniu wałka jeśli masz dobre łożyskowanie i dobre wyważenie powinnien on się obracać min 7-15 sekund jeśli jest tam chociaż odrobina oleju.
Jeśli obróci się tylko kilka razy i stanie od razu polecam wymianę turbiny.
Przy rozgrzanym turbo kiedy to łożysko podlega działaniu temperatury i zmienia swą wielkość wraz wałkiem mimośrodu turbina nie domaga mając za duże tarcie i generując mniejsze ciśnienie doładowania swowodowane wolniejszym ruchem wirnika.
To przekłada się na niedopalanie ropy która jest wstrzeliwana przez wtryski na ciśnienie adekwatne do obrotów silnika.
Następuje sytuacja paliwa za dużo powietrza do spalenia za mało i auto kopci na czarno.

Jednakże przy spalaniu które podawałeś mam wrażenie że problemem są końcówki wtryskiwaczy.
_________________
nie mógł żech się powstrzymać
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-06-2014, 07:31   

PanSascha napisał/a:
Zawory ustawia się tylko na zimnym !

Tylko jestem ciekaw dlaczego manuale mitsu podają przeważnie luz na gorącym :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
dedunio1 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 25
Skąd: legnica
Wysłany: 12-06-2014, 18:27   

Odkręciłem dzisiaj przewód który idzie od turbiny do intercoolera i mam w nim olej i to nawet sporo. Turbina niby działa, niby kręci się ładnie ale jak zatkam przewód który idzie z intercoolera do kolektora to nie otwiera się ten zaworek (taka dźwigienka za turbiną która niby ma się otwierać przy 1.2 bara) a gdy chce ją otworzyć ręką to idzie bardzo ciężko (jakby sprężyna od ciężarówki była tam włożona). Domniemam, że olej w IC bierze się z turbiny która go puszcza.
 
 
PanSascha 
Forumowicz


Auto: Wagon na Węgiel GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 77
Skąd: Katowice
Wysłany: 12-06-2014, 21:31   

Bizi78 napisał/a:
PanSascha napisał/a:
Zawory ustawia się tylko na zimnym !

Tylko jestem ciekaw dlaczego manuale mitsu podają przeważnie luz na gorącym :wink: .

Pojecia nie mam może pod pojęciem ciepły rozumieją silnik nie w temp. roboczej ale. np 35 stopni , ażeby wykluczyć np. ustawianiu luzu na silniku zamarzniętym przy -15 stopniach a co za tym idzie innych wartości..

dedunio1 napisał/a:
Odkręciłem dzisiaj przewód który idzie od turbiny do intercoolera i mam w nim olej i to nawet sporo. Turbina niby działa, niby kręci się ładnie ale jak zatkam przewód który idzie z intercoolera do kolektora to nie otwiera się ten zaworek (taka dźwigienka za turbiną która niby ma się otwierać przy 1.2 bara) a gdy chce ją otworzyć ręką to idzie bardzo ciężko (jakby sprężyna od ciężarówki była tam włożona). Domniemam, że olej w IC bierze się z turbiny która go puszcza.


Zatem wiemy już że turbo puszcza olej :) A co za tym idzie nie robi ciśnienia i skutkuje niedopalonym paliwem i "czarnym pierdnięciem".
Odnośnie zaworka cięzko mi określić cóż to za zawór zrób mu zdjęcie to pomyślimy.
_________________
nie mógł żech się powstrzymać
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-06-2014, 21:42   

PanSascha napisał/a:
Pojecia nie mam może pod pojęciem ciepły rozumieją silnik nie w temp. roboczej ale. np 35 stopni

Manual podaje 80-95°C :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
PanSascha 
Forumowicz


Auto: Wagon na Węgiel GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 77
Skąd: Katowice
Wysłany: 12-06-2014, 23:10   

Bizi78 napisał/a:
PanSascha napisał/a:
Pojecia nie mam może pod pojęciem ciepły rozumieją silnik nie w temp. roboczej ale. np 35 stopni

Manual podaje 80-95°C :wink: .


Nie zrozumiem zatem tego.
Może to wartości podane z uwzględnieniem rozszerzalności termicznej luzu na zimnym chociaż różnica między 0,15 a 0,25 jest dość znaczna.
Jednakże uważam że jeżeli gdzieś pojawiły się "zimne" wartości można je zatem stosować gdyż zostały przetestowane.
Podobna analogia występuje w cięzarówkach Man z serii TGA i TGX luzy podawane przez producenta w czasie użytkowania silnika są zbyt małe i zdarza się przy lekkim rozregulowaniu że uszkadza zawory wylotowe w głowiacah silników z serii D20.
Ugólnie więc przyjęto iż auta reguluje się luźniej o jedną dziesiątą i funkcjonuje to wszędzie łącznie z ASO, chyba że ktoś jest strasznie zatwardziały to się upiera :)
Od premiery silnika mija prawie dekada a wartości luzów w manualu są te same i raczej korekty producenta nie będzie.
Podobna sytuacja miała miejsce w silnikach Pacard.
_________________
nie mógł żech się powstrzymać
 
 
dedunio1 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 25
Skąd: legnica
Wysłany: 13-06-2014, 17:36   

czyli rozumiem że musze wydać 2 kloce i kupić nową turbinkę? Super :)
 
 
PanSascha 
Forumowicz


Auto: Wagon na Węgiel GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 77
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-06-2014, 18:40   

dedunio1 napisał/a:
czyli rozumiem że musze wydać 2 kloce i kupić nową turbinkę? Super :)


Kup używkę :)
Warunek nie wysyłkowo tylko jedź na szrot i szukaj nie zaolejonej :)
Daj jeszcze fote tego zaworu żeby się nie okazało że zamyka dopływ powietrza na silnik.
Daj znać jak sciągniesz turbinę czy jest olej na samej turbinie bo to że był na rurze nie znaczy ze to olej świeży mogł być z czasu przed regeneracją.
_________________
nie mógł żech się powstrzymać
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-06-2014, 19:14   

PanSascha czytam Twoje wypowiedzi i zastanawiam się jak to się dzieje, że ktoś kto nie ma absolutnie żadnej wiedzy o mechanice wypowiada się tak kategorycznie?
PanSascha napisał/a:
Zawory ustawia się tylko na zimnym !
Kompletna bzdura. Gdzie wyczytałeś te mądrości?
dedunio1 napisał/a:
Proszę o podpowiedzi bo mi się już pomysły skończyły.
Poszukaj nieszczelności w dolocie za turbiną i sprawdź wtryskiwacze paliwa.
dedunio1 napisał/a:
Turbina jakiś czas temu po regeneracji. nie cieknie.
Zdejmij dolot za turbiną i sprawdź ile masz tam oleju, minimalny nalot - OK, dużo = kłopoty.Sprawdź i zmierz luz wzdłużny i poprzeczny na wirniku turbiny.

No i najważniejsze - nie słuchaj "znafców"
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.